بررسی و معرفی بهترین سایت‌‌‌های خبری ارز دیجیتال

بررسی و معرفی بهترین سایت‌‌‌های خبری ارز دیجیتال

بهترین سایت های خبری ارز دیجیتال
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۹ اسفند ۱۴۰۲

منابع خبری مناسب و دسترسی به بهترین سایت‌های اخبار ارز دیجیتال، می‌تواند شما را به سرمایه‌گذاری موفق‌تر تبدیل کند. متأسفانه در حال حاضر، بررسی و واکاوی حاشیه‌ها در بازار و یافتن منابع قابل‌اعتماد اطلاعات برای سرمایه‌گذاران دشوار است. در ادامه این مقاله، با ما همراه باشید تا با یکدیگر، بهترین منابع خبری ارز دیجیتال را در سال ۲۰۲۳ تجزیه و تحلیل کنیم.

بهترین وب‌سایت‌های خبری ارز دیجیتال خارجی

در این بخش به بررسی مهم‌ترین، قابل‌اعتمادترین و شناخته‌شده‌ترین وب‌سایت‌های خبری ارز دیجیتال در بازار جهانی خواهیم پرداخت. 

  • کوین‌دسک (CoinDesk): کوین‌دسک (CoinDesk) یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین رسانه‌های ارز دیجیتال در جهان است. این رسانه، که در سال ۲۰۱۳ تاسیس شد، دارای مقالات خبری، ویدیوها، پادکست‌ها و خبرنامه‌ها متنوع، و اخبار فوری و بخش نظرات کارشناسان است.
  • یوتودی (UToday): یوتودی (UToday) یک سازمان رسانه‌ای جهانی مستقر در دبی است. این سازمان علاوه‌بر پوشش اخبار و موضوعات پرطرفدار، مصاحبه‌هایی با بزرگ‌ترین نام‌ها در حوزه ارزهای دیجیتال، راهنمای ارز دیجیتال اتریوم، بیت‌کوین و… است.
  • دکریپت (Decrypt): دکریپت (Decrypt) در سال ۲۰۱۸ تاسیس شد و یکی از قابل‌اعتمادترین منابع اخبار ارزهای دیجیتال به‌حساب می‌آید. وب‌سایت خبری دکریپت دارای ویژگی‌هایی همچون اخبار فوری ارزهای دیجیتال، دوره‌های آموزشی برای مبتدیان و بررسی‌های عمیق در مورد برخی از مهم‌ترین موضوعات در بازار ارزهای دیجیتال است.
  • بنک‌لس (Bankless): بنک‌لس (Bankless) یک خبرنامه و پادکست است که توسط رایان شان آدامز و دیوید هافمن تأسیس شده است. این رسانه محتوایی را منتشر می‌کند که برای کمک به سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال است تا با کمک پروتکل‌های باز مالی (Open Finance Protocols)، نیاز خود را به سیستم بانکی سنتی رفع کنند. بنک‌لس بیش از همه، اپلیکیشن‌های دیفای روی اتریوم را پوشش می‌دهد.
  • بی‌این‌کریپتو (BeInCrypto): بی‌این‌کریپتو (BeInCrypto) دارای ویژگی‌هایی همچون، پوشش اخبار فوری ارز دیجیتال، بررسی‌های متمرکز بر کریپتو و همچنین تجزیه و تحلیل فنی ارزهای دیجیتال مختلف است. این سایت همچنین دارای یک تابلوی لیست مشاغل است که موقعیت‌های کاری باز در اکوسیستم ارزهای دیجیتال را به کاربران پیشنهاد می‌دهد.
  • دِ بلاک (The Block): دِ بلاک (The Block) امکاناتی همچون اخبار فوری ارز دیجیتال، گزارش‌های تحقیقاتی عمیق و داشبوردهای داده‌ای که معیارهای آن‌چِین را نشان می‌دهند، به کاربران خود ارائه می‌دهد. این سایت حتی موضوعات مهمی مانند سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر کریپتویی، بازی‌های کریپتویی و متاورس را نیز پوشش می‌دهد.
  • بیت‌کوین مگزین (Bitcoin Magazine): بیت‌کوین مگزین (Bitcoin Magazine) در سال ۲۰۱۲ برای به اشتراک گذاشتن اخبار و نظرات تخصصی درباره بیت‌کوین تاسیس شد. برخلاف سایر رسانه‌های این مقاله، مجله بیت‌کوین همچنان بر بیت‌کوین متمرکز است و اخبار مربوط به سایر ارزهای دیجیتال را منتشر نمی‌کند. بنابر این اگر علاقه مند به حوزه فروش و خرید بیت‌کوین هستید حتما این مجله را دنبال کنید.
  • بلاک‌ورکس (BlockWorks): بلاک‌ورکس (BlockWorks) دارای اخبار فوری در مورد اکوسیستم کریپتو، وبینارها در مورد موضوعات مرتبط با ارز دیجیتال و شبکه‌ای از پادکست‌های مرتبط با کریپتو است. رسانه بلاک‌ورکس حتی دارای یک پلتفرم تحقیقاتی است که به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا معیارهای آن‌چین پروژه‌های دیفای مختلف را بررسی و آنالیز کنند.
  • کوین‌بیورو (Coin Bureau): کوین‌بیورو (Coin Bureau) یک وب‌سایت خبری، پادکست و کانال یوتیوب است که برای ارائه محتوای آموزشی در مورد ارزهای دیجیتال برای مبتدیان طراحی شده است. این رسانه دارای محتوایی در مجموعه‌ای از موضوعات مختلف است، از بررسی صرافی‌های مختلف ارزهای دیجیتال، تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال مختلف گرفته تا تجزیه و تحلیل سیاست‌های فدرال رزرو.
  • دی‌فاینت (The Defiant): دی‌فاینت (The Defiant) یک خبرنامه و پادکست است که توسط کامیلا روسو، روزنامه‌نگار مالی سابق بلومبرگ تاسیس شده است. این رسانه در درجه اول بر روی اپلیکیشن‌های کاربردی DeFi متمرکز است. این پلتفرم همچنین بر روی محتواهای طولانی، از جمله مصاحبه با ذهن‌های برتر در دیفای و تجزیه و تحلیل پروتکل‌های مختلف تمرکز دارد.
  • ردیت (Reddit): شبکه اجتماعی ردیت نیز دارای چندین ساب‌ردیت مناسب برای ارزهای دیجیتال است که در آن کاربران می‌توانند اخبار را به اشتراک بگذارند و در مورد موضوعات مرتبط در اکوسیستم کریپتو بحث کنند. ساب‌ردیت‌های محبوب آن عبارتند از: r/ethereum r/cryptocurrency و r/bitcoin.
  • اِکس (X): شبکه اجتماعی اِکس یا همان توییتر سابق نیز می‌تواند به شما کمک کند تا جدیدترین و داغ‌ترین موضوعات مربوط به ارزهای دیجیتال را پیدا کنید. برای مثال، شخصیت‌های شناخته‌شده کریپتو مانند ویتالیک بوترین و آندریاس آنتونوپولوس به‌طور معمول از این شبکه اجتماعی برای بحث در مورد اخبار و به اشتراک‌گذاری نظرات خود استفاده می‌کنند.

بهترین وب‌سایت‌های خبری ارز دیجیتال فارسی

وب‌سایت‌های خبری ارز دیجیتال به‌زبان فارسی، معمولا مطالب خود را از منابع خارجی دریافت کرده و آن را به‌زبان فارسی ترجمه می‌کنند. در این بین تعدادی از این وب‌سایت‌ها قابل‌اعتماد بوده و می‌توان از آن‌ها به‌عنوان منبع خبر استفاده کرد. از جمله این وب‌سایت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وب‌سایت ارز دیجیتال: وب‌سایت ارز دیجیتال یکی از منابع فارسی اخبار ارز دیجیتال است که انواع اخبار و مقالات مربوط به بازار را پوشش می‌دهد.
  • وب‌سایت زوم‌ارز: وب‌سایت زوم‌ارز نیز یکی‌دیگر از منابع خوب اخبار ارز دیجیتال می‌باشد. این وب‌سایت قابلیت‌هایی همچون ماشین‌حساب و نمایش قیمت ارز دیجیتال را نیز داراست.
  • وب‌سایت اقتصاد نیوز: وب‌سایت دیگری که برای مطالعه و پیگیری اخبار بازار ارزهای دیجیتال به‌زبان فارسی پیشنهاد می‌شود، اقتصاد نیوز است.

کدام وب‌سایت اخبار کریپتو بهتر است؟

اینکه چه وب‌سایت خبری برای مطالعه اخبار مناسب است، کاملا به شما بستگی دارد. به‌عنوان مثال اگر در بازار فیوچرز روی ارزهای دیجیتال به‌صورت روزانه ترید می‌کنید، احتمالا اخبار به‌صورت لحظه‌ای روی معاملات شما تاثیر خواهند گذاشت. در این صورت مثلا وب‌سایت خبری کریپتو پنیک (CryptoPanic) که یک جمع‌آوری‌کننده خبر (News Aggregator) در لحظه به‌حساب می‌آید، می‌تواند برای شما انتخابی مفید باشد.

یا اگر به جزییات خبر بیش از در لحظه بودن آن اهمیت می‌دهید، می‌توانید خبرها را از منابع دیگر مانند کوین‌تلگراف یا کوین‌دسک دنبال کنید. به‌هرصورت باید بدانید که تمام خبرهای مهم را نمی‌توانید با تنها دنبال یک رسانه داشته باشید. برای اینکه از بازار و اتفاقات مهم آن جا نمانید، بهتر است ترکیبی از منابع خبری را در کنار یکدیگر داشته باشید.

دیگر منابع مفید ارزهای دیجیتال

A16Z Crypto Canon: آندرسون هورویتز، یک شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر است که به‌دلیل سرمایه‌گذاری‌های ارزهای دیجیتال خود شناخته‌شده است. آن‌ها فهرستی از بهترین منابع موجود در وب را برای درک ارزهای دیجیتال گردآوری کرده است! ‘A16Z Crypto Canon’ از مسائل ساده تا پیچیده را، همراه با موضوعاتی از نحوه عملکرد بلاک‌چین گرفته تا اقتصاد کریپتو و حاکمیت را شامل می‌شود!

  • راهنمای مالیاتی ارزهای دیجیتال (Crypto Tax Guide): این راهنمای رایگان از مجموعه کوین‌لجر همه چیزهایی را که باید در مورد نحوه اخذ مالیات از ارزهای دیجیتال بدانید را، از جمله اینکه چگونه از تراکنش‌های مختلف مالیات می‌گیرند و اینکه چگونه می‌توانید به‌طور قانونی از مالیات ارزهای دیجیتال خود اجتناب کنید را توضیح می‌دهد.
  • Coinbase Learn: کوین‌بیس لرن مملو از راهنماهای ساده و قابل درک است که اصول ارزهای دیجیتال و بلاکچین را آموزش می‌دهد. اگر در زمینه ارزهای دیجیتال تازه‌کار هستید و می‌خواهید بدانید که این پروتکل‌ها چگونه کار می‌کنند، این مجموعه یک منبع عالی است!
  • ماشین حساب رایگان مالیاتی: اگر می‌خواهید صورت‌حساب مالیات کریپتو خود را تخمین بزنید، این ماشین‌حساب از کوین‌لجر، می‌تواند به شما کمک کند تا سود و زیان سرمایه خود را در چند ثانیه محاسبه کنید.
  • ماشین‌حساب محاسبه سود کریپتو: اگر می‌خواهید سود خود را از یک سرمایه‌گذاری در گذشته یا آینده در ارز دیجیتال محاسبه کنید، این ماشین حساب رایگان می‌تواند به شما کمک کند تا ببینید چقدر پول به دست آورده‌اید.

روش ارزیابی یک سایت خبری ارز دیجیتال 

متاسفانه، اکوسیستم ارزهای دیجیتال پر از اطلاعات نادرست است. برخی از رسانه‌های ارز دیجیتال به ارزهای دیجیتالی که پوشش می‌دهند، وابستگی مالی دارند و حتی گاهی اوقات طرح‌های راگ‌پول (رها کردن سرمایه‌گذاران و گریختن با پول به‌دست آمده) و پامپ و دامپ را ترویج می‌کنند. برای اطمینان، سابقه رسانه‌ها و شخصیت‌های کریپتویی که دنبال می‌کنید را بررسی کنید تا ببینید آیا آن‌ها در گذشته درگیر این نوع کلاهبرداری‌ها بوده اند یا خیر.

سوالات متداول

  1. از کجا می‌توانم اخبار رمزنگاری را بخوانم؟ رسانه‌های کوین‌دسک و دکریپت، استانداردی طلایی برای رسانه‌هایی هستند که اخبار ارزهای دیجیتال را بی‌طرفانه به‌اشتراک می‌گذارند.
  2. چگونه می‌توانم آخرین اخبار ارزهای دیجیتال را دریافت کنم؟ می‌توانید با دنبال کردن رسانه‌های معتبر کریپتویی، دنبال کردن شخصیت‌های مطرح ارز دیجیتال در توییتر و عضویت در ساب‌ردیت‌های مربوطه، آخرین اخبار مربوط به ارزهای دیجیتال را دریافت کنید.
  3. چگونه روند بازار کریپتو را پیش‌بینی کنیم؟ تکنیک‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از آنها برای پیش‌بینی روند ارزهای دیجیتال استفاده کنید. از آن‌ها می‌توان به مواردی مانند تحلیل تکنیکال، تحلیل احساسات بازار و تحلیل بنیادی اشاره کرد که در همه آن‌ها پیگیری اخبار نقش مهمی دارد.
درباره سحر محمدی
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید