تب فراگیر بیت‌کوین با عبور از ۶۴ هزار دلار - مجله رمزینکس

تب فراگیر بیت‌کوین: ۹۹ درصد آدرس‌ها در سود با عبور از مرز ۶۴ هزار دلاری – گام بعدی چیست؟

بازار داغ بیت‌کوین با سوددهی ۹۹٪ آدرس‌ها: قدم بعدی چیست؟
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۲

رالی صعودی اخیر بیت‌کوین که منجر به ثبت بالاترین قیمت سه سال گذشته آن شده است، بر چشم‌انداز سودآوری سرمایه‌گذاران تأثیر قابل توجهی گذاشته است. بر اساس داده‌ها ۹۹.۱۷ درصد از دارندگان بیت‌کوین تا آخرین به‌روزرسانی بازار در موقعیت سودآوری قرار دارند.

این رقم قابل توجه بیانگر احساسات قوی بازار است؛ به گونه‌ای که اکثریت قریب به اتفاق سرمایه‌گذاران از افزایش ارزش بیت‌کوین منتفع شده‌اند. از منظر تحلیل تکنیکال، این افزایش ممکن است به عوامل متعددی همچون افزایش توجه مؤسسات، خوش‌بینی کلی بازار و محیط کلان اقتصادی مطلوب نسبت داده شود که همگی به تداوم روند صعودی کمک کرده‌اند.

هیچ آدرسی در زیان نیست: بررسی تحلیلی

گزارش پلتفرم تحلیل داده‌های درون‌زنجیره‌ای نشان می‌دهد که ۵۱.۴۵ میلیون آدرس حاوی بیت‌کوین، ارز دیجیتال پیشرو بازار، هستند که تصویری قابل توجه از چشم‌انداز فعلی بازار ارائه می‌دهد.

تحلیل این داده‌ها با در نظر گرفتن قیمت ۶۲ هزار و ۱۵۰ دلاری بیت‌کوین در زمان گزارش، آشکار می‌کند که هیچ‌یک از دارندگان این ارز دیجیتال که این تعداد قابل توجه آدرس را تشکیل می‌دهند، در حال حاضر در موقعیت زیان قرار ندارند.

از نظر تکنیکال، این مشاهده می‌تواند نشان‌دهنده‌ی حمایت قوی از بیت‌کوین در سطح قیمت فعلی باشد، زیرا نبود آدرس‌های «کم‌ارزش» حاکی از مقاومت در برابر افت قابل توجه است.

این نقطه داده با روند کلی افزایش اخیر بیت‌کوین به بالاترین سطح سه ساله همسو بوده و سودآوری گسترده در بین سرمایه‌گذاران را برجسته می‌کند.

عدم وجود آدرس‌های در زیان ممکن است به افزایش اعتماد بازار و جذب سرمایه‌گذاران بیشتر و تقویت روند صعودی فعلی کمک کند.

جهش و ثبت رکورد در داده‌های بیت‌کوین

مطالعه‌ای بر روی داده‌های Santiment نشان می‌دهد که در همین حال، قیمت بیت‌کوین، تراکنش‌های نهنگ‌ها (دارندگان با حجم دارایی بالا)، حجم تراکنش و گردش روزانه همگی با افزایش قابل توجهی مواجه شده‌اند. از سال ۲۰۲۲، این معیارها به سطوحی بی‌سابقه دست یافته‌اند.

این هفته شاهد بیش از ۳۸ میلیارد دلار تراکنش، بیش از ۴۰۰۰ معامله‌ی نهنگ‌ها و بیش از ۳۲۲ هزار گردش روزانه بوده‌ایم.

در زمان نگارش این متن، تعداد تراکنش‌های نهنگ‌ها از ۶۰۰ مورد، گردش روزانه از ۱۶ هزار و حجم تراکنش نزدیک به ۳ میلیارد دلار فراتر رفته است.

علاوه بر این، بررسی حجم بیت‌کوین نشان داد که در ۱۰ اسفند با بسته شدن بیش از ۸۰ میلیارد دلار به اوج خود رسید. در حال حاضر، حجم کل بازار بیش از ۹۳ میلیارد دلار است که از سال ۲۰۲۲ تاکنون برای اولین بار است.

بیت‌کوین از زمان سقوط به پایین‌ترین حد اخیر خود در اواخر سال ۲۰۲۲، تقریباً ۲۵۰ درصد افزایش یافته است و برخی از کارشناسان بر این باورند که یک عامل محرک قیمتی جدید و عظیم در راه است. افزایش اتریوم، ریپل و ۱۰ ارز دیجیتال با ارزش‌تر دیگر، بازار را به فراتر از ۲ تریلیون دلار رسانده است.

منبع: Bitcoinist

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید