جهش قیمت بیت‌کوین با کاهش نرخ بهره شروع شد 📈 - مجله رمزینکس
۵ مرداد ۱۴۰۳ اخبار
  1. کمبو کارت های امروز همستر جمعه ۵ مرداد
  2. سه کارت امروز راکی ربیت جمعه ۵ مرداد
  3. جواب سوال تایم فارم امروز جمعه ۵ مرداد
  4. کارت های روزانه پیکسل تپ امروز جمعه ۵ مرداد به همراه تصویر آموزشی
  5. کلید امروز مینی گیم همستر کامبت جمعه ۵ مرداد + آموزش ویدئویی

آیا قیمت بیت‌کوین (BTC) با کاهش نرخ بهره آمریکا جهش خواهد کرد؟

لوگوی بیت‌کوین و فلش قرمز صعودی در پس‌زمینه‌ی سرمه‌ای
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت بیت‌کوین تا زمانی که شرایط کلان اقتصادی مطلوب‌تری پدیدار نشود، به احتمال زیاد در محدوده قیمتی فعلی باقی خواهد ماند. با در نظر گرفتن معیارهای کلیدی بازار همچون حاشیه سود، اهرم مالی و توزیع سنی کوین‌ها، چشم‌انداز حاکی از یک جهش قوی‌تر در این چرخه است.

تحلیلگران کریپتوکوانت، هدف قیمتی را حول و حوش زمان اولین کاهش نرخ بهره ایالات متحده که در ماه سپتامبر پیش‌بینی می‌شود، تعیین کرده‌اند.

در چند ماه گذشته، بیت‌کوین بدون نوسانات قیمتی قابل توجه در حال معامله بوده است. در گذشته، دوره‌های رشد چشمگیر بیت‌کوین با افزایش قابل توجه عرضه جهانی پول (M2) مرتبط بوده است که نشان‌دهنده دوره‌هایی با نقدینگی بالا و ریسک‌پذیری بالای سرمایه‌گذاران است.

این دوره‌ها معمولاً شاهد ورود سیل‌آسای سرمایه‌های جدید به بازار بوده‌اند که اغلب با سقف‌های قیمتی ناشی از ترس از دست دادن فرصت (FOMO) سرمایه‌گذاران خرد به پایان می‌رسیدند.

با توجه به گفته‌های گوستاوو فاریا، تحلیلگر کریپتوکوانت، الگوی مذکور در چرخه فعلی مشاهده نشده است.

همانطور که داده‌های درون-بلاکچینی کریپتوکوانت نشان می‌دهد، در حال حاضر هیچ نشانه مستقیمی از جهش قابل توجه تقاضا که بتواند قیمت‌ها را به طور چشمگیری افزایش دهد، وجود ندارد.

از طرف عرضه، فشار فروش با ثبات قیمت در حدود ۶۰ هزار دلار کاهش یافته است، چرا که دارندگان بلندمدت (LTH) دیگر انگیزه فروش ندارند و دارندگان کوتاه‌مدت (STH) نیز به دلیل کاهش سودآوری، فروش خود را محدود کرده‌اند.

در چنین سناریویی، به احتمال زیاد بازار روند خنثی خود را ادامه خواهد داد تا زمانی که محرک‌هایی برای ایجاد یک تغییر جهت قاطع پدیدار شوند. شرایط فعلی بازار، از جمله عواملی مانند سودآوری، اهرم مالی و توزیع سنی کوین‌ها، نشان می‌دهد که پتانسیل برای یک جهش قوی‌تر در این چرخه وجود دارد.

احتمالاً سناریوی محتمل این است که بیت‌کوین تا زمانی که یک محیط کلان اقتصادی مطلوب‌تر، احتمالاً حول و حوش زمان اولین کاهش نرخ بهره ایالات متحده در سپتامبر، به وجود نیاید، در این محدوده قیمتی باقی بماند. چنین محیطی می‌تواند جرقه‌ای برای موج جدیدی از تقاضا و در نتیجه، یک جهش بعدی باشد که می‌تواند اوج این چرخه را رقم بزند.

مایک نووگراتز، مدیرعامل گلکسی دیجیتال، نیز نظر مشابهی ابراز کرده و گفته است که قیمت بیت‌کوین تا زمانی که فدرال رزرو نرخ‌ها را کاهش دهد، بین ۵۵,۰۰۰ تا ۷۵,۰۰۰ دلار معامله خواهد شد.

منبع: CryptoPotato

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

بنر نصب اپ