سقوط ۱۰ هزار دلاری بیت‌کوین در عرض ۴۸ ساعت - مجله رمزینکس

سقوط ۱۰ هزار دلاری بیت‌کوین در عرض ۴۸ ساعت

سقوط قیمت بیت‌کوین با فلش قرمز
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

در عصر پر آشوب معاملات شنبه، ارزش بیت‌کوین با سقوط ۵۰۰۰ دلاری دیگر، به پایین‌ترین سطح چند هفته اخیر یعنی حدود ۶۱۰۰۰ دلار رسید.

بازار ارزهای دیجیتال جایگزین، ضربات شدیدتری را تجربه کرد و بسیاری از دارایی‌ها شاهد کاهش دو رقمی قیمت بودند. عامل اصلی این نزول، تشدید تنش‌ها میان ایران و اسرائیل بود.

نوسانات مداوم بیت‌کوین

تنها دو روز قبل، بیت‌کوین با ثبات نسبی، بالای مرز ۷۰۰۰۰ دلار معامله می‌شد و به طور خلاصه سطح ۷۱۰۰۰ دلار را نیز لمس کرد. با این حال، به دنبال اظهارات مقامات ارشد بانک مرکزی ایالات متحده در روز جمعه شب که حاکی از عدم وجود برنامه‌ای قریب‌الوقوع برای کاهش نرخ بهره بود، اوضاع وخیم‌تر شد.

قیمت بیت‌کوین طی چند دقیقه، ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ دلار سقوط کرد و در نهایت روی رقم ۶۵۰۰۰ دلار قرار گرفت. به طور جالب، این کاهش با نزولی کلی در بازارهای مالی، از جمله افت ۴ درصدی قیمت طلا همزمان شد.

بیت‌کوین در صبح شنبه توانست بخشی از ریزش خود را جبران کند و به کمی بالاتر از ۶۷۰۰۰ دلار برسد. اما، احیای تنش‌ها میان ایران و اسرائیل به سرعت این روند صعودی را معکوس کرد و باعث کاهش مجدد ارزش این ارز دیجیتال شد.

این دارایی در Bitstamp به پایین‌ترین سطح چند هفته اخیر یعنی کمی کمتر از ۶۰۰۰۰ دلار سقوط کرد که منجر به لیکویید شدن (تصفیه اجباری قراردادها) بیش از ۷۰۰ میلیون دلاری شد. هرچند از آن زمان تاکنون به حدود ۶۵۰۰۰ دلار بازگشته است، اما بازار همچنان پرنوسان باقی مانده، به ویژه با فرصت‌های معاملاتی محدود.

از روز جمعه، ارزش کل بازار بیت‌کوین تقریباً ۱۳۰ میلیارد دلار کاهش یافته و در حال حاضر به ۱.۲۷۰ تریلیون دلار رسیده است. در همین حال، تسلط آن بر سایر ارزهای دیجیتال تقریباً ۲ درصد افزایش یافته است.

ضررهای دو رقمی برای آلت‌کوین‌ها

آلت‌کوین‌ها با کاهش‌های قابل توجهی مواجه هستند. همانطور که در افت‌های شدید ارزش بیت‌کوین اغلب اتفاق می‌افتد، اکثر ارزهای دیجیتال جایگزین نیز در ۴۸ ساعت گذشته متحمل ضرر شده‌اند، برخی حتی با شدت بیشتری.

در حالی که برخی دارایی‌ها بهبودهای جزئی را تجربه کرده‌اند، بسیاری از آن‌ها برای دومین روز متوالی عمیقاً در زیان به سر می‌برند. چندین ارز دیجیتال از جمله سولانا (SOL)، ریپل (XRP)، تون‌کوین (TON)، کاردانو (ADA)، آوالانچ (AVAX)، پولکادات (DOT) و اتریوم (ETH) همچنان کاهش‌های دو رقمی را نشان می‌دهند.

کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال از حدود ۲.۸ تریلیون دلار در صبح جمعه به تقریباً ۲.۳۳۰ تریلیون دلار در عصر شنبه کاهش یافت. اگرچه از آن زمان تاکنون حدود ۱۰۰ میلیارد دلار بهبود یافته است، اما بازار همچنان برای امروز ۵ درصد افت کرده است.

منبع: Daily Coin Post

هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید