پای نتورک (PI Network) پروژه‌ای است که این روزها سروصدای زیادی به‌پا کرده و عده‌ی زیادی تصمیم دارند رمزارز این پلتفرم را به ارز فیات تبدیل کنند. ایرانی‌ها هم از این مسئله مستثنی نیستند و به دنبال راه‌حلی برای تبدیل پای به تومان می‌گردند. در این مقاله، صرافی رمزینکس به شما آموزش می‌دهد چگونه پای را به تومان تبدیل کنید. قبل از آن بیایید در مورد پروژه پای و دلیل همه‌گیرشدن آن بیشتر بدانیم.

ارز دیجیتال پای چیست؟ 

پای کوین (PI) رمزارز بومی شبکه پای به‌شمار می‌آید. این پروژه بلاک‌چین با هدف دسترسی استخراج برای تمامی مردم دنیا ایجاد شده است. شما با کمک پروژه (PI) قادر خواهید بود با کامپیوتر، لپ‌تاپ یا گوشی موبایل ارز دیجیتال پای را استخراج کنید. جالب است بدانید نام این پروژه بر اساس عدد ریاضی π یا pi انتخاب شده است. پای کوین به‌عنوان پاداش برای کاربرانی که در فرایند استخراج شبکه پای شرکت می‌کنند، توزیع می‌شود. به‌منظور اطمینان از عدالت در استخراج ارز دیجیتال پای، ایمن‌سازی بلاک‌چین، حفظ یکپارچگی در اکوسیستم پای و در نهایت ایجاد و محافظت از حاکمیت جامعه، این پروژه تلاش می‌کند تا هر کسی بتواند ارز دیجیتال استخراج کند.

این‌طور که توسعه‌دهندگان پروژه پای می‌گویند، لازم است افراد واقعی در سراسر جهان را برای حضور در حوزه ارز دیجیتال توانمند کرد و افراد مخرب و ربات‌های مضر باید عرصه را ترک کنند. عده‌ی زیادی قادر هستند تنها با استفاده از تلفن همراه خود به استخراج پای کوین بپردازند و این در حالی است که پروژه پای از KYC (شناسایی مشتری) به منظور تایید هویت اعضا استفاده می‌کند. این روش، به‌عنوان مکانیزم اصلی برای اطمینان از انسانیت واقعی و ایجاد همکاری در شبکه عمل کرده و جامعه را قادر می‌سازد تا یک اکوسیستم غیرمتمرکز با استفاده معنی‌دار برای روزمره مردم ایجاد کند.

پای کوین (PI) رمزارز بومی شبکه پای به‌شمار می‌آید.
افراد با استخراج توکن پای، به تقویت شبکه غیرمتمرکز پای نتورک کمک می‌کنند.

چه کسی پای کوین را ساخت؟

از اوایل سال ۲۰۲۳، افراد پروژه پای در حال توسعه برنامه‌های بازی، امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و متاورس برای اکوسیستم Pi هستند. طبق اطلاعاتی که در وب‌سایت رسمی این پروژه منتشر شده (minepi.com)، پای کوین توسط تیمی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه استنفورد با پیشینه در زمینه بلاک‌چین و محاسبات اجتماعی ساخته شده است. 

شبکه Pi جامعه‌ای متشکل از ده‌ها میلیون انسان است که برای استفاده و ساخت اکوسیستم اپلیکیشن Web3، ارز دیجیتال Pi را استخراج می‌کنند. این شبکه بلاک‌چین به جامعه پیش‌گامان خود متکی است و از طریق یک مکانیسم استخراج موبایل نوآورانه، به آن‌ها برای مشارکت‌های متنوع و شهروندی دیجیتال‌شان به روشی شفاف، شایسته‌سالارانه و غیرمتمرکز پاداش می‌دهد.

پیشنهاد خواندنی: استخراج بیت کوین با گوشی اندروید و آیفون

پای کوین چگونه کار می‌کند؟

کار با برنامه پای نتورک بسیار ساده است. فرآیند استخراج در شبکه Pi به قدرت محاسباتی دستگاه شما متکی نیست. در عوض، از الگوریتم اجماع SCP (پروتکل اجماع ستاره‌ای) استفاده می‌کند که به آن اجازه می‌دهد بدون تخلیه باتری یا داده‌های شما، از طریق گوشی هوشمند استخراج شود. نرخ استخراج ساعتی شما بر اساس زمان ثبت‌نام تعیین می‌شود. 

فرآیند استخراج در شبکه Pi به قدرت محاسباتی دستگاه شما متکی نیست.
با استفاده از اپلیکیشن استخراج پای و دعوت دوستان خود به این کار، حلقه‌ امنیتی از کاربران شبکه را تشکیل دهید.

همچنین اعضای قبلی با نرخ بالاتری نسبت به کسانی که جدیدتر هستند، درآمد کسب می‌کنند. شما می‌توانید با دعوت از کاربران جدید یا ایجاد یک حلقه امنیتی، نرخ استخراج خود را افزایش دهید. برای شروع استخراج ارز دیجیتال با اپلیکیشن پای، کاربران باید برنامه Pi Network را دانلود کرده و با استفاده از یک کد دعوت، معمولا از طرف شخصی که آن‌ را معرفی کرده، ثبت‌نام کنند. 

توجه داشته باشید برای انجام فرایند ماینینگ نیازی نیست برنامه باز بماند. بلکه کاربران باید هر ۲۴ ساعت یک‌بار برنامه را باز کرده، دکمه لایتنینگ را بزنند تا نرخ استخراج خود را افزایش دهند. نرخ استخراج از طریق دعوت شما با کد مخصوصی که دارید، افزایش می‌یابد که نشان‌دهنده تاکید شبکه پای بر گسترش پایگاه کاربرانش است.

آیا امکان تبدیل پای به تومان وجود دارد؟

با وجود آن که مدت نسبتا زیادی از کلید خوردن پروژه PI گذشته، ارز دیجیتال پای کوین هنوز در صرافی‌های ارز دیجیتال خرید و فروش نمی‌شود و تا مدتی پیش حتی قیمت‌گذاری هم برای آن صورت نگرفته بود. در واقع افراد زیادی هستند که احتمالا تعداد زیادی پای کوین استخراج کرده‌اند و منتظر هستند تا از جمع‌آوری این ارز دیجیتال، سود کسب کنند. این‌طور که وب‌سایت رسمی پروژه پای اعلام کرده، بعد از اجرای فاز سوم کاربران قادر خواهند بود کنترل پای کوین خود را به‌دست بگیرند و این رمزارز را انتقال دهند. 

طبق آخرین اخبار منتشر شده، شبکه پای در ماه اکتبر خبرهای جدیدی از پروژه خود اعلام کرد. این‌طور که پیداست، پروژه در مسیر پیشرفت قرار دارد و پای نتورک یک نمای کلی از دستاوردهای گذشته، پروژه‌های فعلی و برنامه‌های آینده خود را به مردم اعلام کرده است. سوالی که ایجاد می‌شود، این است که آیا برای ایرانی‌ها امکان تبدیل پای به تومان وجود دارد؟ پاسخ بله است و در ادامه، راه فعلی تبدیل پای به تومان را به شما خواهیم گفت.

آموزش تبدیل پای به تومان

برای تبدیل پای به تومان، باید از یک صرافی ارزهای دیجیتال استفاده کرده تا ارز پای را با ارز دیگری مانند بیت‌کوین یا اتریوم تعویض کنید. در مرحله بعدی می‌توانید ارز دیجیتال خود را با کمک صرافی رمزینکس یا هر صرافی دیگری، به ارز فیات تبدیل کنید. تنها لازم است که صرافی‌‌ اول، از ارز دیجیتال پای پشتیبانی کند.

در تمامی صرافی هایی که از توکن پای پشتیبانی می‌کنند، می‌توانید عملیات تبدیل توکن و فروش آن را انجام دهید.
در یک صرافی ارز دیجیتال، می‌توانید توکن پای خود را با ارزهای دیگر مبادله کنید.

صرافی‌هایی نظیر بایننس (Binance)، کوین‌بیس (Coinbase)، هیوبی (Huobi)، کراکن (Kraken)، بیت‌فاینکس (Bitfinex)، بیترکس (Bittrex)، پولونیکس (Poloniex) بیت‌مارت (BitMart) و لاتوبی (Latoken) تعدادی از صرافی‌هایی هستند که می‌توانید از طریق آن‌ها، پای را به اتریوم، بیت‌کوین یا هر رمزارز دیگری تبدیل کنید.

پیشنهاد خواندنی: معرفی و آموزش جامع کار با صرافی بای بیت

چگونه پای کوین به‌دست بیاوریم؟

در حال حاضر امکان خرید یا فروش پای کوین وجود ندارد. تنها راه به‌دست آوردن آن از طریق برنامه Pi Network است. در ادامه روش به‌دست آوردن پای کوین را به شما آموزش می‌دهیم.

  1. اپلیکیشن پای نتورک را در گوشی هوشمند خود دانلود کنید.
  2. یک حساب کاربری با نام کاربری، رمز عبور و یک آدرس ایمیل یا شماره تلفن راه‌اندازی کنید.
  3. کد دعوت نامه وارد کنید. اگر ندارید، می‌توانید به‌صورت آنلاین از اینترنت پیدا کنید.
  4. برای شروع استخراج روی دکمه مورد نظر ضربه بزنید.
  5. هر ۲۴ ساعت برنامه را باز کرده و برای ادامه استخراج، روی دکمه بزنید.

آیا پروژه پای کوین کلاهبرداری است؟

پلتفرم پای نتورک ابتدا در نسخه بتا در سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی و شبکه آزمایشی آن در مارس ۲۰۲۰ منتشر شد. پس از مدتی، اپلیکیشن موبایل پای به‌سرعت بین کاربرانی که قصد استخراج قبل از راه‌اندازی کامل پروژه داشتند، محبوبیت پیدا کرد. تیم توسعه Pi این پروژه را به‌عنوان جایگزینی برای استخراج بیت‌کوین تبلیغ می‌کند. در واقع این پروژه قصد دارد در مقابل بیت‌کوین که تحت تسلط مزارع استخراج بزرگ با ماینرهای تخصصی است و از دسترس اکثر افراد دارای تجهیزات کامپیوتری استاندارد خارج است، قد علم کند. با این حال پس از چندین تاخیر، پای هنوز به‌طور کامل فعال نشده و نگرانی‌هایی در مورد اینکه ممکن است یک طرح کلاهبرداری باشد، ایجاد کرده است. 

برخی کاربران معتقدند پروژه پای یک پروژه کلاهبرداری است.
تاخیر در فعال شدن پروژه پای نتورک، کاربران را نسبت به اعتبار آن مشکوک کرده است.

این که به پروژه پای اعتماد کنید یا نه، کاملا بستگی به خودتان دارد. توصیه می‌شود قبل از سرمایه‌گذاری روی هر ارز دیجیتالی، آن را با دقت مطالعه کرده و در مورد پشت صحنه و تیم سازنده‌ی آن آگاهی کسب کنید. با این وجود، کارشناسان زیادی توصیه می‌کنندکه  سرمایه‌ی اصلی خود را روی پای کوین قرار ندهید، اما به‌دست آوردن این رمزارز از طریق اپلیکیشن آن تقریبا بی‌ضرر است.

پیشنهاد خواندنی: توکن اسکم چیست؟ چگونه توکن اسکم را تشخیص دهیم؟

ارزش پای کوین در آینده چگونه خواهد بود؟

از آن‌جایی که پروژه در مرحله توسعه باقی مانده، آینده آن به این بستگی دارد که چه زمانی به شبکه اصلی عمومی منتقل می‌شود. با توجه به روند نزولی حاکم در بازار گسترده کریپتو در سال ۲۰۲۳، پیش‌بینی می‌شود که قیمت پای کوین در سال جدید، پیشرفت تدریجی‌تری داشته باشد. به‌عبارتی دیگر در صورتی که احساسات کلی بازار مطلوب شود، ممکن است نشانه‌هایی از بهبود قیمت پای ظاهر شود.

سخن پایانی

در این مطلب تلاش کردیم تا در کنار آموزش تبدیل پای به تومان، درمورد این ارز دیجیتال و نحوه‌ی به‌دست آوردن آن توضیح دهیم. احتمالا در سال جدید میلادی، اخبار جدیدی پیرامون پای نتورک و رمزارز آن شنیده شود و پیشرفت‌هایی در این پروژه اتفاق بیافتد. در ضمن، اگر به دنیای کریپتو علاقه‌مند هستید و می‌خواهید از قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال باخبر باشید، از صرافی رمزینکس کمک بگیرید.

منابع: analyticsinsight | changelly | coindcx