صرافی پیشرو ارزهای دیجیتال، کوین‌بیس، درخواستی را به دادگاه فدرال ایالات متحده تقدیم کرده است تا به بررسی دقیق یک «مسئله‌ی حقوقی کلیدی» مطرح‌شده توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) به عنوان بخشی از دعوی حقوقی جاری علیه این صرافی بپردازد.

در لایحه‌ای که در تاریخ ۲۴ فروردین به دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده برای ناحیه جنوبی نیویورک ارائه شد، کوین‌بیس استدلال نمود که با توجه به عدم وجود اختلاف نظر در خصوص واقعیت‌های موجود، بررسی فوری این «مسئله‌ی حقوقی کلیدی» ضروری است. پل گروال، مدیر ارشد حقوقی کوین‌بیس، ماهیت این «مسئله‌ی حقوقی» را به لزوم وجود «تعهد قراردادی» در یک قرارداد سرمایه‌گذاری معطوف کرده است.

کوین‌بیس بر این باور است که تعیین اینکه آیا یک «قرارداد سرمایه‌گذاری» بدون وجود تعهدات پس از فروش می‌تواند وجود داشته باشد، صرفاً یک سؤال حقوقی تلقی می‌شود. این صرافی معتقد است که یک قرارداد سرمایه‌گذاری مستلزم تعهدات قراردادی پس از فروش است، در حالی که SEC ادعای دیگری دارد.

این درخواست برای تجدید نظر میانجی پس از رد شدن درخواست رد اتهام از سوی قاضی کاترین فایلا، قاضی منطقه‌ای ایالات متحده، صورت گرفته است. SEC در این پرونده ادعا کرده است که کوین‌بیس به عنوان یک صرافی، کارگزاری و اتاق پایاپای ثبت‌نشده فعالیت می‌کند.

در صورت تأیید تجدید نظر میانجی، این امر می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر پرونده‌ی جاری که از ژوئن ۲۰۲۳ آغاز شده است، بگذارد. کوین‌بیس ادعا می‌کند که در صورت نقض رأی در خصوص مسئله‌ی حقوقی مطرح‌شده، ادعاهای اصلی SEC که بخش عمده‌ای از اتهامات پرونده را تشکیل می‌دهند، رد خواهند شد.

گروال بر اهمیت حل و فصل سریع اختلاف نظر در خصوص تراکنش‌های رمزارز برای کل صنعت دارایی‌های دیجیتال تاکید کرد. گرچه درخواست تجدید نظر کوین‌بیس تنها ۱۷ روز پس از رد شدن درخواست رد اتهام ارائه شد، گروال این اقدام را با توجه به پیامدهای حیاتی آن برای نوآوری دارایی‌های دیجیتال ایالات متحده، موجه دانست.

تلاش کوین‌بیس برای شفافیت قانونی پس از پیروزی قابل توجه این صرافی در یک دعوی حقوقی به دست آمده است. در این پرونده، دادگاه تجدیدنظر ایالات متحده برای حوزه دوم به نفع کوین‌بیس رأی داد و تأیید کرد که فروش ثانویه‌ی ارزهای دیجیتال در این پلتفرم، ناقض قانون بورس اوراق بهادار نیست.

منبع: Cointelegraph