قیمت بیت‌کوین چه زمان به ۷۰ هزار دلار می‌رسد؟ - مجله رمزینکس

قیمت بیت‌کوین چه زمان به ۷۰ هزار دلار می‌رسد؟

درخشش بیت‌کوین زیر نور
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیت‌کوین در حال حاضر در مسیر بهبود قرار دارد، که مطابق با پیش‌بینی تحلیلگران است. آن‌ها معتقدند که کاهش قیمت طی دو روز گذشته بیشتر شبیه یک تله‌ی خرسی بوده است. اورسون فاولی، تحلیلگر ارز دیجیتال، در تحلیل خود با جزئیات بیشتری به این موضوع می‌پردازد و نشان می‌دهد که با توجه به تحرکات اخیر، قیمت بیت‌کوین همچنان ذاتا صعودی است.

روند بهبود قوی بیت‌کوین

تحلیل یک کارشناس شامل افزایش قیمت از آخر هفته‌ی گذشته تا کاهش قیمت در روز دوشنبه است. این تحلیلگر ارز دیجیتال اشاره می‌کند که با افزایش قیمت آخر هفته که از روز جمعه آغاز شد، BTC توانست یک کندل د‌یلی (D1) صعودی با دامنه‌ی نوسان گسترده نزدیک به سقف خود تشکیل دهد.

نکته‌ی قابل توجه در مورد کندل‌های د‌یلی با دامنه‌ی نوسان گسترده این است که از آن‌ها برای اندازه‌گیری فشار خرید استفاده می‌شود. فاولی توضیح می‌دهد که با توجه به بسته شدن این کندل نزدیک به سقف بیت‌کوین در روز جمعه، فشار خرید قوی و مداوم باعث افزایش قیمت شده است.

علاوه بر این، تحلیلگر مذکور توضیح می‌دهد که این کندل الگوی «Inside Bar» قبلی بیت‌کوین را نیز شکسته است. این امر تقریباً همان مفهوم بسته شدن کندل د‌یلی با دامنه‌ی نوسان گسترده در نزدیکی سقف خود را می‌رساند، به این معنی که فشار خرید برای دارایی دیجیتال مذکور همچنان پایدار بوده است.

در نتیجه‌ی این افزایش قیمت، بیت‌کوین توانسته بود از سطح ۶۰ هزار دلاری عبور کند که به باور تحلیلگر ارز دیجیتال، یک سطح مهم روانی محسوب می‌شود. شکستن این سطح برای این رمزارز مثبت بوده است و این امر موجب تقویت احساس می‌شود که کاهش قیمت یک شکست کاذب بوده است. به عبارت دیگر، این کاهش یک تله‌ی خرسی بوده است.

برای کسانی که با این اصطلاح آشنا نیستند، تله‌ی خرسی وضعیتی است که در آن، پس از یک دوره بهبود قیمت، قیمت با ریزش ناگهانی مواجه می‌شود و این امر باعث می‌شود که سرمایه‌گذاران تصور کنند قیمت به اوج خود رسیده است. این اتفاق باعث جلب توجه تعداد بیشتری از فروشندگان استقراضی (خرس‌ها) می‌شود که گمان می‌کنند قیمت همچنان سقوط خواهد کرد، اما در نهایت، مسیر صعودی قیمت دوباره از سر گرفته می‌شود. از آنجایی که کاهش قیمت بیت‌کوین به عنوان یک تله‌ی خرسی شناسایی شده است، انتظار می‌رود که قیمت این رمزارز به روند صعودی خود به سمت بالاترین رکوردهای تاریخی ادامه دهد.

ادامه‌ی فشار خرید بیت‌کوین

فاولی همچنین با استفاده از نمودار ۴ ساعته به بررسی قیمت BTC در آینده می‌پردازد. او در این نمودار تأیید می‌کند که در نتیجه‌ی فشار خرید قوی از کف قیمت، بیت‌کوین یک الگوی V شکل تشکیل داده است.

وی همچنین خاطرنشان می‌کند که این رمزارز موفق به عبور از خط مقاومت روند نزولی شده است. این در حالی است که قیمت بیت‌کوین در حال تشکیل یک محدوده‌ی تجمع (accumulation zone) در حدود سقف اخیر خود، یعنی ۶۴ هزار دلار است. به گفته‌ی او، اگر بیت‌کوین «بتواند از این سقف قیمتی و ناحیه‌ی PPZ (محدوده‌ی سود بالقوه) عبور کند، ساختار روند صعودی در تایم‌فریم ۴ ساعته‌ی بیت‌کوین احیا خواهد شد.»

در حال حاضر، قیمت بیت‌کوین پس از افزایش قابل توجهی که در ساعات اولیه‌ی روز سه‌شنبه رخ داد، همچنان بالای ۶۴ هزار دلار باقی مانده است. حجم معاملات روزانه‌ی آن نیز ۴۵ درصد افزایش یافته است که به تحلیل فاولی در مورد تداوم قدرت فشار خرید اعتبار می‌بخشد. فاولی اظهار می‌دارد:

شکست کاذب که در روز جمعه یک تله‌ی خرسی ایجاد کرد و در روزهای شنبه و یکشنبه نیز ادامه داشت، نشان می‌دهد که بیت‌کوین در حال تقویت است.

منبع: Bitcoinist

هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید