ایردراپ ۸۰ میلیارد نات کوین در روز راه‌اندازی - مجله رمزینکس

نات کوین بر بستر بلاک‌چین TON راه‌اندازی شد و توزیع رایگان گسترده انجام داد

انفجر نور در پس‌زمینه و لوگو و نام نات کوین در جلو
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

نات کوین، بازی کلیکی موفق در حوزه وب ۳، ارز دیجیتال بومی خود را بر روی بلاک‌چین TON (شبکه باز) راه‌اندازی کرده است. این راه‌اندازی همزمان با توزیع گسترده توکن NOT به صورت ایر‌دراپ در میان کاربران و آغاز معاملات این رمزارز در صرافی‌های ارز دیجیتال صورت گرفته است. نات کوین در ژانویه ۲۰۲۴ به عنوان یک مینی‌اپ تلگرام فعالیت خود را آغاز کرد و توانست جامعه‌ای بالغ بر ۳۵ میلیون کاربر را جذب نماید.

مینی‌اپ‌های تلگرام، به عنوان اپلیکیشن‌های کوچک و یکپارچه‌ای شناخته می‌شوند که در بستر پیام‌رسان تلگرام ادغام شده و به کاربران امکان برقراری تعامل با سرویس‌های مختلف بدون نیاز به خروج از برنامه را فراهم می‌کنند.

در این بازی، کاربران با کلیک ساده بر روی آیکون نات کوین در تلفن همراه خود، اقدام به «استخراج» ارز درون بازی می‌کردند. ارز مذکور در حال حاضر به توکن NOT تبدیل شده و با نسبت ۱۰۰۰ به ۱ در میان کلیه کاربران دارای کیف پول متصل به TON توزیع گردیده است.

پیش از رویداد تولید توکن که امروز برگزار شد، معاملات پیش از بازار نات کوین از طریق یک سیستم معاملات NFT در مارس ۲۰۲۴ آغاز گردید. تا پایان فاز «استخراج» بازی در اول آوریل، تقریباً ۸۰۰ هزار کوپن NFT ضرب شد.

بر اساس داده‌های بازارگاه NFT یعنی Getgems، این NFTها با قیمت کف حدود ۲۶ دلار و حجم کل معاملات در حدود ۲۶ میلیون دلار در بازه زمانی مذکور، به عنوان چهارمین مجموعه بزرگ NFT در بلاک‌چین TON شناخته شده‌اند. تعداد دارندگان این NFTها از هر مجموعه دیگری بر پایه TON بیشتر است. اکنون این کوپن‌های NFT نیز قابلیت تبدیل به توکن‌های NOT با نسبت ۱۰۰۰ به ۱ را دارا هستند.

در مجموع، توزیع ۷۲،۲۶۵،۸۵۱،۷۱۴ توکن بین استخراج‌کنندگان صورت گرفته و ۷،۹۵۳،۳۷۰،۰۰۰ توکن دیگر نیز در حال حاضر قابل دریافت توسط دارندگان کوپن‌های NFT می‌باشند. کاربران واجد شرایط می‌توانند از طریق اپلیکیشن نات کوین نسبت به دریافت توکن‌های خود و برداشت آن‌ها بر روی بلاک‌چین اقدام نمایند.

کل عرضه توکن‌های NOT، برابر با ۱۰۲،۷۱۹،۲۲۱،۷۱۴ توکن است. تخصیص ۷۸ درصد از این مقدار به استخراج‌کنندگان و دارندگان کوپن‌های NFT صورت گرفته است و ۲۲ درصد باقیمانده (۲۲.۵ میلیارد NOT) برای کاربران جدید، معامله‌گران و فعالیت‌های توسعه‌ای آتی رزرو شده است.

نات کوین پیش‌تر اعلام کرده بود که تخصیص ۱۰۰ درصد از توکن‌های NOT به صورت «سبک بیت‌کوین» به «استخراج‌کنندگان» انجام خواهد پذیرفت، به گونه‌ای که تخصیص متوسط ۰.۰۰۰۳ درصد است.

بهره‌گیری نات کوین از توانمندی‌های پلتفرم پیام‌رسان تلگرام

تیم نات کوین ادعا می‌کند که بزرگ‌ترین کانال مرتبط با ارزهای دیجیتال را در تلگرام داراست و در مجموع، به عنوان چهارمین کانال بزرگ این پلتفرم شناخته می‌شود. این کانال با دارا بودن ۶.۳ میلیون عضو، به بازی در جذب ۳۵ میلیون بازیکن یاری رسانده است – که تقریباً معادل ۰.۴ درصد از جمعیت جهان می‌باشد.

به گفته‌ی تیم نات کوین، این موضوع منجر به جذب «صدها» سازمان وب ۳ شده است تا از طریق مکانیزم «کسب درآمد» بازی به تبلیغ خود بپردازند. در این راستا، بازیکنان برای مشارکت در وظایفی که با هدف افزایش تعامل با آن پروژه‌ها طراحی شده‌اند، با توکن NOT پاداش دریافت می‌کنند.

در آینده، تیم نات کوین قصد دارد با استفاده از توکن‌های NOT، به پاداش دادن به کاربران برای کاوش در اکوسیستم ارزهای دیجیتال ادامه دهد. همچنین قرار است یک ربات معاملاتی معرفی شود که به کاربران امکان تجارت سایر توکن‌های مبتنی بر TON را می‌دهد.

شرکت Open Builders همچنین تیم‌های توسعه‌دهنده روی TON را قادر می‌سازد تا از طریق پلتفرم نات کوین، کاربران جدیدی را جذب کنند. هر ماه پروژه‌های منتخب به نات کوین اضافه می‌شوند.

منبع: The Block

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

  1. Samiullah Safa
    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در ۱۱:۱۹

    آیا حالا هم می‌شود که نات کوین از طریق تلگرام رایگان استخراج کرد؟

  2. الهام بهرامی
    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در ۱۱:۴۴

    سلام من نات کوین داشتم ولی الان توکیف پول و بات هیچی نشون نمیده.چکار کنم؟

  3. منصوره کیانی
    ۲ خرداد ۱۴۰۳ در ۰۹:۰۲

    سلام من تو تلگرام نان کوین دارم اما کیف پول باز نکردم چیکار کنم

1