۷ فروردین نقطه عطفی برای پرونده حقوقی ریپل علیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا

روز سرنوشت‌ساز دادگاه ریپل و شرکت بورس و اوراق بهادار آمریکا.
تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۶ فروردین ۱۴۰۳

فردا، مرحله مهم بعدی در پرونده حقوقی جاری میان شرکت ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) آغاز می‌گردد. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا پیشتر لایحه اولیه مربوط به جبران خسارت به همراه اسناد حمایتی (که در حال حاضر محرمانه تلقی می‌شوند) را به دادگاه ارائه کرده است. این گام، پیشرفتی قابل توجه در این مناقشه حقوقی چند ساله به شمار می‌رود.

انتظارات از پرونده ریپل علیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا

درک ماهیت و اهمیت «لایحه اولیه مربوط به جبران خسارت» ضروری است. این سند، عنصری بنیادی در روند دادرسی محسوب می‌شود. در واقع، لایحه اولیه جبران خسارت، اولین اقدامی است که یک طرف پرونده (در این مورد، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا) انجام می‌دهد و خواستار جبران خسارت‌های حقوقی و مالی خاص از دادگاه علیه طرف مقابل (ریپل لبز) می‌گردد.

مقدار خسارتی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تقاضا می‌کند، با اشتیاق فراوان مورد انتظار است. به طور ویژه، جالب خواهد بود که ببینیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا پس از شروع مناقشه حقوقی، چه میزان خسارت برای فروش نهادی XRP مطالبه می‌کند.

قاضی دادگاه منطقه‌ای آمریکا، آنالیسا تورس، در ماه پیش به ریپل دستور داد تا صورت‌های مالی خود را از سال های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ و همچنین قراردادهای مربوط به «فروش نهادی» XRP را ارائه دهد. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا استدلال می‌کند که این اطلاعات برای تعیین خسارت مناسب ضروری است.

علی رغم ادعای ریپل مبنی بر اینکه جزئیات مربوط به سلامت مالی آن‌ها هم برای پرونده بی‌ربط است و هم محرمانه به شمار می‌رود، دادگاه این اطلاعات را بالقوه برای مرحله جبران خسارت در دادرسی مهم تلقی کرده است. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در لایحه خود ادعا کرده است که دسترسی به داده‌های مالی شرکت برای تعیین میزان و ماهیت مجازات‌ها و جبران خسارت‌هایی که باید اعمال شود، حیاتی است.

تنها چند روز پیش، ریپل لبز و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا برنامه‌ای دقیق برای مرحله جبران خسارت به دادگاه منطقه‌ای جنوب نیویورک ارائه کردند. این برنامه، رویه‌های مربوط به پلمب و ویرایش اسناد دادگاه مرتبط با مرحله جبران خسارت در این پرونده را تشریح می‌کند – جنبه‌ای حیاتی از دادرسی که پیامدهای حقوقی و مالی برای ریپل لبز را تعیین خواهد کرد.

جدول زمانی پرونده‌ی ریپل علیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا

  • ۳ فروردین ۱۴۰۳: کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا لایحه جبران خسارت خود را به صورت محرمانه ارائه کرد.
  • ۶ فروردین ۱۴۰۳: جلسه‌ای بین کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا و ریپل برای بحث و نهایی کردن ویرایش‌های لازم برگزار می‌شود.
  • ۷ فروردین ۱۴۰۳: آخرین مهلت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا برای ارائه نسخه ویرایش‌شده‌ی عمومی لایحه اولیه‌ی خود.
  • ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳: آخرین مهلت ریپل برای ارائه لایحه مخالفت خود.
  • ۴ و ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳: جلسه‌ای برنامه‌ریزی‌شده برای نهایی کردن ویرایش‌های اسناد ریپل. در صورت لزوم، ریپل نسخه ویرایش‌شده‌ی عمومی لایحه مخالفت خود را ارائه خواهد کرد.
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳: آخرین مهلت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا برای ارائه عمومی لایحه پاسخ خود.

اگرچه جدول زمانی ارائه شده، مراحل دادرسی آتی را روشن می‌سازد، اما همچنان در مورد نتیجه نهایی پرونده ابهاماتی وجود دارد. گمانه‌زنی درباره‌ی تاخیر در فرایندها به خصوص در صورت ثبت درخواست‌های بیشتر از سوی SEC وجود دارد.

منبع: Bitcoinist

هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید