در پی درخواست کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) برای دریافت جریمه‌ای نزدیک به ۲ میلیارد دلار، شرکت ریپل رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته است. ریپل در دادخواستی که در تاریخ ۲۲ آوریل ثبت شد، خواستار رد درخواست‌های SEC و اعمال جریمه‌ی مدنی به مبلغ حداکثر ۱۰ میلیون دلار گردید.

استوارت آلدروتی، مدیر ارشد بخش حقوقی ریپل، موضع این شرکت را در بیانیه‌ای رسمی بر روی پلتفرم X تشریح کرد. وی ضمن رد اتهامات مطرح‌شده، بر فقدان هرگونه ادله دال بر بی‌احتیاطی یا تقلب در پرونده‌ی ریپل تاکید نمود. آقای آلدروتی با اشاره به پیروزی‌های حقوقی قابل توجه ریپل در برخی از جنبه‌های پرونده، درخواست SEC را بخشی از الگویی گسترده‌تر از اقدامات ارعاب‌آمیز علیه صنعت ارزهای دیجیتال در ایالات متحده تلقی کرد.

برد گارلینگ‌هاوس، مدیرعامل ریپل، با ابراز نگرانی نسبت به تبعات بلندمدت این پرونده، اظهار داشت:

«ایالات متحده حتی پس از خروج آقای جنسلر از کمیسیون بورس و اوراق بهادار، همچنان درگیر پیامدهای سیاست‌های مخرب این نهاد خواهد بود.»

ریپل ضمن رد مبنای قانونی و اصولی درخواست جریمه‌ی ۲ میلیارد دلاری، آن را نشانه‌ی زیاده‌روی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) می‌داند. این شرکت بر ماهیت گمانه‌زنی و فقدان دلایل محکم برای پیش‌بینی تخلفات احتمالی آینده در درخواست‌های کمیسیون تحت رهبری گری جنسلر تاکید کرد. با این حال، ریپل اعلام نموده است که روش فروش توکن XRP خود را برای تطابق با دستورات دادگاه تغییر داده است.

در دادخواست ارائه شده، ریپل به موارد زیر اشاره کرده است:

«[ریپل] روش فروش XRP خود را اصلاح و قراردادهایش را برای اجتناب از مشکلات شناسایی‌شده توسط دادگاه، بازنگری کرده است. این شرکت همچنین اطمینان حاصل نموده است که طرف‌های مقابل آن واجد شرایط سرمایه‌گذار معتبر باشند.»

علاوه بر این، ریپل با اشاره به سوابق کمیسیون، خاطرنشان کرد که درخواست جریمه‌ی ۲ میلیارد دلاری، «بیش از ۲۰ برابر مبلغی است که SEC در هر پرونده‌ی دارایی دیجیتال، از هر متهم یا پاسخگو دیگری دریافت کرده است.» بر این اساس، ریپل استدلال می‌کند که علاوه بر رد درخواست جریمه، درخواست‌های مربوط به استرداد وجوه و بهره‌ی پیش از داوری نیز فاقد وجاهت قانونی بوده و باید رد شوند.

منبع: Crypto Briefing