انجام تمام تراکنش‌های استیبل‌کوین توسط ربات‌ - مجله رمزینکس

۹۰ درصد تراکنش‌های استیبل‌کوین توسط ربات‌ها و معامله‌گران بزرگ انجام می‌شود

دکمه‌ی تنظیمات یک ربات با قابلیت‌های مختلف نظیر ارسال ایمیل و جستجو در وب.
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تحقیقی جدید که توسط ویزا و آزمایشگاه‌های آلیوم انجام شده، حاکی از آن است که بخش اعظم تراکنش‌های استیبل‌کوین، نه توسط کاربران واقعی، بلکه توسط ربات‌ها و معامله‌گران کلان انجام می‌شود.

داشبورد طراحی‌شده برای تفکیک تراکنش‌های انجام‌شده توسط افراد حقیقی، نشان می‌دهد که از مجموع حدود ۲.۲ تریلیون دلاری تراکنش‌های استیبل‌کوین در ماه آوریل، تنها ۱۴۹ میلیارد دلار از «فعالیت پرداخت ارگانیک» نشأت گرفته است.

این مطالعه همچنین بیان می‌کند که USDC، استیبل کوین صادر شده توسط سیرکل، از نظر حجم تراکنش از تتر (USDT) پیشی گرفته است. قابل ذکر است، تحلیل درون-بلاکچینی توسط نانسن نشان می‌دهد که حجم کلی استیبل‌کوین‌ها از میانگین ماهانه‌ی ویزا در سال ۲۰۲۳ فراتر رفته است.

مطالعه‌ی ویزا مستقیماً با ادعاهای طرفداران استیبل‌کوین به چالش کشیده می‌شود، آن‌ها معتقدند که این توکن‌ها در حال انقلاب در صنعت پرداخت به ارزش ۱۵۰ تریلیون دلار هستند.

با وجود حمایت و خوش‌بینی شرکت‌های فناوری مالی مانند پی‌پل و استرایپ، داده‌ها حاکی از آن است که پذیرش این توکن‌ها به عنوان یک ابزار پرداخت واقعی، هنوز در مراحل اولیه خود قرار دارد.

پراناو سود، مدیر اجرایی کل بخش اروپا، خاورمیانه و آفریقا در پلتفرم پرداخت Airwallex می‌گوید: «[…] استیبل‌کوین‌ها هنوز در ابتدای مسیر تحول خود به عنوان یک ابزار پرداخت هستند.»

سود معتقد است که استیبل کوین‌ها می‌توانند «پتانسیل بلندمدت» داشته باشند، اما تمرکز کوتاه‌مدت و میان‌مدت آن‌ها «باید بر اطمینان از عملکرد بسیار بهتر مسیرهای موجود باشد.»

داده‌های گلس‌نود نشان می‌دهد که رکورد ۳ تریلیون دلاری کل گردش بازار دارایی‌های دیجیتال در اوج بازار گاوی ۲۰۲۱، در واقعیت نزدیک به ۸۷۵ میلیارد دلار بوده است، که به شکافی بین ارزش اسمی و ارزش «واقعی» دارایی‌های دیجیتال اشاره می‌کند.

گلس‌نود همچنین گزارش سه‌ماهه‌ی دوم خود را منتشر کرد که در آن ادعا می‌کند سرعت شبکه‌ی استیبل‌کوین، معیاری که نشان می‌دهد ارزش با چه سرعتی در شبکه‌ی آن جابه‌جا می‌شود، در یک مقیاس تجمعی به ۰.۲ نزدیک می‌شود. این بدین معناست که ۲۰ درصد از کل استیبل‌کوین موجود، روزانه در تراکنش‌ها پردازش می‌شود.

مسئله‌ی دوبارشماری تراکنش‌های استیبل‌کوین نیز نگرانی دیگری است. کوی شفیلد، مدیر بخش ارزهای دیجیتال ویزا، توضیح داد که تبدیل ۱۰۰ دلار USDC سیرکل به PYUSD پی‌پل در صرافی غیرمتمرکز یونی‌سواپ، منجر به ثبت شدن ۲۰۰ دلار از کل حجم استیبل کوین در بلاک‌چین می‌شود.

ویزا که سال گذشته بیش از ۱۲ تریلیون دلار تراکنش را مدیریت کرده است، یکی از شرکت‌هایی است که در صورت پذیرش گسترده‌ی استیبل‌کوین به عنوان یک روش پرداخت، می‌تواند متحمل ضرر شود. پیش‌بینی می‌شود که کل ارزش تمام استیبل‌کوین‌های در گردش می‌تواند تا سال ۲۰۲۸ به ۲.۸ تریلیون دلار برسد، که تقریباً ۱۸ برابر افزایش نسبت به کل گردش فعلی آن‌ها است.

منبع: Crypto Briefing

هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید