تلگرام که یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی است، در آخرین آپدیت خود امکان ساخت اکانت بدون نیاز به شماره و با استفاده از شماره‌های مجازی‌ که این پلتفرم می‌فروشد، را اضافه کرده است. این فناوری هم‌زمان با عرضه گوشی‌های آیفون بدون سیم‌کارت در آمریکا به تلگرام اضافه شده است.

شماره‌های مجازی تلگرام با پیش شماره ۸۸۸ شروع می‌شوند و متعلق به هیچ کشور خاصی نیستند و فقط برای ورود به برنامه تلگرام می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. البته لازم به ذکر است که با خرید این شماره‌ها لازم نیست هزینه دیگری بپردازید، مادام العمر هستند و نیاز به خرید اشتراک دوباره ندارند.

شماره‌های مجازی اعلام شده در یک پلتفرم به اسم فرگمنت (fragment) که بازار خریدوفروش نام‌های کاربری تلگرام مبتنی بر شبکه بلاک‌چین تون (TON) است، به فروش می‌رسد. خرید این شماره‌ها با ارز دیجیتال بومی تلگرام به اسم تون‌کوین (Toncoin) انجام می‌شود و قیمت آن از ۹ تون‌کوین که معادل شانزده دلار است، شروع شده و بسته به رند بودن شماره، قیمت‌ها نیز افزایش می یابد. مثلا شماره رند ۸۸۸ ۸ ۸۸۸+ حدود ۵۷ هزار دلار قیمت گذاری شده است. لازم به ذکر است که این شماره‌ها بر روی بلاک‌چین تون‌کوین ثبت می‌شوند.