قیمت تون‌کوین در حال کاهش تدریجی است و احساسات منفی غالب در میان سرمایه‌گذاران، نشان‌دهنده‌ی احتمال سقوط بیشتر آن دارد.

آمادگی سرمایه‌گذاران برای فروش

در روزهای آینده، با آماده شدن دارندگان تون‌کوین برای فروش دارایی‌های خود، انتظار می‌رود قیمت این ارز دیجیتال با افت مواجه شود. روزهای گذشته شاهد سود قابل توجهی بودیم و همزمان با رسیدن قیمت TON به بالاترین حد تاریخی (ATH)، شاخص‌های سود و زیان شبکه نیز به بالاترین میزان خود در تاریخ رسیدند. این افزایش ناگهانی در سود محقق‌شده، اغلب باعث رفتار فروش ناگهانی در بین سرمایه‌گذاران می‌شود؛ به این معنی که آن‌ها برای حفظ سود خود، اقدام به فروش دارایی‌هایشان می‌کنند.

شاخص واگرایی قیمت با میانگین روزانه آدرس‌های فعال (Price DAA Divergence) نیز این روند بالقوه را تقویت می‌کند. واگرایی زمانی رخ می‌دهد که قیمت ارز دیجیتال و تعداد آدرس‌های فعال روزانه‌ی آن در جهت مخالف حرکت کنند. این موضوع نشان‌دهنده‌ی عدم تطابق بین ارزش‌گذاری بازار و میزان استفاده از شبکه است. با توجه به افزایش اخیر قیمت در کنار کاهش مشارکت فعال، سیگنالی برای فروش در حال شکل‌گیری است. این موضوع نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران قبل از متحمل شدن ضررهای احتمالی، ممکن است ترجیح دهند دارایی‌های خود را برای حفظ سود، به فروش برسانند.

پیش‌بینی قیمت تون‌کوین: انتظار برای نزول بیشتر

با قیمت معاملاتی فعلی ۶.۲ دلار، توکن TON در آستانه‌ی آزمایش سطح حمایتی ۵.۷ دلار قرار دارد. شکستن این سطح حمایتی می‌تواند به کاهش بیشتر قیمت، و رسیدن به ۴.۷ دلار منجر شود که برای سرمایه‌گذاران، افت قابل توجهی ۲۵ درصدی را به همراه خواهد داشت.

با این حال، در صورتی که سطح حمایتی ۵.۷ دلار حفظ شود، قیمت تون‌کوین ممکن است برای بازپس‌گیری سطح حمایتی ۶.۵ دلار، جهش داشته باشد. این سناریو چشم‌انداز نزولی را باطل می‌کند و به این آلت‌کوین (ارز دیجیتال جایگزین) برای به چالش کشیدن سطح ۷.۰ دلار و به طور بالقوه ثبت یک ATH جدید، شتاب می‌بخشد.

به طور خلاصه، مسیر کوتاه‌مدت قیمت توکن TON همچنان نامشخص است و سرمایه‌گذاران با دقت سطوح حمایتی کلیدی و شاخص‌های بازار را برای فرصت‌های بالقوه‌ی فروش یا برگشت‌های صعودی زیر نظر دارند.

منبع: BeInCrypto