اطلاعات پلتفرم Truflation درباره تورم دروغ است - مجله رمزینکس

اقتصاددان برنده نوبل، داده‌های مربوط به تورم پلتفرم بلاکچینی Truflation را به چالش کشید

پل کروگمن اطلاعات پلتفرم Truflation را دروغین خواند.
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۹ اسفند ۱۴۰۲

پل کروگمن، اقتصاددان برنده جایزه نوبل، ادعای “بی‌طرفی” اندازه‌گیری تورم مبتنی بر بلاکچین ارائه شده توسط پلتفرم Truflation را زیر سوال برد. قرائت‌های این پلتفرم به‌طور مداوم پایین‌تر از گزارش‌های تورم رسمی ایالات متحده بوده است، که داده‌های آن به طور ماهانه بر تصمیم‌گیری‌های بازار ارز دیجیتال در خصوص اقدامات آتی فدرال رزرو آمریکا تاثیرگذار است.

کروگمن اندکی پس از پیش‌بینی کاهش نرخ تورم ایالات متحده به زیر ۲٪، دقت Truflation را مورد تردید قرار داد.

کروگمن شائبه جهت‌گیری در Truflation را مطرح می‌کند

کروگمن اظهار داشت که ارقام ارائه شده توسط Truflation در مقایسه با آمارهای رسمی وزارت بازرگانی ایالات متحده، همواره پایین‌تر بوده است. وی تاکید کرد که برآوردهای تورم Truflation به طور مداوم داده‌های رسمی را تضعیف می‌کند و این موضوع سوالاتی را درباره صحت زیرساخت بلاکچین غیرمتمرکز این پلتفرم ایجاد می‌کند.

این انتقاد، اولین مورد از سوی کروگمن در رابطه با ارزهای دیجیتال نیست. وی همواره بر این باور بوده است که ارزهای دیجیتال فاقد هرگونه هدف اقتصادی مشخص بوده و ارزش آن‌ها ناپایدار است.

پس از فروپاشی FTX، کروگمن به توضیح ساتوشی ناکاموتو در وایت‌پیپر بیت‌کوین درباره استفاده از این دارایی برای پرداخت‌های همتا به همتا اشاره کرد. کروگمن ابراز داشت که مشخص نیست غیر از مجرمین، چه کسی از ناشناسی بیت‌کوین سود می‌برد.

نگاه کروگمن به تورم

در اوایل ماه جاری، کروگمن پیش‌بینی کرد که اعداد شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) برای ماه اسفند نشان‌دهنده پایان تورم است. او گفت که کاهش بازده اوراق خزانه داری دو ساله آمریکا پس از اعلام PPI، نشان دهنده کاهش قیمت به زیر ۲٪ در ماه‌های آینده است.

پس از انتشار اعداد PPI بهمن ۱۴۰۲، بازده اوراق دو ساله خزانه‌داری از ۴.۳۷ درصد به ۴.۱۴ درصد کاهش یافت. کروگمن اظهار داشت که کاهش بازده اوراق دو ساله، نشان‌دهنده کاهش آتی قیمت‌ها است.

انتظار تورم پایین‌تر می‌تواند سرمایه‌گذاران را به سمت خرید اوراق خزانه‌داری کوتاه‌مدت با بازده بالاتر سوق دهد. این تقاضای سرمایه‌گذاری منجر به کاهش بازده کوتاه‌مدت خواهد شد. سرمایه‌گذاران عموما نرخ‌های بهره پایین‌تر را ترجیح می‌دهند، زیرا نرخ‌های بهره بالا می‌تواند به افزایش قیمت‌ها و در نهایت رکود اقتصادی منجر شود.

انتظارات بازار ارز دیجیتال از فدرال رزرو

بازارها انتظار دارند که فدرال رزرو ایالات متحده در نشست بعدی خود در ۲۲ اسفند، نرخ بهره را متوقف یا کاهش دهد. این بانک مرکزی از تیرماه ۱۴۰۲ نرخ وجوه فدرال را در سطح ۵.۲۵-۵.۵ درصد نگه داشته است. پیش از آن، از اسفند ۱۴۰۰، نرخ بهره را ۱۱ بار افزایش داده بود.

با این حال، لورنس سامرز، وزیر سابق خزانه‌داری بانک جهانی، احتمال ۱۵ درصدی برای ادامه روند افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو قائل است. وی احتمال ۰ درصدی افزایش نرخ بهره را رد کرد. مارک ناش، مدیر صندوق در Jupiter Asset Management، نیز احتمال ۲۰ درصدی برای افزایش نرخ بهره را مطرح کرده است.

ابزار FedWatch گروه CME با پیش‌بینی لورنس سامرز همسو نیست و همچنان احتمال توقف نرخ بهره در ماه مارس را ۹۷.۵ درصد نشان می‌دهد.

منبع: BeInCrypto

هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید