هودل (Hodl) به عبارتی همان هولد کردن از مهمترین اصطلاحات در دنیای ارز دیجیتال است که بی شک هر کاربری با آن سر و کار خواهد داشت. هودل کردن یا هودلینگ یک استراتژی معاملاتی است که قوانین و مقررات خاص خود را دارد. اینکه منظور از هولد چیست و هودل کردن به چه معنا است از جمله موضوعاتی هستند که در این مقاله از صرافی ارز دیجیتال رمزینکس به تشریح آن‌ها می‌پردازیم.

هودل (HODL) یا هولد چیست؟

هولد چیست؟ هولد یا هودل یکیاز اصطلاحات ترید ارز دیجیتال در واقع به معنای ذخیره‌سازی رمزارز و نگه‌داشتن آن به صورت بلند مدت است.

در پاسخ به اینکه هودل (HODL) چیست باید گفت که در ابتدا به نظر می‌رسد این اصطلاح از غلط املایی کلمه هولد (Hold) به معنای نگه‌داشتن سرچشمه گرفته است، زیرا شما بیت کوین و یا سایر رمز ارز‌ها را خرید می‌کنید و آن‌ها را برای طولانی مدت، مثلاً از چند ماه تا چند سال نگه می‌دارید.

هودل مخفف نگه‌داشتن ارز دیجیتال به جای فروش آن است. در نگاه اول به نظر می‌رسد که هودل عبارتی است که از غلط املایی کلمه هولد نشات گرفته باشد و حقیقتاً به نظر می‌رسد که چنین باشد.

در حال حاضر هودل کردن به یک استراتژی تجارت مناسب تبدیل شده است زیرا معمولاً نگه‌داشتن سرمایه و رمز ارز به صورت طولانی مدت، سود خیلی خوبی به همراه دارد.

اما منظور از هولدر در بازار ارز دیجیتال چیست؟ به زبان ساده، به کسانی که استراتژی هودل یا هولد کردن را پیاده می کنند، هولدر گفته می شود. در واقع منظور آن دسته از کسانی است که دید بلند مدت به سرمایه گذاری دارند و با هر بالا یا پایین رفتنی در بازار اقدام به فروش دارایی خود نمی کنند.

نکته مهم در هولد کردن ارزهای دیجیتال تشکیل یک سبد سرمایه گذاری خوب است. در مقاله «پرتفوی یا سبد ارز دیجیتال چیست و چگونه بسازیم یا بخریم؟» مفصل به این موضوع پرداخته شده است.

آیا هودل هنوز هم استراتژی خوبی به شمار می‌رود؟

بعد از پرداختن به پرسش هودل (HODL) یا هولد چیست بد نیست به مفید بودن یا نبودن این استراتژی نیز در دنیای امروزی ارزهای دیجیتال بپردازیم.

بسیاری از سرمایه‌گذاران هنوز هم دو دستی سکه‌های خود را نگه داشته‌اند و امیدوارند ارزش این سکه‌ها امسال افزایش یابد. در سال ۲۰۱۹، حدود ۱۱ میلیون بیت کوین از کیف پول خود تکان نخورند و در حساب کاربران ذخیره شده بود و این میزان ذخیره رمز ارز، با توجه به اینکه تنها ۱۸ میلیون بیت کوین در گردش بود، باور نکردنی است.

البته لازم به ذکر است که تعداد زیادی از این ۱۱ میلیون سکه ذخیره شده، به دلایل مختلفی گم شده‌اند و به راحتی قابل دسترسی نیستند. نهنگ های ارز دیجیتال تمایل زیادی به هودل کردن دارند.

علاوه بر این، مقاله اخیر شبکه خبری سی‌ان‌ان (CNN) نشان می‌دهد که در دهه گذشته بیت کوین نه‌تنها سودآورترین دارایی بود، بلکه ارزش این را دارد که آن را بخرید و صرفاً در حساب خود ذخیره کنید.

به طور مثال، در سال ۲۰۱۰ که بیت کوین به تازگی وارد بازار شده بود، قیمت هر بیت کوین ۰/۰۳ دلار بود، الان قیمت هر بیت کوین ۲۲۷۴۲ دلار است، تصور کنید شخصی که در آن زمان تنها ۱ دلار در بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده است تاکنون به چه سود و سرمایه هنگفتی دست پیدا کرده است.

قوانین و نکات هولد چیست؟

وب‌سایت گیت هاب (GitHub) برای کسانی که استراتژی هولد یا هودل کردن را دنبال می‌کنند، ۸ قانون آورده است که باید آن‌ها را دنبال کنند.

قانون ۱

هرگز سکه‌های خود را نفروشید. اولین و مهم‌ترین قانون در استراتژی هولد کردن ارز دیجیتال این است که هرگز دارایی خود را نفروشید. کاربری ممکن است تمامی سکه‌های خود را صرف خرید کالا و خدمات کند و دیگر هیچ سکه‌ای برای هودل کردن باقی نماند.

اگر می‌خواهید طی چند سال آینده سود فراوانی کسب کنید باید سکه‌های خود را هودل کنید و اگر نیاز به خرید کالا و خدمات دارید چند سکه جداگانه برای خود خریداری کنید.

قانون ۲

کسانی که از استراتژی هولد کردن استفاده می‌کنند، لازم است هنگامی که قیمت ارز افت می‌کند بلافاصله سکه‌های زیادی را خریداری کنند؛ البته تنها در صورتی که شرایط خرید ارز بیشتر را دارند.

حتی اگر سرمایه شما دچار افت و کاهش قیمت شد نگران نباشید، زیرا این افت قیمت طبیعی است و به مرور زمان دوباره صعود خواهد کرد. شما تنها زمانی دیگر نیازی به خرید ارز جدید پیدا نخواهید کرد که از قبل سرمایه مناسبی در این بازار داشته باشید.

قانون ۳

هودلر‌ها باید تمامی اخبار مبنی بر اینکه فلان کشور رمز ارز انتخابی شما را ممنوع خواهد کرد یا این رمز ارز هک شده است، نادیده بگیرند و اگر مشکلی پیش آمده به خوبی مشکل پیش آمده را مدیریت کنند. به اخباری که ترس، ترید و عدم قطعیت را به دنبال دارند توجه نکنید و آن‌ها را نادیده بگیرید.

قانون ۴

رمزارزهای خود را از مبادلات و کیف پول‌های آنلاین در امان نگه دارید، به‌خاطر داشته باشید که هیچ کیف پولی از کلاهبرداری‌های سایبری یا سهل‌انگاری‌های کاربران در امان نیست. به جای اعتماد به دوستان یا اعضای خانواده، کلید خصوصی خود را با استفاده از یک تکه کاغذ یا کیف پول سخت‌افزاری، ایمن نگه دارید.

ارز دیجیتال چیست؟ رمز ارز چیست؟ به زبان ساده + ویدئو و اینفوگرافی

قانون ۶

سعی کنید خانواده و دوستان خود را تشویق به خرید رمز ارز و هولد کردن کنید. آن‌ها را در این مورد آموزش دهید و از مزایای هولد ارز دیجیتال برای آن‌ها صحبت کنید.

قانون ۷

هنگامی که قیمت رمز ارز‌های دیگر بالا می‌رود نباید نگران شوید و یا از انتخاب خود پشیمان شوید. ازهای دیجیتال شما نیز صعود خواهند کرد یا قیمت رمزارزهای دیگر به حالت عادی باز خواهد گشت.

خود را تسلیم وسوسه خرید یا فروش رمزارزی دیگر خود نکنید. اگر در هر صورتی تصمیم به خرید رمز ارزی جدید گرفتید، توان خرید خود و ارزش بازار را با هم مقایسه کرده و سعی کنید ریسک انجام این کار را تا حد ممکن کاهش دهید.

از کجا ارز دیجیتال بخریم؟

صرافی ارز دیجیتال رمزینکس با پشتیبانی کردن از بهترین ارزهای دیجیتال و کارمزد معاملاتی مناسب به ارائه خدمات به کاربران می پردازد. با طی کردن چند مرحله ساده از جمله ثبت و نام و احراز هویت می توانید به طور مستقیم یا با وارد شدن به بازار معاملاتی همتا به همتا به خرید و فروش ارز دیجیتال بپردازید.

بعد از ثبت نام و احراز هویت هم می توانید با مراجعه به وب سایت صرافی رمزینکس و هم با دانلود و نصب برنامه و اپلیکیشن رمزینکس در گوشی های هوشمند خود به خرید و فروش ارز دیجیتال مشغول شوید.

برای رصد قیمت لحظه ای انواع ارزهای دیجیتال به صفحه قیمت لحظه ای ارز دیجیتال مراجعه کنید. برای اطلاعات بیشتر در خصوص قوانین و مقررات خرید و فروش ارزهای دیجیتال در رمزینکس می توانید به صفحه سوالات متداول درباره رمزینکس مراجعه کنید.

سخن آخر

هودل (HODL) و هولد کردن از اصلاحات مهم و پرکاربرد در دنیای ترید ارز دیجیتال است. اینکه هولد چیست و هودل کردن به چه معنا است در این مقاله توضیح داده شدند.

هولد کردن ارزهای دیجیتال در حال حاضر بر اساس شواهدی تاریخی ساده ترین و پرسودترین راه کسب درآمد از ارزهای دیجیتال است. سرمایه گذار در استراتژی هولد کردن درگیر مسیر پر پیچ و خم ترید ارزهای دیجیتال نمی شود و مسیر بسیار امن تر و راحت تری پیش رو دارد.