ETF اتریوم تأیید شد؛ چراغ سبز SEC به صندوق‌های قابل معامله مبتنی‌بر اتریوم - رمزینکس
۲۷ مهر ۱۴۰۳ اخبار
  1. تجمع ۷۲ میلیون دلاری نهنگ‌های تون‌ کوین (TON) برای جلوگیری از سقوط این ارزدیجیتال
  2. رالی بعدی ترون با افزایش هزینه‌های ماهانه ۲۰۰ میلیون دلاری
  3. شگفتی بنیان‌گذار دوج کوین از موفقیت پروژه و تأثیر آن بر دنیای کریپتو
  4. پایان بازی ایکـس امپایر در تلگرام پیش از ایردراپ توکن X
  5. معرفی حالت CEO در فصل دوم توسط بازی همستر کامبت

ETF اتریوم تأیید شد؛ چراغ سبز SEC به صندوق‌های قابل معامله مبتنی‌بر اتریوم

 
۲ مرداد ۱۴۰۳
  2 دقیقه

سرانجام پس از ماه‌ها کش‌وقوس، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) با درخواست‌ها برای راه‌اندازی ETF اتریوم موافقت کرد.

کمیسیون بورس آمریکا به‌عنوان مقام عالی حاکمیتی ناظر بر مبادلات بورسی این کشور، با صدور تأییدیه برای راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله مبتنی‌بر اتریوم راه را برای ورود سرمایه‌های نهادی به بازار خرید و فروش اتریوم هموار کرد.

از این پس شهروندان ایالات متحده می‌توانند بدون نیاز به خریداری مستقیم اتریوم با مشارکت در ETFهای اتریومی، نسبت به سرمایه‌گذاری در این رمزارز اقدام کنند.

چندین سال است که فعالان بازار رمزارزها چشم‌انتظار چنین روزی بوده‌اند. ۶ ماه پیش در روزهای نخست ماه ژانویه، کمیسیون بورس آمریکا با راه‌اندازی ETFهای مبتنی‌بر بیت کوین موافقت کرده بود.

با راه‌اندازی ETFها سرمایه‌گذاران خرد و کلان می‌توانند وجوه و دارایی‌هایشان را از طریق حساب‌های خود نزد کارگزاران متعارف به خرید غیرمستقیم واحدهای صندوق بیت کوین یا اتریوم اختصاص بدهند.

گفتنی است که ETFهای بیت کوین از زمان آغازبه‌کار خود در ماه ژانویه تا به امروز، پذیرای میلیاردها دلار از سرمایه‌های افراد حقیقی و حقوقی بوده‌اند.

تا دو ماه پیش هم بعید به‌نظر می‌رسد که کمیسیون بورس آمریکا به راه‌اندازی ETF اتریوم، چراغ سبز نشان دهد. اما ناگهان از اواخر ماه مه به این سو، این نهاد ناظر پس از مدت‌ها سکوت، رایزنی با ناشران و نهادهای مجری ETFهای اتریومی را آغاز کرد. سپس این نهاد، از ۲۳ ماه مه، بار دیگر پرونده بررسی صندوق‌های قابل معامله اتریومی را به جریان انداخت.

مت هوگان (Matt Hougan)، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری شرکت بیت‌وایز دراین‌باره می‌گوید:

اکنون باید اعلام کنم که ما در آغاز عصر ETFهای رمزارزی قرار داریم. سرمایه‌گذاران ازاین‌پس از طریق صندوق‌های قابل معامله می‌توانند به بیش از ۷۰ درصد از بازار رمزارزها (مجموع سهم بیت کوین و اتریوم) دسترسی پیدا کنند.

تحلیلگران انتظار دارند با راه‌اندازی ETFهای اتریوم و هموارشدن راه برای ورود سرمایه‌های نهادی به این رمزارز، قیمت آن دست‌کم دو برابر افزایش پیدا کند.

منبع: کوین‌دسک

به این post امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید