تلگرام FAQ محتوای غیرقانونی را پس از دستگیری دورف تغییر داد
۳۰ شهریور ۱۴۰۳ اخبار
  1. بیت‌ کوین در سطح ۶۲,۰۰۰ دلار؛ چرا این قیمت برای سودآوری ماینرها در سه‌ماهه سوم حیاتی است؟
  2. کلید امروز مینی گیم همستر کامبت جمعه ۳۰ شهریور + آموزش ویدئویی

تلگرام زبان FAQ خود را در مورد نظارت بر محتوای غیرقانونی پس از دستگیری مدیرعامل تغییر داد

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
فردی با گوشی ایفون و اپ تلگرام

تلگرام پس از آنکه مقامات فرانسوی مدیرعاملش، پاول دورف، را به‌دلیل ادعای عدم نظارت بر اپلیکیشن و اجازه دادن به گسترش محتوای غیرقانونی دستگیر کردند، بخشی از پاسخ به یکی از سوالات متداول (FAQ) خود در مورد دامنه نظارت خود را حذف کرد. این تغییر تقریباً دو هفته پس از دستگیری دورف انجام شد.

در تاریخ ۱۶ شهریور، صفحه FAQ تلگرام، بخشی از پاسخ به سوال در مورد نحوه گزارش محتوای غیرقانونی را حذف کرد که می‌گفت:

تمام چت‌ها و گروه‌های چت در تلگرام، خصوصی و بین شرکت‌کنندگان آن‌ها هستند. ما هیچ درخواستی مربوط به آن‌ها را پردازش نمی‌کنیم.

این بخش از پاسخ تلگرام اکنون تنها در بخشی در مورد نحوه گزارش نقض حق کپی‌رایت ظاهر می‌شود. نسخه قبلی صفحه، که در تاریخ ۵ سپتامبر آرشیو شده است، نشان می‌دهد که تلگرام از این خطوط برای پاسخ به هر دو سوال استفاده می‌کرد.

زبان به‌روز شده که به سوال در مورد گزارش محتوای غیرقانونی پاسخ می‌دهد، اکنون بر روی دکمه «گزارش» تلگرام تأکید دارد و به کاربران این امکان را می‌دهد که «محتوای غیرقانونی را برای مدیران محتوا ما علامت‌گذاری کنند.»

در تاریخ ۵ سپتامبر، دورف اولین بیانیه عمومی خود پس از دستگیری در ماه اوت را صادر کرد و گفت که قصد دارد نظارت بر محتوای اپلیکیشن را بهبود بخشد.

دورف گفت:

افزایش ناگهانی تعداد کاربران تلگرام به ۹۵۰ میلیون نفر باعث مشکلاتی شد که به مجرمان اجازه داد تا از پلتفرم ما سوءاستفاده کنند و به همین دلیل، هدف شخصی من شد که اطمینان حاصل کنم ما به طور قابل توجهی در این زمینه پیشرفت کنیم. ما این روند را به‌طور داخلی آغاز کرده‌ایم و به زودی جزئیات بیشتری از پیشرفت‌های خود را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

این تغییر لحن نسبت به بیانیه قبلی تلگرام پس از دستگیری دورف است، جایی که پلتفرم گفت مدیرعاملش چیزی برای پنهان کردن ندارد و افزود که ادعا اینکه یک پلتفرم یا صاحب آن مسئول سوءاستفاده از آن پلتفرم خواهد بود، پوچ و بی‌معنا است.

مقامات فرانسوی در تاریخ ۲۴ مرداد در فرودگاهی در خارج از پاریس، دورف را دستگیر کردند. او سپس به‌دلیل ادعای اجازه دادن به گسترش محتوای سوءاستفاده جنسی از کودکان، قاچاق مواد مخدر، تقلب و تروریسم در پلتفرم تلگرام، و عدم همکاری با قانون‌گذاران، متهم شد.

منبع: cointelegraph

به این post امتیاز دهید
درباره ایلیا حقانی
دانشجو رشته مترجمی زبان انگلیسی بیش از 4 سال سابقه کاری در زمینه تولید محتوای سایت و اینستاگرام ارزهای دیجیتال و فارکس
درباره ایلیا حقانی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

بنر استیکی موبایل تند تند تون ببر