ریگ ماینینگ (Rig Mining) چیست و چگونه کار می‌کند؟
۲۸ مهر ۱۴۰۳ اخبار
  1. کد ویدیو میم فای شنبه ۲۸ مهر
  2. قیمت امروز میم فای ‌شنبه‌ ۲۸ مهر در بازار پیش از عرضه
  3. قیمت امروز میجر (Major) شنبه‌ ۲۸ مهر در بازار پیش از عرضه
  4. رمز جیمز (GEMZ) امروز شنبه ۲۸ مهر
  5. تصویر امروز جیمز شنبه ۲۸ مهر به همراه پاسخ تصویری
  6. کد کمبو میم فای امروز شنبه ۲۸ مهر + آموزش وارد کردن
  7. کد روزانه ی انوس (ONUS) امروز شنبه ۲۸ مهر
  8. جواب سوال تایم فارم امروز شنبه ۲۸ مهر
  9. پاسخ پازل امروز ربات میجر شنبه ۲۸ مهر + آموزش تصویری
  10. کلید امروز مینی گیم همستر کامبت شنبه ۲۸ مهر + آموزش ویدئویی
  11. شیبا اینو (SHIB) شاهد فعالیت مرموز ۲ میلیون دلاری نهنگ‌ها در صرافی‌های بزرگ آمریکاست
  12. شبکه تون (TON) آینده دیفای بوده در حال تسخیر صحنه کریپتو است
  13. بانک مرکزی امارات متحده عربی تأیید اولیه برای استیبل‌کوین وابسته به درهم را صادر کرد
  14. تجمیع ۲ میلیون بیت کوین توسط نهنگ‌ها؛ آیا به کف بازار نزدیکیم؟
  15. بلک راک سلطه تتر و USDC را در بازار مشتقات به چالش می‌کشد
  16. فاش شدن برنامه بریکس برای پذیرش بیت کوین و ریپل توسط روسیه

ریگ ماینینگ چیست و عملکرد آن چگونه است؟

 
۲۰ مهر ۱۴۰۳
  4 دقیقه
ریگ ماینینگ در کنار لپ تاپ در حال استخراج

یکی از روش‌های کسب درآمد از بازار کریپتوکارنسی، استخراج یا ماینینگ است. برای استخراج می‌توانید از ریگ ماینینگ (Mining Rig) استفاده کنید. ریگ ماینینگ در واقع مجموعه‌ای از پردازنده‌های قدرتمند است که برای استخراج ارز دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد. خروجی و بازدهی ریگ ماینینگ به‌مراتب بهینه‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر از سایر روش‌های استخراج است. در همین راستا، در ادامه این مطلب از رمزینکس به بررسی مفهوم ریگ ماینینگ و تاثیر آن در استخراج ارز دیجیتال پرداخته‌ایم. 

ریگ ماینینگ چیست؟

در کنار خرید ارز دیجیتال یا معامله آن در یک صرافی رمز‌ارزی معتبر، فعالان حوزه کریپتوکارنسی می‌توانند از طریق استخراج ارز دیجیتال نیز به سود برسند. اما فرایند ماینینگ مانند استخراج بیت کوین یکی از پر‌هزینه‌ترین روش‌های کسب درآمد رمزارز‌ها است. اگر از طرفداران این روش هستید، می‌توانید با استفاده از CPU ،GPU و یا دستگاه استخراج ASIC به استخراج ارزهای دیجیتال بپردازید. در این بین اما روش بهینه‌تر، سودمندتر و قدرتمند‌تری به‌نام «ریگ ماینینگ» یا «Rig Mining» نیز وجود دارد.

در این روش شما با استفاده از مجموعه‌ای از دستگاه‌های استخراج در کنار هم به منظور بهره‌وری از قدرت بیشتر استخراج، اقدام به ماین ارزهای دیجیتال مختلف می‌کنید. برای درک بهتر، جعبه‌ای را تصور کنید که چند دستگاه استخراج را به یکدیگر متصل کرده و همگی باهم در یک راستا با توان بیشتری اقدام به استخراج رمز‌ارز می‌کنند. 

مزایا و معایب ریگ ماینینگ چیست؟

در جدول زیر مزایا و معایب ریگ ماینینگ را می‌بینید:

مزایامعایب
آلودگی صوتی کمی دارد.راندمان کمی دارد.
امکان استخراج چند ارز وجود دارد.هزینه راه‌اندازی بالایی دارد.
انتخاب خوبی برای ساختمان‌های مسکونی است.راه‌اندازی آن پیچیدگی‌های بیشتری دارد.
به دلیل استفاده از دستگاه‌های خنک‌کننده قوی به برق زیادی نیاز دارد.
مهم‌ترین مزایا و معایب ریگ ماینینگ

ریگ ماینینگ چطور کار می‌کند؟

ریگ ماینینگ در حال استخراج
استفاده از ریگ ماینینگ با هش ریت بالا می‌تواند سود بیشتری داشته باشد.

دستگاه‌های ماینینگ به‌طور کلی برای استخراج ارز دیجیتال، اقدام به رمزنگاری مسائل پیچیده می‌کنند. این رمزنگاری در نهایت موجب اضافه شدن یک بلاک به زنجیره بلاکچین آن رمز‌ارز می‌شود. برای مثال، شبکه بیت کوین که برای تایید تراکنش‌ها از الگوریتم اثبات کار استفاده می‌کند، به ماینرهایی که توان بیشتری برای استخراج گذاشته باشند، پاداش بیشتری می‌دهد. در اینجاست که ریگ ماینینگ مطرح می‌شود. شاید استخراج با یک دستگاه GPU بتواند کارساز باشد. اما ریگ ماینینگ سود بیشتری به همراه خواهد داشت. 

ریگ ماینینگ از اتصال و کارکرد همزمان چندین پردازنده استفاده می‌کند. در نتیجه یک ریگ ماینینگ می‌تواند توان بیشتری برای استخراج ارائه دهد. با این توان حداکثری، ریگ ماینینگ در شبکه به دنبال هش هدف (Target Hash) خواهد بود. هرچه هش ریت بالاتر باشد، سریع‌تر در شبکه به هش مورد نظر خواهد رسید. این فرایند، با رمزنگاری مسائل پیچیده در شبکه میسر خواهد بود. هرچه هش ریت بیشتر باشد، پاداش بیشتری نصیب ماینر خواهد شد. البته به‌خاطر داشته باشید که هزینه استفاده از ریگ ماینینگ بیشتر از سایر روش‌های استخراج است. 

همچنین تمام ارزهای دیجیتال قابلیت استخراج ندارند. برای مثال نمی‌توان اتریوم را که از الگوریتم اثبات سهام استفاده می‌کند، با ریگ ماینینگ استخراج کرد. 

ریگ ماینینگ چطور ساخته می‌شود؟

دستگاه‌های استخراج در یک مزرعه
برای ریگ ماینینگ به چندین چندین کارت گرافیکی با کیفیت نیاز دارید.

با توجه به اینکه ریگ ماینینگ مجموعه‌ای از پردازنده‌ها در فضایی مانند جعبه است، برای ساخت و استفاده از آن، نیاز به تجهیزات خاصی خواهید داشت. به یاد داشته باشید که با وجود خرید و سرهم کردن این تجهیزات نیز حتما باید حساسیت بالایی را در استفاده از ریگ ماینینگ به خرج دهید تا بتوانید با خیالی راحت به استخراج ارز دیجیتال بپردازید. تجهیزاتی که در ادامه نام برده خواهد شد، برای ساخت ریگ ماینینگ لازم هستند:

  • چندین کارت گرافیکی با کیفیت (GPU)
  • مادربورد برای پشتیبانی همزمان از چند GPU
  • پردازنده CPU
  • استفاده از RAM برای ذخیره داده‌ها
  • Hard Drive یا SSD برای فضای ذخیره
  • سیستم عامل قابل قبول و با کیفیت
  • نرم‌افزار استخراج برای اجرای فرایند
  • فریم یا قالب برای نگهداری دستگاه‌ها در کنار هم
  • اتصال قوی به اینترنت
  • استفاده از دستگاه خنک‌کننده
  • دستگاه پاور برای تامین انرژی
  • کیف پول ارز دیجیتال معتبر و امن برای ذخیره کوین‌ها

آیا استفاده از ریگ ماینینگ مقرون‌به‌صرفه است؟

اینکه ریگ ماینینگ به نفع شما است یا خیر، کاملا بستگی به سیاست‌های درآمدی و سرمایه‌گذاری‌تان دارد. در کنار این‌ها، میزان ریسک‌پذیری شما نیز تاثیر به‌سزایی خواهد داشت. به‌طور کلی استفاده از ریگ ماینینگ نیازمند صرف زمان، انرژی و هزینه زیادی است که در نهایت منجر به پاداش مناسبی خواهد شد. اما در ابتدا باید بدانید که استفاده از ریگ ماینینگ به دلیل تامین تجهیزات و مکانی مناسب برای استخراج، می‌تواند موانعی به همراه داشته باشد. حال که معامله یا خرید و فروش ارز دیجیتال در یک صرافی رمز‌ارزی می‌تواند روش ساده‌تری برای کسب درآمد از دنیای کریپتوکارنسی تلقی شود.

ریگ ماینینگ نیازمند بررسی مداوم، نظارت کامل، تامین به موقع انرژی و صرف هزینه برای استخراجی بهینه است. از طرفی مصرف بالای انرژی، ممکن است با موانع قانونی مواجه شود. از سوی دیگر، حتما باید عملکرد ریگ ماینینگ را زیر نظر داشته باشید تا همواره بتواند به سود منجر شود. به هر حال اگر دنبال راهی پردردسر اما در نهایت پرسود هستید، ریگ ماینینگ می‌تواند راهکاری مناسب باشد. 

جمع‌بندی

ریگ ماینینگ یکی از روش‌های کسب درآمد از استخراج ارز دیجیتال است. در این روش کاربران می‌توانند با استفاده از مجموعه‌ای از پردازنده‌ها، به استخراج ارز دیجیتال با توان بیشتری بپردازند. ریگ ماینینگ با قدرت هش بالا در نهایت می‌تواند منجر به پاداش بیشتری در استخراج شود. برای استفاده از آن حتما باید به استخراج رمز‌ارزهایی بپردازید که از الگوریتم اثبات کار استفاده می‌کنند. در نهایت باید گفت که این روش هزینه و انرژی بیشتری مصرف خواهد کرد.

سوالات متداول

آیا ریگ ماینینگ در ایران امکان‌پذیر است؟

بله. استفاده از این روش امکان‌پذیر است اما انرژی بیشتری مصرف خواهد شد. 

ریگ ماینینگ به‌صرفه‌تر است یا معامله ارز دیجیتال؟

با توجه به میزان ریسک‌پذیری، میزان سرمایه و زمانی که می‌توان صرف کرد، باید یکی از روش‌ها را برای کسب سود از بازار کریپتوکارنسی استفاده کرد. 

منبع: river

به این post امتیاز دهید
درباره اشکان ریاحی
شوق نوشتن، در کنار هیجان ترید، از سال ۹۶ از من یک نویسنده تخصصی حوزه کریپتو ساخته که در کنار نویسندگی، مشغول ترید و تحلیل بازارهای مالی هستم.
درباره اشکان ریاحی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید