تحلیل آربیتروم از ۲۰۲۴ تا ۲۰۳۰؛ آینده ARB چیست؟

تحلیل آربیتروم؛ چه بر سر اتریوم بعدی می‌آید؟

نماد آربیتروم به عنوان یک دروازه در شهر اتریوم
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۹ خرداد ۱۴۰۳

حتی روش‌هایی که کریپتویی‌ها برای حل مشکلات خود پیشنهاد و پیاده‌‎سازی می‌کنند هم خود عجیب و پرسروصدا است. آربیتروم که به عنوان یک راهکار لایه دو اتریوم معرفی شد، تا به حال موجب شده تا توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران بازار و فعالان حوزه کریپتوکارنسی به این پروژه جلب شود. به همین منظور در این مقاله از رمزینکس به تحلیل آربیتروم پرداخته و از منظر تکنیکال و فاندامنتال آینده این پروژه را بررسی کرده‌ایم.

اطلاعات پروژه؛ اولین مرجع تحلیل آربیتروم

شبکه آربیتروم در سال ۲۰۲۱ به عنوان یه راه‎حل برای برطرف کردن مشکلات شبکه اتریوم معرفی شد. آربیتروم به عنوان یک راهکار لایه دوم شناخته می‌شود چرا که براساس سازوکاری که برای آن در نظر گرفته شده است، مانند یک زنجیره کمکی موجب افزایش بهره‌وری اتریوم می‌شود. از زمان آغاز به‌کار آربیتروم تا به حال، فعالان حوزه کریپتوکارنسی انگیزه زیادی برای سرمایه‌گذاری در این پروژه داشته‌اند. اما آربیتروم چطور موجب ارتقاء اتریوم شده است؟

همانطور که اشاره شد، آربیتروم به عنوان یک راهکار لایه دوم اتریوم شناخته می‌شود؛ یعنی در کنار شبکه اصلی اتریوم، شبکه‌ای دیگر قرار دارد که به بهره‌وری بیشتر اتریوم کمک می‌کند. در واقع وقتی تراکنشی قرار است انجام شود، داده‌های آن در لایه اول ذخیره شده و فرایند اجرایی شدن قرارداد هوشمند مرتبط با آن در لایه دوم اتفاق می‌افتد. این موضوع موجب افزایش ظرفیت اتریوم برای پذیرش تراکنش‌های بیشتر می‌شود.

علاوه‌بر این، یکی از نکات تاثیرگذار در تحلیل آربیتروم، استفاده این پروژه از فناوری نوین «optimistic rollups» بوده که تاثیر شگفت‌انگیزی در تغییرات شبکه اتریوم داشته است. آربیتروم با استفاده از فناوری «optimistic rollups»، سرعت تایید و پردازش تراکنش‌ها را به شکل قابل توجهی بالا برده است و در کنار افزایش مقیاس‌پذیری کلی شبکه، توانسته در رشد و توسعه اکوسیستم اتریوم تاثیرگذار باشد. حال با در نظر داشتن موارد فوق، به تحلیل آربیتروم از دیدگاه‌های مختلف می‌پردازیم.

تحلیل بلند مدت آربیتروم؛ تا ۲۰۳۰ چه خواهد شد؟

نقشه راه بروزرسانی نیترو در سایت آربیتروم
آپدیت نیترو موجب افزایش بهره‌وری آربیتروم می‌شود.

در حال حاضر در زمان نگارش این مقاله (۳ خرداد ۱۴۰۳)، قیمت هر توکن ARB معادل ۱.۱۶ دلار است. آربیتروم در بازه ۱۸ تا ۲۰ مه ۲۰۲۴ سقوطی ناگهانی را به زیر یک دلار تجربه کرد؛ اما از آن به بعد بالای یک دلار معامله شده و روندی صعودی را پیش گرفته است. پیش‌بینی می‌شود با توجه به بروزرسانی‌هایی که پروژه آربیتروم در پیش‌رو دارد، قیمت ارز دیجیتال ARB می‌تواند رشدی قابل توجه داشته باشد. اما برای تحلیل بلند مدت آربیتروم، نیاز به اطلاعات دیگری نیز داریم.

در حال حاضر شبکه آربیتروم یک راهکار جدید دیگر به نام «Nitro» را به عنوان یک راه‌حل مشکل‌گشا برای افزایش مقیاس‌پذیری اتریوم ارائه داده است که همین امر دوباره موجب شد تا سیل عظیمی از سرمایه به آربیتروم سرازیر شود. راهکار نیترو موجب کاهش هزینه تراکنش، افزایش مقیاس‌پذیری، افزایش امنیت و همچنین افزایش سرعت پردازش تراکنش‌ها شده است که می‌توان آن را انقلابی بزرگ در روند رشد آربیتروم دانست.

اما نکته‌ای که در رابطه با بروزرسانی نیترو تاثیر به‌سزایی در تحلیل آربیتروم دارد، این است که این آپدیت سبب می‌شود تا تراکنش‌های بیشتری به لایه دوم رفته در حالی که این تعداد تراکنش داده‌های کمتری را در لایه اول ذخیره می‌کنند؛ بدین ترتیب سرعت تایید و پردازش تراکنش‌ها بالاتر رفته که همه منجر به مقیاس‌پذیری بالاتر اتریوم خواهد شد. 

حال با دانستن این موارد، آربیتروم تا سال ۲۰۳۰ چه قیمتی خواهد داشت؟ البته در نظر داشته باشید که قیمت‌های بیان شده در این مطلب به‌طور قطع اتفاق نخواهند افتاد و صرفا تحلیل هستند.

سالکمترین قیمتبیشترین قیمت
۲۰۲۴۰.۸۸۲.۵۲
۲۰۲۵۱.۸۲۵.۰۱
۲۰۲۶۳.۷۹۵.۷۶
۲۰۲۷۴.۹۴۷.۱۹
۲۰۲۸۶.۱۹۸.۶۲
۲۰۲۹۹.۷۸۷.۸۳
۲۰۳۰۱۱.۵۹۹.۱۵
تحلیل قیمت آربیتروم تا سال ۲۰۳۰

تحلیل تکنیکال آربیتروم؛ نمودار چه می‌گوید؟

تحلیل آربیتروم در تریدینگ ویو
امیدها نسبت به صعود آربیتروم بیشتر است.

برای اینکه بتوانید با توجه به داده‌های قیمتی، مسیر ARB را پیش‌بینی کنید، نیاز به تحلیل تکنیکال آربیتروم دارید. به طور خلاصه، تحلیل تکنیکال به معنای بررسی حرکت‌های گذشته نمودار و پیاده‌سازی استراتژی‌های خاص تحلیلی جهت پیش‌بینی قیمت است. در ادامه به تحلیل تکنیکال آربیتروم پرداخته‌ایم.

با توجه به اینکه آربیتروم خط روند صعودی بلند مدت خود را در ۱۶ مه ۲۰۲۴ شکست، پس از طی کردن یک مسیر نزولی شگفت‌آور، توانست دوباره به مسیر صعود برگردد و تا ۱.۲۳ دلار خود را بالا کشد. حال با توجه به تحلیل زیر، پیش‌بینی می‌شود که اگر آربیتروم بتواند مقاومت شماره یک را که با خط زرد در قیمت ۱.۲۳ دلار مشخص شده است را بشکند، قادر خواهد بود که تا مقاومت بعدی یعنی تا ۱.۷۸ دلار صعود کند که این امر می‌تواند برای سرمایه‌گذاران خبر خوبی باشد.

اما با توجه به اینکه آربیتروم در شکست مقاومت شماره یک ناموفق بوده است، این امکان وجود دارد که باز هم سقوطی را تجربه کرده و تا حمایت شماره ۲ پایین آید که این امر موجب نگرانی دارندگان آربیتروم خواهد شد، زیرا اخیرا به این سطح رسیده و از آن به سختی برگشته و در صورت بازگشت دوباره به این سطح، ممکن است به زیر ۰.۹ دلار برسد. 

جمع‌بندی

آربیتروم که خود را به عنوان یک راهکار لایه دوم اتریوم برای حل مشکلات مقیاس‌پذیری معرفی کرد، در حال حاضر تبدیل به یکی از پرطرفدارترین ارزهای دیجیتال بازار با پتانسیل  رشد بالا شده است. با توجه به این موضوع، بسیاری از فعالان بازار به دنبال تحلیل آربیتروم بوده تا بتوانند با پیش‌بینی درست آینده این ارز دیجیتال، یک سرمایه‌گذاری سودآور بلند مدت داشته باشند. به همین منظور در این مقاله از رمزینکس به طور مفصل پروژه آربیتروم را بررسی و تحلیل کرده و بیان کردیم که براساس داده‌های مختلف، چه آینده‌ای در انتظار این پروژه پرطرفدار است. 

سوالات متداول

بهترین کیف پول آربیتروم کدام است؟

بهترین کیف پول آربیتروم را می‌توان تراست ولت دانست.

آربیتروم چیست؟

ارز دیجیتال آربیتروم با نماد ARB توکن بومی اکوسیستم این راهکار لایه دوم برای افزایش مقیاس‌پذیری اتریوم است.

منابع: arbitrum | coinpedia | tradingview

به این مقاله امتیاز دهید
درباره اشکان ریاحی
شوق نوشتن، هیجان بازارهای مالی، خوی کنجکاوانه و عشق به ترجمه از من یک تولیدکننده محتوا تخصصی در حوزه بازارهای مالی ساخته که با تجربه ۸ سال حضور فعال به عنوان تریدر، مترجم و نویسنده در تلاشم تا نوین‌ترین اتفاقات دنیای کریپتوکارنسی را در اختیار مردم عزیز کشورم قرار بدم.
درباره اشکان ریاحی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

جدیدترین اخبار و آموزش‌های همستر