تحلیل آینده آربیتروم تا سال ۲۰۳۰؛ پیش بینی ARB

بررسی آینده آربیتروم؛ آیا ARB سرمایه‌گذاری خوبی است؟

لوگو آربیتروم در صفحه‌ای آبی رنگ به همراه نام آن
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۹ خرداد ۱۴۰۳

یکی از جالب‌ترین قابلیت‌هایی که فضای بلاکچین برای پروژه‌های خود فراهم کرده است، امکان ارائه بروزرسانی‌های جدید برای برطرف کردن مشکلاتی است که در نگاه اولیه قبل از عرضه پروژه، قابل شناسایی نبوده‌اند. شبکه اتریوم که به عنوان پیشتاز قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز شناخته می‌شود، پس از گذشت چند سال از عرضه اولیه خود، دچار مشکلات مقیاس‌پذیری شد و آربیتروم را به عنوان یک راه‌حل معرفی کرد. حال آینده آربیتروم چیست؟ چه چیزی در انتظار این راهکار لایه دو اتریوم است؟

در این مقاله از رمزینکس به بررسی آینده آربیتروم و پیش‌بینی قیمت آن تا سال ۲۰۳۰ پرداخته‌ایم.

تاریخچه ARB و تاثیر مستقیم در آینده آربیتروم

نماد آربیتروم در صفحه‌ای شبیه امواج دریا
آربیتروم بهترین راهکار لایه دوم اتریوم است.

آربیتروم یک راهکار لایه دو اتریوم برای برطرف ساختن مشکلات مقیاس‌پذیری شبکه آن است. در حال حاضر اتریوم به عنوان یک شبکه بلاکچین که امکان استفاده از قراردادهای هوشمند را برای کاربران دنیای کریپتوکارنسی فراهم کرده است، توانایی پردازش تنها پردازش ۲۳ تراکنش را در ثانیه دارد. اما آربیتروم که به عنوان یک راه‌حل لایه دوم معرفی شده، به کمک اتریوم برای پردازش تراکنش‌های بیشتری رفته است؛ به‌طور داده‌های مربوط به تراکنش‌ها در لایه اول (اتریوم) ذخیره شده و فرایند اجرای قراردادهای هوشمند در لایه دوم (آربیتروم) رخ می‌دهد. 

ماشین مجازی آربیتروم کاملا با ماشین مجازی اتریوم سازگار است. در بیانی ساده‌تر، توسعه‌دهندگان می‌توانند قراردادهای هوشمندی را برای اتریوم نوشته و فقط با تغییرات کوچکی در شبکه آربیتروم پیاده‌سازی کنند. به همین منظور، شبکه آربیتروم برای پشتیبانی از تراکنش‌هایی با تاخیر کمتر و بیشترین بازدهی طراحی شده که همین امر موجب تبدیل شدن آن به مناسب‌ترین شبکه با سرعت بالا برای پیاده‌سازی طیف گسترده‌ای برنامه‌های غیرمتمرکز اعم از مالی، بازی و خرید و فروش NFT شده است. 

ارز دیجیتال ARB که به عنوان توکن بومی شبکه آربیتروم شناخته می‌شود، تاثیر به‌سزایی در آینده آربیتروم دارد؛ زیرا از این توکن برای مدیریت شبکه استفاده می‌شود. در حال حاضر قیمت آربیتروم معادل ۱.۱۷ دلار است و در رتبه ۲۹ ارزهای دیجیتال برتر بازار از دید حجم قرار دارد. با حجم بازار سه میلیارد دلاری و تعداد ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون توکن در گردش، در حال حاضر در مکان نسبتا خوبی قرار دارد. با وجود تمام این تفاسیر، آینده آربیتروم چه خواهد شد؟

پیش بینی قیمت آربیتروم؛ سال ۲۰۳۰ آربیتروم چند است؟

نماد آربیتروم در کهشکانی از کریپتوکارنسی
آربیتروم در رتبه ۲۹ بازار کریپتوکارنسی قرار دارد.

حال که می‌دانیم پروژه آربیتروم تا چه اندازه توانسته دنیای اتریوم را تغییر دهد و این شبکه را بهینه‌سازی کند، نوبت به پیش بینی قیمت آربیتروم تا ۶ سال آینده می‌رسد. توجه داشته باشید که تمام این پیش‌بینی‌ها بر اساس داده‌های تاریخی نمودار بوده و هیچ قطعیت در رخداد آن‌ها وجود دارد. بهترین کار برای پیش بینی آربیتروم این است که از ابزار تحلیل استفاده کنید و سرمایه‌گذاری خود را براساس استراتژی خودتان به جلو هدایت کنید. در جدول زیر تحلیل آربیتروم را بین سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۳۰ می‌بینید:

سالکمترین قیمتبیشترین قیمت
۲۰۲۴۰.۸۸۲.۵۲
۲۰۲۵۱.۸۲۵.۰۱
۲۰۲۶۳.۷۹۵.۷۶
۲۰۲۷۴.۹۴۷.۱۹
۲۰۲۸۶.۱۹۸.۶۲
۲۰۲۹۹.۷۸۷.۸۳
۲۰۳۰۱۱.۵۹۹.۱۵
تحلیل قیمت آربیتروم تا سال ۲۰۳۰

پیش بینی آربیتروم بر اساس پروژه‌های آینده

همانطور که پیش‌تر بیان کردیم، آربیتروم خود یک راهکار لایه دوم اتریوم برای بهبود عملکرد این شبکه جهت افزایش سرعت و کاهش قیمت تراکنش، افزایش تعداد تراکنش‌های پردازش شده و ایجاد طیف گسترده‌ای از برنامه‌های غیرمتمرکز است که تا به حال توانسته به اکثر اهداف خود برسد. اما تیم آربیتروم به همین چند مورد راضی نشده و درصدد ارائه بروزرسانی‌هایی برای شبکه خود جهت بالا بردن بهره‌وری است. اما چه تدابیری برای تضمین آینده آربیتروم در نظر گرفته شده است؟ 

بروزرسانی Nitro؛ تضمینی برای آینده آربیتروم

پروژه‌های آینده آربیتروم که در صفحه اول سایت آن قرار دارند.
تلاش آربیتروم ارائه راهکارهایی نوین برای ارتقاء شبکه اتریوم است.

یکی از این بروزرسانی‌ها، Nitro نام دارد. با توجه به آنچه توسعه‌دهندگان آربیتروم بیان کرده‌اند، نیترو آخرین قدم در توسعه و رشد فناوری آربیتروم است؛ آخرین بروزرسانی که در شبکه اصلی آن یعنی آربیتروم یک (که الان آربیتروم کلاسیک خطاب می‌شود) انجام شده است. نیترو با پیاده‌سازی روش‌‎هایی جدید موجب می‌شود تا تراکنش‌ها سریع‌تر و با هزینه کمتر انجام شوند و بر این اساس، شبکه اتریوم و آربیتروم مقیاس‌پذیرتر خواهند شد و توانایی پردازش تراکنش‌های بیشتری را خواهند داشت. 

ارتقاء Nitro با ارائه یک ماشین مجازی با زبان برنامه‌نویسی متفاوت، سبب می‌شود تا تررکنش‌هایی بیشتر در زمانی کمتر در شبکه رخ دهد که همین امر بهره‌وری را افزایش می‌دهد. ساختار این ارتقاء شباهت زیادی به ماشین مجازی اتریوم دارد اما با رفع مشکلاتی که در EVM وجود داشت، هزینه تراکنش‌ها را به شکل قابل توجهی کاهش داده است. 

آربیتروم همچنین در نظر دارد تا با ارائه راهکارهای جدید، فضای امنی را برای اتریوم فراهم سازد تا بتواند برنامه‌های نسل جدیدتر را وارد دنیای بلاکچین کند. این راهکارها در چند پروژه کوتاه زیر خلاصه می‌شوند.

  • آربیتروم رول آپ اولین پروژه‌ای است که این تیم برای توسعه شبکه خود در نظر گرفته است. همانطور که افزایش مقیاس‌پذیری، کاهش تراکنش‌ها و تامین امنیت بیشتر از اهداف اصلی تمام بروزرسانی‌های آربیتروم است، رول آپ نیز در نظر دارد ما ارائه راهکاری جدید، شبکه اتریوم را بهینه‌سازی کند.
  • ارتقاء AnyTrust در نظر دارد تا با ارائه یک روش جدید، قصد دارد تا زنجیره‌ای جدید را در دل آربیتروم راه‌اندازی کند که موجب می‌شود توسعه‌دهندگان به راحتی بازی‌ها و برنامه‌هایی که دارند را در آربیتروم توسعه دهند. 
  • Orbit آربیتروم دنیایی از زنجیره‌ها است که امکان راه‌اندازی یک شبکه را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.
  • Stylus آربیتروم امکان نوشتن قراردادهای هوشمند را با محبوب‌ترین و کلاسیک‌ترین زبان‌های برنامه نویسی اعم از Cشارپ، C++ و Rust فراهم کرده است که موجب حضور توسعه‌دهندگان بیشتری در شبکه می‌شود.

ویژگی‌های اصلی شبکه ARB چیست و چه تاثیری در آینده آربیتروم دارد؟

توکن ARB که در همان ابتدا با ایردراپ خود سروصدای زیادی را به‌پا کرد، ویژگی‌های به‌خصوصی دارد که در ادامه به آن‌ها پرداخته‌ایم. 

  • امکان رای‌دادن کاربرانی که توکن ARB دارند تا تصمیم‌های مهم برای ارتقاء شبکه وجود دارد. این رای‌دهی تاثیر به‌سزایی در آینده اکوسیستم و پیشرفت پروژه دارد. این رای‌گیری‌ها معمولا در رابطه با تخصیص سرمایه، سرمایه‌گذاری در اکوسیستم و تغییرات فنی در زیرساخت‌ها برگزار می‌شوند.
  • انتقال ارزش نیز از اصلی‌ترین و مهم‌ترین وظایف ارز دیجیتال آربیتروم است. در امنیت کامل با کاربرد بالا، کاربران می‌‎توانند برای توکن‌های خود را به منظور رسیدن به اهداف مختلف در شبکه انتقال دهند.
  • تامین امنیت شبکه نیز از مهم‌ترین کاربردهای توکن ARB است که در این راستای دارندگان آربیتروم می‌توانند به افراد برای انجمن ۱۲ نفره شبکه که وظیفه مدیریت منابع خزانه را در اختیار دارند، رای دهند و در انتخاب این تیم تاثیرگذار باشند. 

جمع‌بندی

آربیتروم از همان ابتدا که پا به دنیای کریپتوکارنسی گذاشت، با توجه به اینکه راهکارهای جذابی را برای ارتقاء مقیاس‌پذیری، کاهش هزینه تراکنش و افزایش تراکنش‌های پردازش شده ارائه داد، می‌توان گفت خیلی‌ها را به مسیر پیش‌رو اتریوم امیدوار ساخت. اما آینده آربیتروم خود بسیار درخشان به‌نظر می‌رسد؛ زیرا در نظر دارد تا با ارائه بروزرسانی‌هایی که در این مقاله نیز به آن‌ها اشاره شد، فضایی بهینه‌تر را برای کاربران فراهم سازد.

سوالات متداول

آیا آربیتروم از ارزهای دیجیتال آینده دار است؟

با توجه به اینکه تا الان چیزی از عرضه آربیتروم نگذشته است، می‌توان آن را به عنوان یک پروژه آینده‌دار نام برد.

ارز آربیتروم چیست؟

ARB توکن بومی شبکه‌ آربیتروم است که برای مقاصد مختلفی در این زنجیره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منابع: stealthex | coincodex | arbitrum

5/5 - (1 امتیاز)
درباره اشکان ریاحی
شوق نوشتن، هیجان بازارهای مالی، خوی کنجکاوانه و عشق به ترجمه از من یک تولیدکننده محتوا تخصصی در حوزه بازارهای مالی ساخته که با تجربه ۸ سال حضور فعال به عنوان تریدر، مترجم و نویسنده در تلاشم تا نوین‌ترین اتفاقات دنیای کریپتوکارنسی را در اختیار مردم عزیز کشورم قرار بدم.
درباره اشکان ریاحی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

1