عبور ETF های بیت کوین از ۱ میلیون بیت کوین
۷ آبان ۱۴۰۳ اخبار
  1. فعالیت ۱ تریلیونی پپه توسط یک نهنگ و احتمال افت پپه
  2. احتمال عبور ETF های بیت کوین از مرز ۱ میلیون بیت کوین
  3. کد روزانه ی انوس (ONUS) امروز دوشنبه ۷ آبان
  4. کد کمبو میم فای امروز دوشنبه ۷ آبان + آموزش وارد کردن
  5. جواب سوال تایم فارم امروز دوشنبه ۷ آبان
  6. تصویر امروز جیمز دوشنبه ۷ آبان به همراه پاسخ تصویری
  7. قیمت ایکس امپایر (ماسک امپایر) امروز ۷ آبان به تومان و دلار
  8. قیمت امروز میم فای ‌دوشنبه‌ ۷ آبان در بازار پیش از عرضه
  9. پاسخ پازل امروز ربات میجر دوشنبه ۷ آبان + آموزش تصویری
  10. قیمت امروز میجر (Major) دوشنبه‌ ۷ آبان در بازار پیش از عرضه
  11. کد مخفی ویدیو تپ سواپ امروز دوشنبه ۷ آبان به همراه آموزش وارد کردن

احتمال عبور ETF های بیت کوین از مرز ۱ میلیون بیت کوین

 
۷ آبان ۱۴۰۳
  3 دقیقه
احتمال عبور صندوق‌های بیت کوین از ۱ میلیون بیت کوین

به گزارش cointelegraph، احتمال دارد در این هفته صندوق‌های ETF بیت کوین از ۱ میلیون بیت کوین بگذرد. این احتمال با رسیدن به انتخابات آمریکا، لغو ممنوعیت استخراج بیت کوین در روسیه و کاهش نرخ بهره فدرال رزرو افزایش می‌یابد. البته در این بین، صندوق ETF های بیت کوین نیز باید عملکرد خارق‌العاده‌ای از خود در این هفته به نمایش بگذارند.

طبق داده‌های بازار، صادر کنندگان ETF اسپات آمریکا در حال حاضر ۹۷۶,۸۹۳ بیت کوین معادل ۶۶.۲ میلیارد دلار در اختیار دارند که حدودا ۵ درصد از ارزش بازار ۱.۳۴ تریلیون دلاری بیت کوین را تشکیل می‌دهد. طبق گفته نیت جراسی (Nate Geraci)، این صندوق‌های برای رسیدن به ۱ میلیون بیت کوین، نیاز به خرید ۲۳,۱۰۷ بیت کوین دارد که با قیمت فعلی بیت کوین، تقریبا ۱.۵۵ میلیارد دلار ورودی خالص می‌شود. حال برای رسیدن به این هدف در این هفته، ETF ها باید با یک عملکرد شگفت٬انگیز، روزانه ۳۰۱ میلیون دلار ورودی خالص جذب کنند.

تجزیه و تحلیل نیت جراسی
تحلیل نیت جراسی از رسیدن صندوق‌های بیت کوین به دارایی ۱ میلیون بیت کوین

در همین رابطه، الساندرو اوتاویانی (Alessandro Ottaviani) تحلیل‌گر بازار اظهار کرده است:

ETF های بیت کوین در دو هفته اخیر به تنهایی شاهد ورود ۳ میلیارد دلار به صندوق‌ها بودند و اگر این روند در نوامبر (آبان) ادامه یابد، رسیدن به بالاترین حد تاریخی، اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

به طور تاریخی، بیت کوین در نوامبر ۲۰۲۰ (آبان ۱۳۹۹)، پس از رویداد هاوینگ در ماه مه ۲۰۲۰ (اردیبهشت ۱۳۹۹) و پیروزی جو بایدن در انتخابات آمریکا، تقریبا ۴۳ درصد رشد داشته است. به همین خاطر، احتمال می‌رود قیمت بیت کوین پس از رویداد هاوینگ در آوریل ۲۰۲۴ (فروردین ۱۴۰۳) و رسیدن به انتخابات آمریکا، مجددا روند مثبتی را نمایش دهد.

با این حال هنریک اندرسون (Henrik Andersson) مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در آپولو کپیتال (Apollo Capital)، گفته است:

مهم‌ترین عامل تعیین کننده بیت کوین، پیروزی دونالد ترامپ است. اگر او پیروز شود، می‌توان انتظار داشت که بیت کوین تا ۱۰۰ هزار دلار پیش برود و به اوج تاریخی خود برسد.

معیارهای مهم ETF های بیت کوین
معیارهای کلیدی صندوق‌های ETF بیت کوین

نکته جالب توجه این است که برخی کارشناسان معتقدند بخشی از سودهای اخیر مربوط به موسسات دانشگاهی است؛ زیرا دانشگاه اموری در آتلانتا (Emory University) گزارش داده است که بیش از ۱۵.۱ میلیون دلار از صندوق Grayscale Bitcoin Mini Trust را در اختیار دارد. از سوی دیگر، ابزار Fedwatch با احتمال ۹۴.۷ درصدی، کاهش ۲۵ واحدی نرخ بهره را در جلسه ۶ و ۷ نوامبر (۱۶ و ۱۷ آبان) فدرال رزرو پیش‌بینی کرده است.

حرکت تکمیل کننده برای افزایش بیت کوین نیز لغو ممنوعیت استخراج بیت کوین در روسیه است. این حرکت، در اول نوامبر (۱۱ آبان) اتفاق میفتد که به‌عنوان توسعه‌ای مثبت تلقی شده و به افزایش تمرکززدایی و امنیت شبکه کمک زیادی می‌کند. و در آخر، طبق پیش‌بینی یک تحلیل‌گر رمزارز به نام لوکا (Luca)، حجم عظیمی از پوزیشن‌های خرید، درست زیر ۶۵ هزار دلار قرار دارد که می‌تواند به‌عنوان پشتیبانی کافی برای عبور از سطح ۷۰ هزار دلار عمل کند. اما اگر این سطح نیز از دست برود، محدوده پشتیبانی دیگر در ۶۰ هزار دلار قرار خواهد گرفت.

منبع: cointelegraph

به این post امتیاز دهید
درباره محمدصادق قربانی
سلام به دوستان عزیز. محمد صادق قربانی هستم، دانشجوی کارشناسی علم اطلاعات و دانش شناسی از دانشگاه فردوسی.
درباره محمدصادق قربانی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید