معرفی ۱۰ تا از بهترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی!

ارز دیجیتال هوش مصنوعی
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۱۱ فروردین ۱۴۰۳

در عصر امروز تقریبا حوزه‌ای نیست که نام هوش مصنوعی را در آن نشنیده باشید. تکنولوژی هوش مصنوعی توانسته در حوزه‌های مختلفی مانند طراحی، برنامه‌نویسی، تولید محتوا و همچنین ارز دیجیتال وارد شود و روز به روز هم در حال پیشرفت است.  در بازار کریپتو هم رمزارزهای هوش مصنوعی زیادی وجود دارند که می‌توانید با سرمایه‌گذاری روی آن‌ها، روی موج پیشرفت هوش مصنوعی سوار شده و سود خوبی کسب کنید. در این مقاله از رمزینکس ۱۰ تا از بهترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی را بررسی می‌کنیم.

همین حالا با خرید بیت‌کوین شروع کن!

بهترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی  

بعید نیست که در آینده‌ای خیلی نزدیک هوش مصنوعی به پیشرفت‌های سریع و بزرگ دست یابد؛ به همین دلیل، اختصاص دادنِ بخشی از سبد سرمایه‌گذاری‌تان به رمزارزهای هوش مصنوعی، می‌تواند گزینه بسیار منطقی باشد. در این بخش به بررسی بهترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی خواهیم پرداخت. 

ارز دیجیتال RNDR

ارز دیجیتال RNDR

پروژه رندر توکن که ارزِ دیجیتال آن، RNDR نام دارد و یک پروژه پردازش داده با هوش مصنوعی است. به عبارت دیگر، تکنولوژی حاصل از این پروژه، فرایند کار افرادی که قصد دارند داده‌های سنگین را پردازش، مرتب‌سازی و تحلیل کنند، سریع‌تر و آسان‌تر می‌کند. 

پروژه رندر توکن در سال ۲۰۱۷ توسط شخصی به نام جولز اورباش ساخته شد و تا به الان رشد خوبی داشته است.

ارز دیجیتال GRT

لوگو بنفش ارز دیجیتال GRT

وقتی صحبت از بهترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی می‌شود، بعید است شخصی در رابطه با پروژه گراف صحبت نکند. به‌طور کلی، گراف شامل یک پروتکل مبتنی بر هوش مصنوعی است که به افراد امکان ایندکس کردن و پردازش اطلاعات در شبکه‌های بلاک‌چینی مانند اتریوم را می‌دهد. 

به‌طور دقیق‌تر، افراد این امکان را دارند تا با کمک یک API که subgraph یا زیر گراف نام دارد، اطلاعات شبکه‌های بلاک‌چین را پردازش کرده و یا به اشتراک بگذارند.   

ارز دیجیتال OCEAN

لوگو مشکی ارز دیجیتال OCEAN

پلتفرم اوشن یک مارکت‌پلیس خرید و فروش داده‌های خاص و مبتنی بر هوش مصنوعی است. افراد می‌توانند در پروتوکل اوشن، داده‌های خاص خود را بدون اینکه نگران لو رفتنِ آن‌ها باشند، به راحتی به فروش برسانند. 

به عنوان مثال، تصور کنید که شما داده‌ای مناسب برای فعالین حوزه لوازم آرایشی بهداشتی دارید که می‌توانند از آن برای اهداف مختلفی بهره ببرند. در این صورت می‌توانید آن را با کمک پروتکل اوشن و در فضای بلاک‌چین، به این افراد بفروشید.

ارز دیجیتال CGPT

لوگو ارز دیجیتال CGPT

ارز دیجیتال CGPT را می‌توان یکی از بهترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی با پتانسیل بالا دانست. همانطور که از نام آن پیداست، ارز دیجیتال CGPT مربوط به پروژه ChainGPT است که یک چت‌بات مانند چت‌ جی‌پی‌تی، اما در زمینه ارز دیجیتال محسوب می‌شود. 

به زبان ساده‌تر، ChainGPT می‌تواند به تمامی سوالات افراد در حوزه کریپتو پاسخ دهد و این موضوع زمان بسیاری از افراد تازه‌کار و حتی متخصص در زمینه ارز دیجیتال را ذخیره می‌کند. 

ارز دیجیتال FET

لوگو سرمه ای ارز دیجیتال FET

ارز دیجیتال FET که مربوط به پروژه Fetch است، هدفی برای ایجادِ یک زیرساخت مبتنی بر هوش مصنوعی، غیرمتمرکز و بر پایه یادگیری ماشین دارد. این ارز دیجیتال به تازگی ایجاد شده است و می‌تواند در آینده رشد بسیار خوبی را در صورت افزایش استقبال، تجربه کند. 

ارز دیجیتال INJ

پروژه اینجکتیو با که نام اختصاری ارز دیجیتال آن INJ است، شامل یک پروژه مبتنی بر هوش مصنوعی و سوار بر لایه دوم شبکه اتریوم است که راهکارهای غیر متمرکز را به افراد ارائه می‌دهد و بیشتر تمرکز آن، روی امور مالی غیرمتمرکز است. 

به عنوان مثال، از طریق پلتفرم اینجکتیو بود که افراد توانستند با کمک صرافی یونی سواپ، به‌صورت غیرمتمرکز، ارزهای دیجیتال خود را خریداری کرده یا به فروش برسانند. 

ارز دیجیتال AGIX 

لوگو ارز دیجیتال AGIX به همراه نقشه جهان

ارز دیجیتال سینگولاریتی یا AGIX، یک ارز دیجیتال مبتنی بر هوش مصنوعی است که خود را به عنوان نسل دوم هوش مصنوعی غیرمتمرکز در جهان معرفی می‌کند. پروژه سینگولاریتی به افراد کمک می‌‌کند تا بتوانند به‌صورت غیرمتمرکز، فعالیت‎های گوناگونی را مانند انتقالات مالی، خرید و فروش و ساخت قراردادهای هوشمند را انجام دهند. 

ارز دیجیتال SURE

لوگو ارز دیجیتال SURE

پروژه انشور دیفای با ارز دیجیتال SURE، در زمینه امور غیرمتمرکز فعالیت می‌کند و برای توسعه، دست روی نقطه ضعف حوزه دیفای گذاشته است. اگر شما نیز در حوزه دیفای فعالیت کرده باشید، می‌دانید که فضای غیرمتمرکز با تمامی خوبی‌هایی که دارد، هنوز مشکل امنیت در آن حل نشده است. 

در این میان، پلتفرم انشور دیفای بیمه را برای حفاظت از دارایی تمامی کاربران در فضای غیرمتمرکز ارائه می‌دهد. لازم به ذکر است که ارز دیجیتال SURE علاوه بر بلاک‌چین اتریوم، بر روی بلاک‌چین‌های پالیگان، آوالانچ و بایننس اسمارت چین نیز قابلیت استفاده را دارد و یکی از گزینه‌های سرمایه‌گذاری با پتانسیل رشد بالا به عنوان یک ارز دیجیتال هوش مصنوعی به شمار می‌رود.

ارز دیجیتال  نومرایر (NMR)

ارز دیجیتال  نومرایر

 نومرایر (NMR) یک پروژه مبتنی بر هوش مصنوعی است که در زمینه پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال و به‌طور کلی، پیش‌بینی قیمت در بازار سهام  فعالیت می‌کند. جالب است بدانید که قدمت این پروژه نیز به ۸ سال می‌رسد و از سال ۲۰۱۵ کار خود را شروع کرده است. 

اگر بخواهیم جزئیات پروژه  نومرایر (NMR) را به‌طور ساده شرح دهیم، می‌توانیم بگوییم در این پروژه سعی شده است تا با کمک الگوریتم‌های هوش مصنوعی، پیش‌بینی قیمت در دارایی‌های مختلف به‌طور خودکار انجام شده تا در نهایت کار تریدرها در بازارهای مالی مختلف، آسان شود. 

ارز دیجیتال ROSE

لوگو آبی ارز دیجیتال ROSE

پروژه آسیس نتورک که ارز دیجیتال آن ROSE نام دارد، یک شبکه مبتنی بر هوش مصنوعی و بلاک‌چین Cosmos است که هدفی در جهت  افزایش امنیت و حفظ حریم خصوصی کاربران دارد. به عبارت دیگر، این پروژه نیز مانند پروژه انشور دیفای بر روی امنیت تمرکز کرده است. 

پیشنهاد خواندنی: بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 

آیا ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی برای سرمایه‌گذاری مناسب هستند؟

ممکن است این سوال ذهن شما را درگیر کرده باشد که آیا رمزارزهای هوش مصنوعی، ارزش سرمایه‌گذاری دارند یا کدام ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی را برای سرمایه‌گذاری خریداری کنیم؟

در پاسخ به این سوال باید به اصول سرمایه‌گذاری درست روی آورد. در یک سرمایه‌گذاری اصولی، فرد برای کاهش ریسک اقدام خود و همچنین افزایش احتمال سود، یک سبد سرمایه‌گذاری برای خود تدوین می‌کند و بودجه خود را به‌صورت تقسیم‌شده و در بخش‌های مختلف به این سبد سرمایه‌گذاری اختصاص می‌دهد. 

به زبان ساده‌تر، اگر شما هم می‌خواهید روی ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کنید، بهتر است تنها بخشی از سبد سرمایه‌گذاری خود را به این دارایی‌ها اختصاص دهید؛ همچنین، استراتژی شخصی و دانش خود را در سرمایه‌گذاری در نظر بگیرید. یادتان باشد که حتی بهترین رمزارزها مانند بیت‌کوین و اتریوم نیز برای سرمایه‌‌گذاری ریسک‌هایی را به همراه دارند و قبل از این اقدام باید ریسک آن را بپذیرید. 

درباره سحر محمدی

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید