ظهور پرقدرت توکن‌های بازی‌های بلاکچینی در سال ۲۰۲۴ - مجله رمزینکس

ظهور پرقدرت توکن‌های بازی‌های بلاکچینی در سال ۲۰۲۴

ارزشمندترین توکن‌های بازی‌های بلاکچینی در سال ۲۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲

حجم عظیمی از توکن‌های جدید در سال ۲۰۲۴ عرضه شده و پروژه‌های بازی‌های بلاکچینی نیز از این هیجان جا نمانده‌اند. توکن‌های مرتبط با بازی‌ها و شبکه‌های آن‌ها در میان بزرگترین عرضه‌های سال جاری قرار دارند، به‌ویژه با رونق بازار ارزهای دیجیتال و افزایش توزیع‌های اولیه کوین (ایردراپ).

این فهرست، که بر اساس ارزش کل بازار ثبت شده هر توکن در CoinGecko تا زمان نگارش این متن تنظیم شده است، نگاهی به برجسته‌ترین توکن‌های بازی‌های بلاکچینی که تاکنون در سال ۲۰۲۴ عرضه شده‌اند، از پورتال (Portal) تا پیکسلس (Pixels)، دارد. با توجه به گزارش‌های ما در خصوص ایردراپ‌های بازی، مطمئناً توکن‌های بزرگ دیگری در راه هستند و این فهرست به‌روز خواهد شد.

۱. پورتال (Portal)

  • بیشترین قیمت: ۳.۳۶ دلار
  • بیشترین ارزش کل بازار: ۵۶۱.۶ میلیون دلار

پورتال، که در اواخر فوریه عرضه شد، با سطحی از هیجان مواجه گردید که مدت‌ها در فضای بازی‌های بلاکچینی شاهد آن نبودیم. بخشی از این هیجان به دلیل کمپین «کشاورزی ایردراپ» است که منجر به افزایش چشمگیر فعالیت کاربران در توییتر شد. همچنین، مشارکت بی‌سابقه کاربران بایننس که بیش از ۹ میلیارد دلار دارایی کریپتو را برای کسب پاداش استیک کردند، در این امر بی‌تأثیر نبود.

باید دید آیا این توکن مبتنی بر اتریوم برای پلتفرم بازی‌ چند زنجیره‌ای آینده می‌تواند هیجان فعلی را حفظ کند؟ با وجود مزایای استیکینگ و کمپین‌های ایردراپ آینده، به نظر می‌رسد نام Portal را همچنان خواهیم شنید.

۲. پیکسلس (PIXEL)

  • بیشترین قیمت: ۰.۶۸۸۷ دلار
  • بیشترین ارزش کل بازار: ۵۳۱ میلیون دلار

داغ‌ترین بازی حال حاضر دنیای کریپتو، مسئول داغ‌ترین توکن یک بازی مجزا در سال ۲۰۲۴ است (حداقل تا به امروز). توکن PIXEL در اواخر فوریه برای بازی جذاب کشاورزی در Ronin، اسکیلر شبکه اتریوم، راه‌اندازی شد و به معرفی عناصر بیشتری مبتنی بر کریپتو به این بازی وب کمک کرد. PIXEL همچنین در کمتر از یک روز، بیش از ۱ میلیارد دلار معامله را به خود اختصاص داد.

پیکسلس با صدها هزار کاربر روزانه، توجه دنیای ارزهای دیجیتال را به خود جلب کرده و به ایجاد انگیزهٔ جدی در Ronin نیز کمک کرده است.

۳. زای (XAI)

  • بیشترین قیمت: ۱.۵۹ دلار
  • بیشترین ارزش کل بازار: ۴۴۰.۶ میلیون دلار

شبکه بازی‌سازی لایه‌۳ زای در Arbitrum، اسکیلر شبکه اتریوم، امسال اولین ایردراپ بزرگ را داشت و به مالکان و اپراتورهای گره‌های نگهبان (Guardian Nodes) شبکه و دارندگان برخی NFTها پاداش داد. این شروع، برای XAI تا به حال بسیار موفق بوده است و به قیمتی دو برابر قیمت عرضه اولیه خود رسیده است.

با شروع عرضه بازی‌ها در این شبکه، انتظار می‌رود توجه و هیجان بیشتری به سمت این توکن جلب شود. علاوه بر این، XAI اخیراً پاداش‌های استیکینگ را نیز راه‌اندازی کرده است.

۴. قهرمانان ماویا (MAVIA)

  • بیشترین قیمت: ۱۰.۵۹ دلار
  • بیشترین ارزش کل بازار: ۳۱۷.۷ میلیون دلار

قهرمانان ماویا یکی از بزرگترین راه‌اندازی‌های بازی‌های جدید کریپتو در سال جاری است. این بازی که شباهت‌هایی به بازی Clash of Clans دارد، میلیون‌ها بار در iOS و اندروید دانلود شده است. Skrice Studios، توسعه‌دهنده این بازی، با ایردراپ توکن برای ۱۰۰ هزار بازیکن اولیه و مالکان زمین مجازی که قبلاً NFT خود را استیک کرده‌اند، عرضه بازی را جشن گرفت.

MAVIA پس از راه‌اندازی در فوریه، افزایش قیمت قابل توجهی را تجربه کرد و به بالای ۱۰ دلار رسید که بیش از ۵ برابر قیمت اولیه بود. اما این افزایش عمر کوتاهی داشت و از آن زمان تاکنون حدود ۴۰ درصد از ارزش خود را از دست داده است. این بازی هنوز ویژگی‌های کریپتویی خود را به‌طور کامل پیاده‌سازی نکرده است، اما نقشه راهی قابل توسعه ارائه داده است.

منبع: Decrypt

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید