با نزدیک شدن به زمان صدور حکم چانگ‌پنگ ژائو، بنیانگذار صرافی ارز دیجیتال بایننس، در ۱۱ اردیبهشت، دادستانان فدرال آمریکا مجازات پیشنهادی خود را برای وی اعلام کرده‌اند.

خبرگزاری رویترز در ۵ اردیبهشت گزارش داد که دادستانان ایالات متحده طی بیانیه‌ای خطاب به دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده در ناحیه غربی واشنگتن، خواستار ۳۶ ماه حبس برای آقای ژائو به اتهام «اقرار به نقض قوانین مبارزه با پولشویی» شده‌اند.

در این بیانیه آمده است:

«با توجه به ماهیت عمدی نقض قوانین ایالات متحده توسط آقای ژائو و عواقب ناشی از آن، صدور حکمی که از سقف تعیین‌شده‌ی دادگاه فراتر رود، یعنی ۳۶ ماه حبس، کاملاً موجه است.»

آقای ژائو در نوامبر ۲۰۲۳ به نقض الزامات ضدپولشویی در ایالات متحده اعتراف کرد و متعاقباً از سمت مدیرعاملی بایننس کناره‌گیری نمود. بر اساس گزارش رویترز، دستورالعمل‌های فدرال برای صدور حکم، حداکثر ۱۸ ماه زندان را برای آقای ژائو در نظر گرفته‌اند. وی با این سقف حکم موافقت کرده و حق تجدید نظرخواهی در صورت صدور چنین حکمی را از خود سلب کرده است. در حال حاضر، آقای ژائو با قرار وثیقه‌ی ۱۷۵ میلیون دلاری در آمریکا آزاد است.

پس از اعتراف آقای ژائو به نقض قوانین پولشویی آمریکا، وی و صرافی بایننس توافق کردند تا مبلغ ۴.۳ میلیارد دلار جریمه به دولت آمریکا پرداخت کنند تا پرونده‌ی کیفری به پایان برسد. در مقابل، بایننس اجازه یافت به فعالیت خود با شرط رعایت قوانین ایالات متحده ادامه دهد.

منبع: Cointelegraph