خیز بزرگ بیت‌کوین برای ۱۰۰هزار دلاری شدن! - مجله رمزینکس

جهش قابل توجه بیت‌کوین و بازدهی قابل ملاحظه استراتژی خنثی در بازار کریپتو

قیمت بیت‌کوین در یک روز ۹.۵٪ افزایش داشت که بیشترین مقدار از مهرماه ۱۴۰۲ بوده است.
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۲

در یک نگاه:

  • بیت‌کوین در روز چهارشنبه شاهد افزایش ۹.۵ درصدی قیمت بود که روند صعودی دو روزه اخیر را تمدید کرد.
  • تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که حرکت صعودی قیمت بیت‌کوین در ماه‌های آتی تداوم یابد و در نهایت به محدوده شش رقمی برسد.
  • بر اساس گزارش شرکت تحلیل بلاکچینی گلس‌نود، اجرای استراتژی «خرید و نگهداری» با استفاده از قراردادهای آتی سه ماهه بیت‌کوین، بازدهی سالانه ۱۴ درصدی را به همراه دارد.

قیمت بیت‌کوین (BTC) روز چهارشنبه با ۹.۵ درصد افزایش، طبق داده‌های تریدینگ‌ویو، بزرگترین رشد یکروزه خود از اکتبر را به ثبت رساند.

قیمت‌ها در برخی صرافی‌ها به ۶۴ هزار دلار رسید که بالاترین رقم از نوامبر ۲۰۲۱ است. این افزایش قابل توجه در طول هفته که از حدود ۵۱,۵۰۰ دلار آغاز شده است، عمدتاً به پذیرش گسترده صندوق‌های قابل معامله در بورس مبتنی بر بیت‌کوین (ETF) توسط وال استریت نسبت داده می‌شود.

شاخص CoinDesk 20، معیار ارزیابی کل بازار، در این هفته بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته است.

کارشناسان انتظار دارند روند صعودی در ماه‌های آینده ادامه داشته باشد و قیمت‌ها به محدوده شش رقمی برسد.

تحلیلگران صرافی Bitfinex در این باره اظهار داشتند: «تحلیل ما سناریوی محتمل دستیابی به قیمت هدف ۱۰۰,۰۰۰ تا ۱۲۰,۰۰۰ دلار را تا سه ماهه چهارم ۲۰۲۴ و رسیدن به اوج چرخه در سال ۲۰۲۵ از نظر کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال، پیش‌بینی می‌کند.»

آن‌ها افزودند: «معرفی صندوق‌های ETF منجر به ایجاد تقاضای غیرفعال (passive demand) شده است، به این معنا که سرمایه‌گذاران بدون در نظر گرفتن نوسانات قیمت، بیت‌کوین را به عنوان ذخیره ارزش می‌نگرند. این رویکرد در مقایسه با رویکرد غالب معاملات پرنوسان قبل از معرفی ETFها، تغییر قابل توجهی محسوب می‌شود.»

پیتر برانت، تحلیلگر تکنیکال، اوایل این هفته پیش‌بینی کرد که بیت‌کوین می‌تواند تا شهریور ۱۴۰۴ به ۲۰۰,۰۰۰ دلار برسد.

این پیش‌بینی‌ها به طور قطع برای معامله‌گران جهت‌دار خوشایند خواهد بود. با این حال، معامله‌گران بدون جهت‌گیری نیز می‌توانند از فرصت‌های موجود بهره‌مند شوند، چرا که استراتژی آربیتراژ خرید و نگهداری اکنون بازدهی قابل ملاحظه‌ای معادل سه برابر اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا (به اصطلاح نرخ بدون ریسک) به همراه دارد.

آربیتراژ خرید و نگهداری، یک استراتژی بازار خنثی است که به دنبال کسب سود از طریق بهره‌مندی از تفاوت قیمت در بازارهای نقدی و آتی می‌باشد. در این استراتژی، آربیتراژور زمانی که قراردادهای آتی با قیمت بالاتری نسبت به قیمت نقدی معامله شود، موقعیت خرید (Long) در بازار نقدی را با موقعیت فروش (Short) در قراردادهای آتی ترکیب می‌کند. با نزدیک شدن به سررسید قراردادهای آتی، این اختلاف قیمت از بین می‌رود و در روز تسویه، قراردادهای آتی با قیمت نقدی همگرایی پیدا می‌کنند و بازده نسبتاً بدون ریسکی را برای آربیتراژور به ارمغان می‌آورد.

بر اساس گزارش شرکت تحلیل بلاکچینی گلس‌نود، استراتژی خرید و نگهداری بیت‌کوین با استفاده از قراردادهای آتی سه ماهه، بیش از ۱۴ درصد بازدهی دارد. این رقم به طور قابل توجهی بالاتر از بازدهی ۴.۲۷ درصدی اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا و ۲.۸ برابر بازدهی ۵ درصدی اوراق خزانه ۱ ساله است.

منبع: CoinDesk

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

1