آیا شروع روند صعودی بیت‌کوین نزدیک است؟ 🤩 - مجله رمزینکس

بیت‌کوین در آستانه‌ی ۷۰ هزار دلار؛ صرافی بیتفینکس به پایان فشار فروش اصلاحی امیدوار است

تعداد زیاد بیت‌کوین که می‌درخشند.
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۳

گزارش اخیر صرافی بیتفینکس (Bitfinex) نشان می‌دهد روند نزولی بیت‌کوین (BTC) از ماه مارس ناشی از فروش دارایی‌ها توسط دارندگان بلندمدت بوده است. با این حال، داده‌های بلاکچین حاکی از توقف این روند و آغاز انباشت مجدد بیت‌کوین توسط سرمایه‌گذاران است.

بیت‌کوین (BTC) روز دوشنبه برای اولین بار در یک هفته، به طور موقت از سطح ۷۰ هزار دلار عبور کرد. اما این روند دیری نپایید و قیمت با بازگشت به محدوده معاملاتی همیشگی خود، به حرکت خنثی گذشته بازگشت.

بزرگترین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار، در حال حاضر با قیمتی در حدود ۶۸,۵۰۰ دلار معامله می‌شود که نسبت به ۲۴ ساعت گذشته، حاکی از افزایش ۲ درصدی است. اتریوم (ETH) نیز با اندکی تغییر در قیمت، کمی پایین‌تر از ۳,۸۰۰ دلار در حال مبادله است. شاخص کل بازار ارزهای دیجیتال، CoinDesk 20، در ۲۴ ساعت گذشته با رشد ۱.۶ درصدی همراه بوده است.

از اوایل امسال، یعنی زمانی که بیت‌کوین به رکورد قیمتی بی‌سابقه‌ای بالاتر از ۷۳ هزار دلار دست یافت، بازار ارزهای دیجیتال و به طور ویژه بیت‌کوین، بیش از دو ماه را در فاز تثبیت قیمت سپری کرده‌اند.

تحلیلگران بیتفینکس در به‌روزرسانی بازار روز دوشنبه اظهار داشتند:

به نظر می‌رسد مرحله‌ی اصلاح قیمت هم‌اکنون در آستانه‌ی پایان قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، فروش دارایی‌ها توسط دارندگان بلندمدت عامل اصلی اصلاح قیمت بیت‌کوین از بالاترین سطوح تاریخی آن بوده است. اما داده‌های بلاکچین نشان می‌دهند که این دسته از دارندگان برای اولین بار از دسامبر ۲۰۲۳، شروع به انباشت مجدد بیت‌کوین کرده‌اند.

تحلیلگران بیتفینکس خاطرنشان کردند که تعداد آدرس‌های جدید انباشت بیت‌کوین و اتریوم نیز در ماه گذشته افزایش یافته است. این موضوع، علیرغم ثبات قیمت، نشانه‌ای از تقویت احساسات صعودی در میان فعالان بازار تلقی می‌شود.

شرکت تحلیل ارز دیجیتال Swissblock هشدار داد که سطوح ۷۰ هزار دلار و ۷۳ هزار دلار، مقاومت قابل توجهی در برابر افزایش قیمت بیت‌کوین ایجاد می‌کنند. Swissblock در گزارش خود گفت:

افت‌های کوتاه‌مدت به عنوان فرصتی برای خرید در نظر گرفته می‌شوند و سطح ۶۷ هزار دلار، یک حمایت قابل اتکا به شمار می‌رود. هفته‌ی پیش رو با انتشار داده‌های کلیدی تورم و نشست فدرال رزرو که می‌تواند نوسانات را در هر دو جهت تقویت کند، می‌تواند هفته‌ای پراهمیت و قابل توجه برای بازار باشد.

منبع: CoinDesk

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید