خروج ۹۰۰ میلیون دلار سرمایه از ETFهای بیت‌کوین- مجله رمزینکس

خروج ۹۰۰ میلیون دلاری سرمایه از صندوق‌های قابل معامله‌ی بورسی بیت‌کوین در یک هفته

مردی با کت و شلوار در حال اشاره به بیت‌کوین است و در پشت او شرکت‌های بزرگ قرار دارند.
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۳

در یک نگاه:

  • صندوق‌های قابل معامله‌ی بورسی (ETF) متمرکز بر بیت‌کوین (BTC) مستقر در ایالات متحده، روز پنجشنبه شاهد پنجمین روز متوالی خروج سرمایه بودند. این روند منجر به خروج بیش از ۹۰۰ میلیون دلار سرمایه در طول هفته‌ی جاری شده است.
  • صندوق‌های GBTC متعلق به گری‌اسکیل و FBTC متعلق به Fidelity بیشترین خروج سرمایه را داشتند، در حالی که صندوق IBIT شرکت BlackRock تنها صندوقی بود که ورودی خالص را به ثبت رساند.

صندوق‌های قابل معامله‌ی بورسی (ETF) متمرکز بر بیت‌کوین (BTC) مستقر در ایالات متحده، روز پنجشنبه شاهد پنجمین روز متوالی خروج سرمایه بودند. این روند منجر به خروج بیش از ۹۰۰ میلیون دلار سرمایه در طول هفته‌ی جاری شده است.

۱۱ صندوق قابل معامله‌ی بورسی فهرست‌شده در روز پنجشنبه خروج خالص ۱۴۰ میلیون دلاری را تجربه کردند. حجم معاملات در این روز ۱.۱ میلیارد دلار ثبت شده است. صندوق GBTC متعلق به شرکت گری‌اسکیل، که از زمان تبدیل به یک ETF بیت‌کوین در ژانویه ۲۰۲۴ عمدتاً شاهد خروج سرمایه بوده است، با خروج ۵۳ میلیون دلار در صدر فهرست قرار گرفت. صندوق FBTC شرکت Fidelity نیز با خروج سرمایه به میزان ۵۱ میلیون دلار، رتبه دوم را به خود اختصاص داد.

صندوق IBIT شرکت BlackRock، که از نظر دارایی‌های تحت مدیریت، بزرگترین صندوق در این حوزه محسوب می‌شود، تنها محصولی بود که با یک میلیون دلار ورودی خالص، عملکرد مثبتی ثبت کرد. سایر صندوق‌ها هیچ گونه ورودی یا خروجی خالص را در این روز تجربه نکردند.

این میزان خروج سرمایه، بدترین عملکرد از اوایل اردیبهشت محسوب می‌شود. در آن بازه‌ی زمانی، کل خروج خالص سرمایه در جلسات معاملاتی بین ۵ اردیبهشت تا ۱۳ اردیبهشت، به ۱.۲ میلیارد دلار رسید. پس از آن، روند ورودی خالص سرمایه بهبود یافت و در ۱۹ روز معاملاتی بعدی، شاهد ورود بیش از ۴ میلیارد دلار سرمایه به این صندوق‌ها بودیم. با این حال، این روند مثبت با شروع خروج سرمایه از ۲۱ خرداد، معکوس شده است.

قیمت بیت‌کوین در چند هفته‌ی گذشته تحت تأثیر عوامل متعددی از جمله فروش ۱ میلیارد دلاری از سوی دارندگان بزرگ، تقویت ارزش دلار آمریکا و عملکرد قدرتمند بازار شاخص فناوری ایالات متحده، با افت مواجه شده است.

منبع: CoinDesk

3/5 - (2 امتیاز)
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید