سقوط بیت کوین به زیر ۶۱ هزار دلار با وجود کاهش نرخ بهره
۲۸ مهر ۱۴۰۳ اخبار
  1. شبکه تون (TON) آینده دیفای بوده در حال تسخیر صحنه کریپتو است
  2. بانک مرکزی امارات متحده عربی تأیید اولیه برای استیبل‌کوین وابسته به درهم را صادر کرد
  3. تجمیع ۲ میلیون بیت کوین توسط نهنگ‌ها؛ آیا به کف بازار نزدیکیم؟
  4. بلک راک سلطه تتر و USDC را در بازار مشتقات به چالش می‌کشد
  5. فاش شدن برنامه بریکس برای پذیرش بیت کوین و ریپل توسط روسیه

سقوط بیت کوین به کانال ۶۱ هزار دلار علی‌رغم موضع ملایم فدرال رزرو

 
۱۹ مهر ۱۴۰۳
  2 دقیقه
سقوط بیت کوین با وجود موضع ملایم فدرال رزرو

براساس داده‌های دریافت شده، قیمت بیت کوین علی‌رغم موضع ملایم فدرال رزرو، به زیر کانال ۶۱ هزار دلار رسید. تحلیل‌گران بازار انتظار داشتند با انتشار صورت جلسه FOMC (کمیته بازار آزاد فدرال) در ۹ اکتبر (۱۸ مهر)، بیت کوین شاهد جهش قیمت باشد. اما با وجود تایید کاهش ۵۰ واحدی نرخ بهره در سال جاری توسط فدرال رزرو، بیت کوین نتوانست افزایش قیمت را دوباره تکرار کند و همزمان با این افت، ارزهای دیجیتال دیگر نیز شاهد کاهش قیمت بودند.

افت قیمت بیت کوین با وجود انتشار صورت جلسه FOMC
سقوط بیت کوین به زیر کانال ۶۱ هزار دلار

انتشار صورت جلسه FOMC، نشان داد که اکثریت معامله‌گران انتظار کاهش ۵۰ واحدی نرخ بهره و قرار گرفتن در محدوده ۴.۷۵ تا ۵ درصد را دارند. با این حال، اقلیت سرمایه‌گذاران انتظار داشتند نرخ بهره ۲۵ واحد کاهش پیدا کند؛ چرا که کاهش بزرگ‌تر ممکن است زودهنگام باشد و موجب آسیب زدن به بیت کوین شود. در مقابل حامیان کاهش بیشتر باور داشتند، این کاهش با شاخص‌های اخیر تورم و شرایط بازار کار همخوانی بهتری دارد. علاوه‌بر این، کاهش ۵۰ واحدی، موجب حفظ قدرت اقتصادی خواهد شد و به بازار کار و هدف تورمی ۲ درصد کمک خواهد کرد.

در همین حال، علی‌رغم کمبود حرکت صعودی در بازار کریپتو، میزان بهره باز در بازار آتی به طور قابل توجهی افزایش یافت. همچنین شاخص S&P 500 با افزایش ۰.۶۸ درصدی و حرکت به سمت سطح تاریخی جدید و شاخص نزدک (Nasdaq) با صعود ۰.۵ درصدی از زمان سقوط در سپتامبر (شهریور)، بازار سهام آمریکا را رونق دادند.

اندرو کانگ (Andrew Kang) هم‌بنیان‌گذار صندوق سرمایه‌گذاری مکانیزم کپیتال (fund Mechanism Capital) در همین رابطه اظهار کرد:

عملکرد بازار سهام آمریکا و کریپتو در مقابل نرخ بهره طبیعی است؛ چرا که بازار سهام به سیاست‌های نرخ بهره نزدیک‌تر است و همچنین کاهش نرخ بهره، جریان‌های نقدی و بازارهای بدهی شرکت‌های بزرگ که برای رشد مالی استفاده می‌شوند را ارزش‌گذاری می‌کند؛ بنابراین بازار سهام پس از انتشار صورت جلسه، در مقابل افت کریپتو، افزایش یافت.

با توجه به این موارد اما معامله‌گران همچنان در حالت عدم قطعیت به سر می‌برند و به احتمال زیاد منتظر داده‌های اقتصادی آمریکا در تاریخ ۱۰ اکتبر (۱۹ مهر) یعنی امروز خواهند بود تا حرکات قاطعانه‌تری انجام دهند.

منبع: cryptoslate

به این post امتیاز دهید
درباره محمدصادق قربانی
سلام به دوستان عزیز. محمد صادق قربانی هستم، دانشجوی کارشناسی علم اطلاعات و دانش شناسی از دانشگاه فردوسی.
درباره محمدصادق قربانی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید