آیا هوش مصنوعی درآمد ماینرها را افزایش می‌دهد؟- مجله رمزینکس

آیا هوش مصنوعی، منبع درآمدی جدید پس از هاوینگ است؟

علامت بیت‌کوین روی کامپیوتر ماینینگ حک شده است.
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۳

پس از نصف شدن پاداش استخراج بیت‌کوین (BTC) در آوریل، بازیگران بیشتری مانند Core Scientific به منظور تقویت جریان درآمدی خود، به طور چشمگیری در حال ورود به حوزه‌ی هوش مصنوعی (AI) هستند.

نصف شدن پاداش بلاک بیت‌کوین در اردیبهشت، درآمد استخراج‌کنندگان را با کاهش پاداش استخراج از ۶.۲۵ بیت‌کوین به ۳.۱۲۵ بیت‌کوین، به نصف تقلیل داد. بر اساس داده‌ها، درآمد روزانه‌ی استخراج بیت‌کوین تا تاریخ ۱۶ اردیبهشت، ۳۰.۰۵ میلیون دلار بوده است. این رقم نسبت به بالاترین رکورد ثبت‌شده‌ی ۱۰۷ میلیون دلار که در روز نصف شدن پاداش در آوریل ۲۰۲۴ به دست آمد، بیش از ۷۰ درصد کاهش داشته است.

هوش مصنوعی: راه‌حلی برای مشکلات درآمدی استخراج‌کنندگان بیت‌کوین؟

با این حال، طبق گزارش اخیر شبکه‌ی CNBC، استخراج‌کنندگان اکنون با توجه به پتانسیل سودآوری بالاتر و تقاضای فزاینده‌ی هوش مصنوعی به دنبال مدل محاسباتی هوش مصنوعی هستند – تقاضایی که پس از موفقیت مدل هوش مصنوعی ChatGPT از OpenAI افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر ۲۷ درصد از درآمد شرکت Bit Digital از هوش مصنوعی تأمین می‌شود. همچنین شرکت‌های Hut 8 و Hive، که از دیگر بازیگران حوزه‌ی استخراج بیت‌کوین به شمار می‌روند، به ترتیب ۶ درصد و ۴ درصد از درآمد خود را از هوش مصنوعی کسب می‌کنند.

آدام سالیوان، مدیرعامل شرکت Core Scientific، معتقد است روی آوردن به هوش مصنوعی به ایجاد یک مدل کسب‌وکار متنوع و جریان نقدی قابل‌پیش‌بینی‌تر کمک خواهد کرد.

با توجه به گزارش‌هایی در خصوص خروج برخی استخراج‌کنندگان از این حوزه، روی آوردن به حوزه‌ی هوش مصنوعی می‌تواند یک راه‌حل استراتژیک تلقی شود.

خروج برخی از استخراج‌کنندگان بیت‌کوین؟

گزارشی که در اواسط ماه پیش توسط AMBCrypto منتشر شد، حاکی از کاهش قابل توجه نرخ هش (Hashrate) شبکه‌ی بیت‌کوین به همراه احتمال خروج برخی از استخراج‌کنندگان در پی افزایش نوارهای هش بیت‌کوین است.

نوارهای هش، میانگین‌های متحرک کوتاه‌مدت و بلندمدت نرخ هش بیت‌کوین را ردیابی می‌کنند. افزایش ناگهانی این معیار نشان‌دهنده‌ی فعالیت کم استخراج یا خروج استخراج‌کنندگان بیت‌کوین با کارایی پایین‌تر است.

این سیگنال نوارهای هش همچنان پابرجا است و صندوق پوشش ریسک ارز دیجیتال Capriole Investments، به آخرین افزایش این سیگنال به عنوان یک فرصت خرید بالقوه‌ی بیت‌کوین اشاره کرده است.

نوارهای هش بازگشته‌اند. شاید بهترین سیگنال خرید بلندمدت بیت‌کوین، یعنی نوارهای هش، اکنون با خروج برخی از استخراج‌کنندگان که از دو هفته‌ی پیش آغاز شده، ما را به ورود به بازار ترغیب می‌کند.

علاوه بر این، ذخایر بیت‌کوین استخراج‌کنندگان به پایین‌ترین سطح سالانه‌ی خود یعنی ۱.۸ میلیون بیت‌کوین رسیده است. این سطح پایین، آخرین بار ۱۴ سال پیش مشاهده شده بود و نشان می‌دهد که استخراج‌کنندگان احتمالا از طریق بازارهای خارج از بورس (OTC) در حال فروش دارایی‌های خود هستند.

شاید عنصر دیگری که ادعای فرصت خرید نوارهای هش را تأیید می‌کند، ادعای ویلی وو مبنی بر «رغبت به ریسک» و روی آوردن معامله‌گران نهادی به خرید باشد. آیا باید از رفتار بازیگران حرفه‌ای تقلید کنید یا منتظر سیگنال‌های فنی برای ورود به بازار بمانید؟ این تصمیمی است که باید بر اساس استراتژی سرمایه‌گذاری خود اتخاذ نمایید.

منبع: AMBCrypto

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید