عبور بیت‌کوین از ۶۰ هزار دلار و احتمال رکوردشکنی - مجله رمزینکس

بیت‌کوین با عبور از مرز ۶۰ هزار دلار، به ثبت رکورد جدید نزدیک شد

آبا بیت‌کوین با عبور از قیمت ۶۰ هزار دلار به سمت ثبت رکوردی تاریخی است؟
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۲

قیمت بیت‌کوین امروز با گذر از سطح کلیدی ۶۱ هزار دلار، گامی بلند به سوی ثبت بالاترین رقم تاریخی خود برداشته است. این افزایش قابل توجه قیمت در راستای افزایش ورود سرمایه به صندوق‌های قابل معامله در بورس مبتنی بر بیت‌کوین (ETF) و خوش‌بینی مستمر سرمایه‌گذاران رقم خورده است.

این نقطه عطف با افزایش توجهات به بازار بیت‌کوین و پذیرش روزافزون آن توسط سرمایه‌گذاران نهادی همزمان شده است.

رالی صعودی اخیر بیت‌کوین، بازتاب‌دهنده‌ی تداوم خوش‌بینی سرمایه‌گذاران است. عواملی همچون افزایش حضور نهادهای مالی از طریق صندوق‌های ETF بیت‌کوین، نگرانی‌های تورمی و پذیرش گسترده‌تر بیت‌کوین در میان عموم، در این روند صعودی نقش بسزایی ایفا کرده‌اند.

این هفته به طور ویژه، شاهد رکوردشکنی بی‌سابقه‌ای در حوزه صندوق‌های ETF بیت‌کوین بودیم. دیروز، صندوق ETF بلک‌راک موفق به جذب بیش از ۵۲۰ میلیون دلار ورودی سرمایه شد که به گفته اریک بالچوناس، تحلیلگر ارشد صندوق‌های ETF در بلومبرگ، «بالاترین میزان جذب سرمایه برای یک صندوق ETF بیت‌کوین در طول تاریخ» به شمار می‌رود. قابل ذکر است که حجم معاملات روزانه‌ی صندوق ETF بلک‌راک در دو روز گذشته به طور متوسط ۱.۳ میلیارد دلار بوده است.

روز گذشته، صندوق‌های ETF بیت‌کوین اقدام به خرید ۱۰,۰۵۰ واحد بیت‌کوین به ارزش تقریبی ۶۱۵ میلیون دلار نمودند. برای درک بهتر حجم این خرید، لازم به ذکر است که تعداد بیت‌کوین‌های جدید استخراج‌شده توسط ماینرها در روز گذشته تنها حدود ۹۰۰ واحد بوده است. این امر نشان می‌دهد که به نظر می‌رسد صندوق‌های ETF در حال خرید تمامی بیت‌کوین‌های موجود در بازار هستند که این موضوع به طور مستقیم بر افزایش قیمت بیت‌کوین تاثیرگذار بوده است.

لازم به تذکر است که چهارمین رویداد هاوینگ (نصف شدن پاداش استخراج) بیت‌کوین در حال نزدیک شدن است. در این رویداد، پاداش استخراج هر بیت‌کوین جدید از ۶.۲۵ بیت‌کوین به ۳.۱۲۵ بیت‌کوین به ازای هر بلاک کاهش خواهد یافت.

بیت‌کوین از ابتدای سال ۲۰۲۴ با روند صعودی باثباتی روبرو بوده و قیمت آن تقریباً دو برابر شده است. در زمان نگارش این متن، تنها ۹,۰۰۰ دلار تا ثبت بالاترین رکورد تاریخی بیت‌کوین فاصله باقی مانده است. با توجه به تداوم روند صعودی ورود سرمایه به صندوق‌های ETF و نزدیک شدن به رویداد هاوینگ، بسیاری از فعالان بازار در حال تحلیل این موضوع هستند که آیا بیت‌کوین برای نخستین بار پیش از وقوع هاوینگ موفق به شکستن رکورد تاریخی خود خواهد شد یا خیر.

منبع: Bitcoin Magazine

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

جدیدترین اخبار و آموزش‌های همستر