سقوط ۸ درصدی بیت‌کوین! دلیل این افت قیمت چیست؟- مجله رمزینکس

سقوط قیمت بیت‌کوین با لیکویید شدن بیش از ۱۵۰ میلیون دلار موقعیت‌های لانگ

علامت ساخته‌شده‌ی بیت‌کوین در یک پس‌زمینه‌ی قرمزرنگ.
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۳

قیمت بیت‌کوین روز جمعه به پایین‌ترین سطح خود در نزدیک به یک ماه گذشته سقوط کرد و باعث موجی از لیکویید شدن موقعیت‌های لانگ در بازار ارزهای دیجیتال شد. این لیکویید شدن‌ها در یک ساعت به بیش از ۱۰۰ میلیون دلار و در طول روز گذشته به بیش از ۱۵۰ میلیون دلار رسید.

طبق داده‌های CoinGecko، قیمت بیت‌کوین در حال حاضر روی ۶۵,۳۵۲ دلار قرار گرفته است که نسبت به روز گذشته بیش از ۲ درصد و نسبت به هفته گذشته حدود ۸ درصد کاهش داشته است. آخرین باری که قیمت بیت‌کوین به این میزان پایین آمد، حدود یک ماه پیش، در تاریخ ۲۷ اردیبهشت بود.

با توجه به داده‌های CoinGlass، در نتیجه‌ی این سقوط، میزان لیکویید شدن‌ها به شدت افزایش یافته است. در یک ساعت گذشته، بیش از ۱۰۵ میلیون دلار موقعیت معاملاتی لیکویید شده است که از این مقدار، ۱۰۳ میلیون دلار مربوط به موقعیت‌های لانگ بوده است. این افزایش ناگهانی باعث شده است تا مجموع لیکویید شدن‌های ۲۴ ساعت گذشته به ۱۸۰ میلیون دلار برسد که از این رقم، حدود ۱۵۷ میلیون دلار مربوط به موقعیت‌های لانگ‌ها است.

منبع: Decrypt

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید