ریزش قیمت بیت کوین در پی قطعی سرویس کوین‌بیس - مجله رمزینکس

قیمت بیت کوین با قطعی سراسری صرافی کوین‌بیس، به سمت ۶۱ هزار دلار سقوط کرد.

بیت کوین های طلای رنگ با پس‌زمینه‌ی تاریک از نمودار قیمتی
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

صرافی کوین‌بیس، که بزرگترین پلتفرم معاملات ارز دیجیتال در ایالات متحده به شمار می‌رود، دقایقی پیش اعلام کرد با یک قطعی سراسری در سیستم خود مواجه شده است. این صرافی در عین حال به مشتریان اطمینان داد که تمامی دارایی‌های آنان در امنیت کامل قرار دارند.

هرچند ارتباط مستقیم این دو رویداد قابل تایید نیست، اما قیمت بیت کوین بلافاصله با واکنش کاهشی شدید مواجه شد و افت تقریباً ۱۰۰۰ دلاری را تجربه کرد.

صفحه وضعیت کوین‌بیس چند ساعت پیش بروز این مشکل را گزارش نمود و اعلام کرد که تیم فنی مشغول بررسی علت آن است. دقایقی پیش نیز به‌روزرسانی دیگری منتشر شد که حاکی از ادامه روند عیب‌یابی می‌باشد.

پیش از اعلام قطعی سراسری، گزارش‌هایی از سوی کاربران در خصوص اختلال در تراکنش‌ها به ثبت رسیده بود. این اختلالات شامل عدم موفقیت در ارسال ارز دیجیتال یا برداشت ارزهای فیات عنوان شده است.

با وجود بروز این مشکلات، صرافی کوین‌بیس مجدداً تاکید کرد که «تمام وجوه در امان هستند».

افت ناگهانی قیمت بیت کوین همزمان با آشکار شدن مشکلات فنی در کوین‌بیس رخ داد. این ارز دیجیتال در مدت زمان کوتاهی بیش از ۱۰۰۰ دلار کاهش یافت و از سطح ۶۲,۷۰۰ دلار به ۶۱,۴۵۰ دلار سقوط کرد. شایان ذکر است که قیمت بیت‌کوین نسبت به اوج دیروز (۶۳,۴۰۰ دلار) نیز با کاهشی بالغ بر ۲۰۰۰ دلار مواجه شده است.

اگرچه نمی‌توان ارتباط قطعی میان این دو رویداد را اثبات کرد، اما به جرات می‌توان گفت که بروز اختلال در بزرگترین صرافی ارز دیجیتال ایالات متحده می‌تواند بر نوسانات قیمتی بیت کوین تاثیرگذار باشد.

منبع: CryptoPotato

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید