رشد تقاضای نهنگ‌های بیت کوین؛ آیا نشانه‌ای از کف بازار است؟
۲۸ مهر ۱۴۰۳ اخبار
  1. شیبا اینو (SHIB) شاهد فعالیت مرموز ۲ میلیون دلاری نهنگ‌ها در صرافی‌های بزرگ آمریکاست
  2. شبکه تون (TON) آینده دیفای بوده در حال تسخیر صحنه کریپتو است
  3. بانک مرکزی امارات متحده عربی تأیید اولیه برای استیبل‌کوین وابسته به درهم را صادر کرد
  4. تجمیع ۲ میلیون بیت کوین توسط نهنگ‌ها؛ آیا به کف بازار نزدیکیم؟
  5. بلک راک سلطه تتر و USDC را در بازار مشتقات به چالش می‌کشد
  6. فاش شدن برنامه بریکس برای پذیرش بیت کوین و ریپل توسط روسیه

تجمیع ۲ میلیون بیت کوین توسط نهنگ‌ها؛ آیا به کف بازار نزدیکیم؟

 
۲۸ مهر ۱۴۰۳   ۲۷ مهر ۱۴۰۳
  2 دقیقه
نهنگ و بیت کوین

بازار کریپتو پر از گمانه‌زنی‌هایی است که بیت کوین می‌تواند تا پایان سه‌ماهه چهارم به یک رکورد جدید برسد. پس از رشد بیش از ۱۰ درصدی در هفته گذشته و عبور از مقاومت ۶۶ هزار دلاری، خوش‌بینی زیادی وجود دارد.

با این حال، نگرانی‌هایی همچنان وجود دارد، زیرا تأثیر فزاینده معامله‌گران قراردادهای دائمی به نوسانات بازار اضافه می‌کند.

نهنگ‌های بیت کوین کنترل بیشتری به دست می‌آورند

کیف‌پول‌های نهنگ‌های جدید بیت کوین اکنون حدود ۲ میلیون بیت کوین را نگهداری می‌کنند که معادل ۱۳۲ میلیارد دلار است. هر یک از این کیف‌پول‌ها بیش از ۱۰۰۰ بیت کوین دارند و میانگین عمرشان کمتر از ۱۵۵ روز است، که نشان‌دهنده افزایش ۸۱۳ درصدی از ابتدای سال تاکنون است. این تجمیع نشان‌دهنده ۹.۳ درصد از کل عرضه بیت کوین است و حاکی از خریدهای نهادی بزرگ از طریق خدمات خود‌حفاظتی است.

کیف‌پول‌های نهنگ‌های جدید بیت کوین
کیف‌پول‌های نهنگ‌های جدید بیت کوین

به بیان ساده، این تجمیع بزرگ شامل ماینرها و کیف‌پول‌های صرافی‌ها نمی‌شود و نشان می‌دهد که کیف‌پول‌های فردی بیشتری در حال تبدیل شدن به نهنگ‌های بیت کوین هستند.

این روند به خصوص زمانی که بیت کوین به یک سطح روانی کلیدی نزدیک می‌شود، جالب توجه است. خرید تهاجمی توسط نهنگ‌های بیت کوین ممکن است نشان دهد که قیمت کنونی به عنوان یک کف بازار تلقی می‌شود.

علاوه بر این، این تجمیع به کاهش فشار بازار مشتقات کمک می‌کند، جایی که موقعیت‌های فروش اغلب از موقعیت‌های خرید بیشتر هستند و به عنوان یک مقاومت اصلی در برابر اوج‌های بیت کوین عمل می‌کنند.

خریداران بیت کوین به دنبال افت قیمت هستند

علاوه بر فعالیت نهنگ‌های بیت کوین، در ۱۸ روز گذشته افزایش قابل توجهی در تقاضای بیت کوین توسط خریداران دیده شده است. این افزایش مهم است، زیرا STHها معمولاً در زمان اوج بازار، دارایی‌های خود را می‌فروشند و با سودهای خود مقاومت ایجاد می‌کنند.

افزایش قابل توجهی در تقاضای بیت کوین
افزایش قابل توجهی در تقاضای بیت کوین

با این حال، افزایش کنونی تقاضا از سوی هر دو گروه STHها و نهنگ‌های بیت کوین نشان می‌دهد که آنها قیمت فعلی را به عنوان یک افت می‌بینند و خود را برای بازده‌های ۱۰ برابری آماده می‌کنند.

منبع: ambcrypto

به این post امتیاز دهید
درباره وحید قلی‌زاده
نویسنده و تحلیل‌گر ارزهای دیجیتال، که با شش سال سابقه در ترید و تحلیل بازارهای مالی، به یکی از فعالان در این حوزه تبدیل شده‌ام. اگرچه فارغ‌التحصیل رشته زیست‌شناسی می‌باشم، اما علاقه و تجربه‌ام در دنیای سرمایه‌گذاری و ترید، مسیر حرفه‌ای من را به سمت تحلیل ارزهای دیجیتال هدایت کرده است. و خوشحالم که می‌توانم دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارم.
درباره وحید قلی‌زاده بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید