بلک راک رقیب تتر و USDC را در بازار مشتقات معرفی می‌کند
۲۸ مهر ۱۴۰۳ اخبار
  1. شبکه تون (TON) آینده دیفای بوده در حال تسخیر صحنه کریپتو است
  2. بانک مرکزی امارات متحده عربی تأیید اولیه برای استیبل‌کوین وابسته به درهم را صادر کرد
  3. تجمیع ۲ میلیون بیت کوین توسط نهنگ‌ها؛ آیا به کف بازار نزدیکیم؟
  4. بلک راک سلطه تتر و USDC را در بازار مشتقات به چالش می‌کشد
  5. فاش شدن برنامه بریکس برای پذیرش بیت کوین و ریپل توسط روسیه

بلک راک سلطه تتر و USDC را در بازار مشتقات به چالش می‌کشد

 
۲۸ مهر ۱۴۰۳   ۲۷ مهر ۱۴۰۳
  2 دقیقه
به چالش کشیدن سلطه تتر و USDC توسط بلک راک

بنابر گزارشات coingape، بزرگ‌ترین مدیر دارایی جهان، بلک راک (BlackRock) قصد دارد تا توکن خود را با نام BUIDL و به‌عنوان وثیقه در بازارهای مشتقات استفاده کند. این اقدام، تصمیمی چالش‌برانگیز و رقابتی در مقابل سلطه تتر و USDC به شمار می‌رود؛ زیرا آن‌ها هم‌اکنون در این بازار به طور گسترده استفاده می‌شوند. بلک راک در حال حاضر از طریق ETF های بیت کوین، سهام قابل توجهی در قضای رمزارزها دارد و به‌عنوان سومین دارنده بزرگ بیت کوین به حساب می‌آید.

صندوق ETF بلک راک
صندوق ETF بیت کوین بلک راک

طبق گزارشات بلومبرگ، بزرگ‌ترین مدیر دارایی جهان به همراه شریک خود، Securitize، در حال مذاکره با برخی از شناخته شده‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال مانند بایننس، OKX و Deribit هستند تا از توکن خود در معاملات مشتقات استفاده کنند. توکن BUIDL، به دلیل کاربردهای زیادی که دارد، رقیبی سرسخت برای تتر و USDC به حساب می‌آید.

در حال حاضر، سرمایه‌گذاران نهادی، از کاربران اصلی این توکن هستند؛ چرا که کارگزاران اصلی رمزارزها مانند FalconX و Hidden Road، آن را به‌عنوان وثیقه برای مشتریان خود از جمله صندوق‌های پوشش ریسک قبول می‌کنند. در واقع با قرار گرفتن این توکن در صرافی‌های معتبر مانند بایننس، پذیرش BUIDL قطعا گسترده‌تر خواهد شد. از سوی دیگر، معرفی توکن BUIDL، یک اقدام استراتژیک است؛ زیرا در کنار دریافت کارمزد ۰.۵ درصدی توسط بلک راک، به دلیل انجام گرفتن بیشتر حجم معاملات ارزهای دیجیتال در بازار مشتقات، موقعیت بلک راک نیز در فضای ارزهای دیجیتال نیز تقویت می‌شود.

بلک راک در حال حاضر بیشترین حجم بیت کوین را در میان ETF ها دارد و در سومین رتبه پس از خالق بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو و صرافی بایننس قرار دارد. همچنین بیشترین دارایی در بخش ETF های اتریوم پس از Grayscale، مختص به این شرکت است. در کنار این حجم از دارایی، بلک راک در بخش استخراج بیت کوین با شرکت‌های Marathon Digital و Riot Blockchain نیز شریک است و براساس پیش‌بینی‌های تحلیل‌گر بلومبرگ اریک بالچوناس (Eric Balchunas)، ممکن است تا سال آینده بلک راک، بزرگ‌ترین دارنده بیت کوین شود.

بلک راک، بزرگ‌ترین دارنده بیت کوین در ETF ها
بلک راک، بزرگ‌ترین دارنده بیت کوین در بین ETF های بیت کوین

منبع: coingape

به این post امتیاز دهید
درباره محمدصادق قربانی
سلام به دوستان عزیز. محمد صادق قربانی هستم، دانشجوی کارشناسی علم اطلاعات و دانش شناسی از دانشگاه فردوسی.
درباره محمدصادق قربانی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید