برد گارلینگ هاوس؛ بیوگرافی کامل مدیر عامل ریپل (Ripple)

برد گارلینگ هاوس؛ مبارز نستوه دنیای کریپتو

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

برد گارلینگ هاوس (Brad Garlighouse) را بسیاری از فعالان بازار کریپتوکارنسی از سال‌ها پیش به عنوان مدیرعامل ریپل (XRP) می‌شناختند، ولی با تلاش بزرگان جامعه‌ی رمزارزها برای بیشتر شناخته شدن و عبور از محدودیت‌های قانونی، او که بیشتر یک فرد علمی به نظر می‌آمد، کارهای بزرگی صورت داد که اخبار آن در سراسر دنیا پیچید.

نام برد گارلینگ هاوس با دعواهای حقوقی در زمینه‌ی رمزارزها و ریپل گره خورده و در این مقاله سعی داریم با توضیح دلیل وجود این گره‌ها، شما را بیشتر با او و فعالیت‌های بی‌نظیرش آشنا کنیم.

برد گارلینگ هاوس؛ کودکی آرام تا پیش از دنیای رمزارها

برد گارلینگ هاوس با نام کامل بردلی کنت گارلینگ هاوس (Bradley Kent Garlinghouse) به تاریخ ۴ فوریه‌ی ۱۹۷۱ در شهر توپکای ایالت کانزاس به دنیا آمد. او مانند هر کودک عادی هم‌سن و سالش، تحصیلات خود را تا مقطع متوسطه در همان شهر گذراند و سپس برای ادامه‌ی تحصیل به دانشگاه کانزاس رفت.

در دانشگاه کانزاس رشته‌ی اقتصاد را برگزید و پس از اخذ مدرک کارشناسی، به مدرسه‌ی کسب و کار هاروارد رفت و از آنجا نیز با کسب مدرک MBA فارغ‌التحصیل شد.

 گارلینگ‌هاوس کار خود را در Home Network و Ventures آغاز کرد و سپس در سال ۲۰۰۰ به عنوان مدیرعامل به Dialpad پیوست. پس از سه سال کار و تاثیرگذاری در آنجا، به عنوان معاون ارشد به یاهو پیوست و در آن‌جا بخش‌های صفحه اصلی و مسنجر خود را نیز اداره کرد و همان زمان یک یادداشت معروف با عنوان «مانیفست کره بادام‌زمینی» نوشت که در زمانه‌ی خود بسیار سر و صدا کرد. 

چهره گارلینگ‌هاوس
گارلینگ هاوس در یاهو بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹ حتی به سمت معاون ارشد مدیرعامل نیز رسید و بعدا در شرکت‌های بزرگی مانند AOL و شرکت استارت‌آپ Animoto قبل از پیوستن به Hightail به عنوان مدیرعامل تا سال ۲۰۱۴ کار کرد.

آشنایی با ریپل و تغییر مسیر زندگی

وقتی کریس لارسن ایده ریپل را برای برد توضیح داد، او در سال ۲۰۱۵ به عنوان مدیر ارشد اجرایی، بدون حتی یک لحظه شک و تردید به این شرکت پیوست. ریپل یک شبکه‌ی پرداخت حواله مبتنی بر بلاک‌چین است که پرداخت‌های بین‌المللی در هر حجمی را امکان‌پذیر می‌کند و دارای یک ارز دیجیتال بومی با نماد XRP است و در دنیای ارزهای دیجیتال به این نماد هم ریپل می‌گویند.

برد گارلینگ هاوس از ابتدا به این پروژه اعتقاد راسخ داشت و پاداش این اعتقاد راسخ و تلاش بی‌وقفه‌اش را با انتخاب شدن به عنوان مدیرعامل شرکت ریپل در سال ۲۰۱۶ گرفت. شبکه‌ی پرداخت جهانی Ripple Net مؤسسات مالی و بانک‌ها را به هم متصل می‌کند تا پرداخت‌های ارزان‌تر و سریع‌تری را در زمان کمتری رقم بزند. این شرکت بسیار موفق بود و تنها در سال ۲۰۱۹ و در کمتر از چند ماه از محل پروژه‌ی سری C (سری سوم) خود از طریق سرمایه‌گذاری‌های بزرگ، ۲۰۰ میلیون دلار بودجه جمع‌آوری کرده بود.

همه‌چیز داشت به بهترین و سریع‌ترین نحو ممکن پیش می‌رفت تا اینکه توجه SEC به این شرکت و پروژه جلب شد.

آغاز جنگ معروف Brad Gralighouse و SEC

SEC که مخفف The Securities and Exchange Commission است (کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا که از این‌جا تا انتهای مقاله برای اشاره به آن از مخفف SEC بهره خواهیم برد) یک آژانس نظارتی دولت ایالات متحده است که مسئولیت تنظیم بازارهای اوراق بهادار و حمایت از سرمایه‌گذاران را دارد، در سال ۲۰۲۰ شکایتی را علیه شرکت ریپل ثبت کرد.

استدلال SEC برای طرح شکایت این بود که شرکت ریپل با ایجاد عدم شفافیت سیستماتیک در جابه‌جایی‌های مالی خود و مشتریانش، در واقع قوانین اوراق بهادار در آمریکا را، به‌طور واضحی نقض می‌کند.

برد گارلینگ هاوس در یکی از مصاحبه‌های خود اظهار داشت که اتفاقا شفافیت ریپل است که آن‌ها را به سیبل حملات تبدیل کرده است. او بارها علنا عدم شفافیت کمیسیون SEC ایالات متحده در مورد مقررات ارزهای دیجیتال را مورد انتقاد قرار داد. پس از یک سری مراحل دادگاه، قاضی آنالیسا تورس در جولای ۲۰۲۳ حکم داد که به نظر دادگاه، فروش XRP به سرمایه‌گذاران خرد در پلتفرم‌های مبادلات رمزارز، مصداق مشکل امنیتی نیست و به این ترتیب برد و شرکتش در اولین مرحله‌ی این رقابت حقوقی پیروز شدند.

اگرچه شکایت SEX از XRP هنوز کاملا به پایان نرسیده است، تورس رای اولیه‌ی این پرونده را به نفع ریپل صادر کرد، ولی حکم نهایی هنوز در دادگاه بعدی که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۴ برگزار شود، صادر نشده است. 

گارلینگ‌هاوس در حال سخنرانی
SEC معتقد است ریپل قانون اوراق بها‌دار در آمریکا را نقض می‌کند.

رهایی نسبی از شکایت و رسیدن به موفقیتی جدید 

با وجود چالش‌ها، تعهد ریپل و برد گارلینگ‌هاوس به ارزش‌های اصلی خود تزلزل‌ناپذیر باقی‌مانده است. تعهد این شرکت به ساده‌سازی پرداخت‌های بین‌المللی برای همه و بدون تبعیض بین اشخاص و حجم مبالغ، نیروی محرکه‌ی موفقیت آن بوده است.

شاید فکر کنید برد از روند دادگاه‌ها و پیگیری SEC خسته است، ولی او همچون مبارزی خستگی‌ناپذیر تا پیروزی کامل ادامه خواهد داد

شرکت ریپل و رهبر خستگی‌ناپذیر آن نگاه رو به جلو دارند و می‌دانند که دنیا و کاربرانی که هر روز به علم و جسارت آن‌ها افزوده می‌شود، به صورت تمام قد پشت آن‌ها خواهند بود و دیگر هیچ دولت یا قدرتی توانایی بازگرداندن شرایط انتقال مالی و آزادی اقتصادی به صورت محدود و کلاسیک آن را ندارد. ارابه‌ی پیشرفت و تکنولوژی از روی پیکرهای کسانی که در مقابلش بایستند، عبور خواهد کرد و به مسیرش ادامه خواهد داد.

زندگی خصوصی و دارایی شخصی برد گارلینگ‌هاوس

بازار خرسی کریپتو (در دنیای کریپتوکارنسی، به بازار بسیار صعودی گاوی (Bearish)، و به بازار بسیار نزولی خرسی (Bullish) می‌گویند) در سال‌های اخیر، بر ثروت بسیاری از افراد معروف این دنیای نوظهور تاثیر گذاشت و گارلینگ‌هاوس از این تاثیر منفی بی‌بهره نماند. ارزش خالص دارایی برد گارلینگ‌هاوس در سال ۲۰۲۳ حدود ۳ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود، زیرا در زمانی که قیمت XRP در سال ۲۰۱۸ به بالاترین حد خود رسید، ثروت او نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار بود. بخش عمده‌ای از ثروت او به سهم عمده‌ی او از توکن‌های XRP مربوط است.

علاوه بر این، برد مانند یک فرشته‌ی سرمایه‌گذار فعال در بیش از ۴۰ شرکت سرمایه‌گذاری کرده و به ادامه‌ی حیات برخی از آن‌ها کمک‌های شایان توجهی کرده است.

برد گارلینگ‌هاوس یک خواهر و برادر به نام مگ گارلینگ‌هاوس دارد. او با همسرش کریستن الیزابت ماتنر ازدواج کرد و ۳ فرزند دارد. برد گارلینگ‌هاوس با خانواده‌اش در ایالت کالیفرنیای ایالات متحده زندگی می‌کند.

در واقع اگر بخواهیم به‌صورت خلاصه او را به شما معرفی کنیم به این صورت خواهد بود:

عنواناطلاعات شخصی
نامبرد گارلینگ‌هاوس
سن۵۲ سال
قد۱۸۳ سانتیمتر
ملیتآمریکایی
اعضای فامیلمگ گارلینگ‌هاوس (خواهر)
همسرکریستن الیزابت ماتنر
تعداد فرزندان۳
تحصیلاتدانشگاه کانزاس- مدرسه‌ی اقتصاد هاروارد
دلیل شهرتریپل
تخصصبرنامه‌نویس- تاجر- مدیر تجاری
سمت سازمانیمدیر شرکت ریپل
اطلاعات شخصی گارلینگ‌هاوس

برنامه‌های گارلینگ‌هاوس برای آینده

گارلینگ‌هاوس اخیرا در ژانویه‌ی ۲۰۲۴، مصاحبه‌ی مفصلی با یک وب‌سایت خبری حوزه‌ی کریپتو انجام داده که در آن به آینده‌ی بازار رمزارزها و مخصوصا ریپل اشاره می‌کند. برد می‌گوید:

به دلیل هدایت جامعه‌ی ریپل در یک نبرد قانونی سه‌ساله با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده خیلی مشهور شدم، و شاهد بودید که سال گذشته یک پیروزی بزرگ را جشن گرفتیم. دادگاه حکم داد که XRP یک قرارداد سرمایه‌گذاری نیست و به ما چراغ سبز نشان می‌دهد تا بر روی یک شرکت پرداخت بلاک‌چین تمرکز کنیم.

همان‌طور که ریپل در بخش‌های مختلف جهان گسترش می‌یابد، نکاتی که گارلینگ‌هاوس درباره‌ی سال ۲۰۲۴ نشان می‌دهد که ممکن است حرکت‌های بزرگی مانند مشارکت و خرید انجام دهند یا بیشتر بر نوآوری ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) تمرکز کنند.

او می‌گوید:

تایید یک صندوق قابل معامله در بورس (ETF) که برای بیت‌کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) رخ داد، در آغاز سال ۲۰۲۴ خبر خوبی است. این بدان معناست که ممکن است شرکت‌های بزرگ و پول‌های عظیمی به دنیای ارزهای دیجیتال حرکت کنند.

با وجود رهبرانی مانند Grayscale Investments و Ripple که راه را هموار می‌کنند، دنیای ارزهای دیجیتال امروزه در نقطه‌ی عطف قرار دارد. چشم‌انداز مثبت گارلینگ هاوس برای سال ۲۰۲۴ به نقش بزرگ احتمالی نوآوران ارزهای دیجیتال در شکل دادن به یک سیستم پولی که همه‌ی مردم جهان را شامل می شود، اشاره می کند.

همان‌طور که Brad Garlinghouse جسورانه چشم‌اندازی صعودی را برای سال ۲۰۲۴ پیش‌بینی می‌کند، جامعه‌ی ارزهای دیجیتال بسیار کنجکاو است که برنامه‌های بزرگ ریپل برای دنیای همیشه در حال تغییر پول دیجیتال را بداند، او در آخر مصاحبه‌ی مذکور در پاسخ به این پرسش با لبخند می‌گوید:

در مورد ریپل بدانید که سال ۲۰۲۴ خبرهای خوشحال‌کننده و شگفت‌آوری را خواهید شنید.

جمع‌بندی

برد گارلینگ‌هاوس در ابتدا یک تاجر آمریکایی بود که  توانست به یک چهره‌ی با نفوذ و محبوب در صنعت کریپتو تبدیل شود. او از پذیرش بلاک‌چین و رمزارزها پشتیبانی می‌کند و به دنبال شفافیت قانونی از سوی SEC در ایالات متحده است. علی‌رغم داشتن پیشینه‌ی سنتی، او بی‌وقفه برای رشد و توسعه‌ی ریپل کار می‌کند.

او همچنین در کنفرانس‌های بین‌المللی مانند بنیاد لینوکس و مجمع جهانی اقتصاد از ارزهای دیجیتال حمایت می‌کند و مانند همه منتظر رای نهایی دادگاه در مورد شکایت XRP می‌ماند، چرا که به خوبی می‌داند که این رای بر کل صنعت کریپتو از نظر مقررات و پذیرش تأثیر خواهد گذاشت.

سوالات متداول

آیا برد گارلینگ‌هاوس میلیاردر است؟

گرچه اطلاعات دقیقی در دست نیست، ولی ثروت او به‌طور تخمینی در حدود سه میلیارد دلار است.

برد گارلینگ‌هاوس چند عدد XRP دارد؟

او در حدود ۶.۳ درصد از تمامی ریپل‌ها را در اختیار دارد که این مقدار در آغازین ماه‌های سال ۲۰۲۴ چیزی حدود ۲۰۰ میلیون دلار می‌ارزد.

منبع: fintechmagazine

درباره فرزام صفاریان
از سال 1380 نوشتن را با ادبیات دراماتیک آغاز کردم و همواره به نوشتن مقالات و داستان و نمایشنامه اشتغال داشتم. از سال 1385 با ورود به دانشکده‌ی فنی دانشگاه تهران تحصیلات آکادمیک خود را آغاز کردم و تا مقطع دکترا ادامه دادم. از سال 1395 به طور حرفه‌ای وارد بازار ارزهای دیجیتال شدم و به عنوان مدرس، تحلیلگر و تریدر مشغول به کار شدم و این روند تا به امرزو ادامه داشته است. سال‌هاست که به زبان‌های فارسی و انگلیسی مشغول به نوشتن مقالات و تحلیل‌ها در حوزه‌ی فن‌آوری و علوم نوین و همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان هستم.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید