استراتژی معامله‌گران آپشن برای جهش بیت‌کوین - مجله رمزینکس

افزایش تمایل معامله‌گران آپشن بیت‌کوین به ثبت رکوردهای قیمتی جدید در ماه جاری

سکه‌ی گرد و طلایی بیت‌کوین و نمودار قیمت آن در پس‌زمینه.
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۳

تحلیل داده‌های بازار نشان‌دهنده‌ی افزایش تمایل معامله‌گران آپشن بیت‌کوین (BTC) به ثبت رکوردهای قیمتی جدید برای این ارز دیجیتال در ماه جاری است.

صندوق تامینی دارایی‌های دیجیتال QCP در به‌روزرسانی بازار خود در روز چهارشنبه اعلام کرد:

ما شاهد افزایش قابل توجه خرید قراردادهای اختیار خرید (Call) با سررسید ماه جاری بودیم که نشان‌دهنده‌ی اتخاذ موقعیت در بازار آپشن به منظور خروج قاطعانه‌ی بیت‌کوین از رکورد قیمتی پیشین ۷۴ هزار دلاری در این ماه است.

قراردادهای اختیار معامله یا آپشن (Option) نوعی قرارداد مشتقه هستند که به خریدار حق خرید یا فروش دارایی مشخصی با قیمت توافق‌شده (قیمت اعمال) در زمان انقضای قرارداد یا پیش از آن اعطا می‌کند. در صورتی که قیمت دارایی پایه‌ای به قیمت اعمال نرسد، قرارداد اختیار معامله بی‌ارزش منقضی خواهد شد. خرید قرارداد اختیار خرید (Call) بیانگر چشم‌انداز صعودی برای قیمت دارایی است و خریداران قرارداد اختیار فروش (Put) معمولا دیدگاهی نزولی نسبت به بازار دارند.

شبکه‌ی معاملات مشتقه‌ی ارز دیجیتال نهادی Paradigm در پیامی که از طریق تلگرام منتشر کرد، گفت:

جریان معاملات آپشن امروز به طور واضح صعودی بود و شاهد حجم قابل توجهی از خرید قراردادهای اختیار خرید بلندمدت خارج از قیمت بیت‌کوین با سررسید اواخر این ماه و تا حدودی اواخر تیرماه بودیم.

جاشوا لیم، یکی از بنیان‌گذاران شرکت معاملات حرفه‌ای مشتقه‌ی ارز دیجیتال Arbelos Markets، ضمن اشاره به «خرید بسیار متمرکز قراردادهای اختیار خرید» در روز سه‌شنبه، خاطرنشان کرد: «حدود ۱۱۰۰ قرارداد اختیار خرید اسپرد (spread) با سررسید ۸ تیر و قیمت اعمال ۷۴,۰۰۰ تا ۸۰,۰۰۰ دلار خریداری شده است که نشان‌دهنده‌ی تقاضای اسمی بالغ بر ۸۰ میلیون دلار است.» اختیار خرید اسپرد، یک استراتژی معاملاتی آپشن است که در آن خرید قرارداد اختیار خرید با قیمت اعمال پایین‌تر همراه با فروش همان مقدار از قرارداد اختیار خرید با قیمت اعمال بالاتر و سررسید مشابه انجام می‌شود تا از افزایش محدود قیمت سود کسب شود.

بیت‌کوین از اواخر اسفند که به بالاترین قیمت خود اندکی پایین‌تر از ۷۴,۰۰۰ دلار دست یافت، تقریباً سه ماه را در روند تثبیت سپری کرده است. این ارز دیجیتال پس از سقوطی گذرا به زیر ۵۷,۰۰۰ دلار در اواسط خرداد، روند بهبودی را تجربه کرد و هم‌اکنون با قیمتی در حدود ۷۱,۰۰۰ دلار معامله می‌شود که تنها چند درصد با ثبت رکوردهای قیمتی جدید فاصله دارد.

شرکت خدمات سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال Matrixport در پست X روز چهارشنبه خود گفت:

به نظر می‌رسد بیت‌کوین با پشتیبانی از ورود گسترده سرمایه به صندوق‌های قابل معامله‌ی مبتنی بر بیت‌کوین در صرافی‌های اسپات آمریکا و افزایش نرخ بهره باز در بازار آتی، آماده‌ی جهش به سمت سطوح قیمتی بالاتر باشد.

این شرکت خاطرنشان کرد که صعود بیت‌کوین به بالاتر از سطح ۷۲,۰۰۰ دلار می‌تواند منجر به فشار کوتاه‌مدت شود، زیرا حدود ۱.۵ میلیارد دلار قرارداد آتی با اهرم وجود دارد که روی قیمت‌های پایین‌تر در محدوده‌ی ذکر شده شرط‌بندی کرده‌اند و در صورت افزایش قیمت، تسویه اجباری آن‌ها می‌تواند روند صعودی را تشدید کند.

منبع: CoinDesk

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید