صرافی پیشرو ارزهای دیجیتال، کوین‌بیس، از طریق همکاری راهبردی با لایت‌اسپارک، شرکتی که توسط دیوید مارکوس، رئیس سابق پی‌پل، رهبری می‌شود، به ادغام شبکه‌ی لایتنینگ بیت‌کوین در پلتفرم خود نزدیک شده است.

برایان آرمسترانگ، مدیرعامل کوین‌بیس، با اعلام رسمی این مشارکت، عنوان کرد که این اقدام «در آینده‌ی نزدیک» اجرایی خواهد شد و کاربران کوین‌بیس قادر خواهند بود از مزایای تراکنش‌های بیت‌کوین سریع‌تر و ارزان‌تر بهره‌مند شوند.

شرکت لایت‌اسپارک که در سال ۲۰۲۲ تأسیس شده است، بر تسهیل مدیریت نودهای لایتنینگ تمرکز دارد. این شرکت، «لایت‌اسپارک پِرِدیکت» را توسعه داده است؛ یک موتور مبتنی بر هوش مصنوعی که با بهینه‌سازی نقدینگی و مسیریابی تراکنش‌ها، نرخ موفقیت آن‌ها را افزایش می‌دهد.

شرکت مالی ریور (River) در گزارشی بر مبنای بررسی ۳۸۰.۰۰۰ تراکنش در اکتبر گذشته، نرخ موفقیت ۹۹.۷ درصدی پرداخت با لایتنینگ را به ثبت رساند. میانگین مبلغ تراکنش‌ها در این بازه زمانی ۱۱.۸۴ دلار بود. بر اساس تخمین‌های انجام شده، تعداد کاربران فعال شبکه‌ی لایتنینگ در شهریور ۱۴۰۲ بین ۲۷۹.۰۰۰ تا ۱.۱ میلیون نفر برآورد شده است.

صرافی بایننس، رقیب اصلی کوین‌بیس، پیش‌تر در جولای گذشته، لایتنینگ بیت‌کوین را با هدف برجسته کردن پذیرش قابل توجه این شبکه در مکان‌هایی مانند لوگانو، سوئیس؛ ال زونته («ساحل بیت‌کوین») در السالوادور؛ و اوتیوا («جنگل بیت‌کوین») در کاستاریکا، به پلتفرم خود اضافه کرده بود.

در حالی که برخی از چهره‌های شناخته‌شده‌ی حوزه‌ی رمز ارزها مانند مایکل سیلور، بر ارزش ذاتی بیت‌کوین به عنوان یک ذخیره‌ی ارزش تأکید می‌کنند، توسعه‌ی شبکه‌ی لایتنینگ نشان‌دهنده‌ی پذیرش گسترده‌تر کاربردهای بیت‌کوین و حرکت آن به فراسوی صرفاً یک دارایی سرمایه‌گذاری است.

منبع: The Crypto Times