جهش قابل توجه ارزش سهام صرافی کوین‌بیس - مجله رمزینکس

پس از اعلام فروش ۱ میلیارد دلاری اوراق قرضه قابل تبدیل، سهام کوین‌بیس با جهشی قابل توجه مواجه شد.

ارزش سهام صرافی کوین‌بیس با اعلام فروش ۱ میلیارد دلاری اوراق قرضه افزایش یافت.
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ / تاریخ بروزرسانی: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲

صرافی پیشرو ارزهای دیجیتال، کوین‌بیس، در روز سه‌شنبه اعلام کرد که ۱ میلیارد دلار اوراق قرضه ارشد قابل تبدیل را به صورت خصوصی عرضه خواهد نمود. این اوراق در سال ۲۰۳۰ سررسید می‌گردند.

طبق داده‌های نزدک، سهام کوین‌بیس (COIN) با رشدی ۳ درصدی به قیمت ۲۶۳.۸۶ دلار در روز جاری معامله می‌شود. این رقم در مقایسه با قیمت بسته شدن ۲۵۶ دلاری روز سه‌شنبه و عبور موقت از مرز ۲۶۸ دلار در روز چهارشنبه، بیانگر روندی صعودی است.

ارز دیجیتال COIN طی یک ماه گذشته شاهد افزایش تقریبا ۹۰ درصدی بوده و اوایل این هفته به بالاترین قیمت خود از سال ۲۰۲۱ یعنی ۲۷۱.۶۵ دلار دست یافت.

هدف از این فروش، امکان تبدیل اوراق قرضه توسط «خریداران نهادی واجد شرایط» به وجه نقد یا سهام عادی کلاس A کوین‌بیس و یا ترکیبی از هر دو است.

این صرافی که بزرگترین پلتفرم آمریکایی در حوزه دارایی‌های دیجیتال به شمار می‌رود، همچنین اختیار خرید ۳۰ روزه‌ای برای خرید حداکثر ۱۵۰ میلیون دلار دیگر از این اوراق جهت جبران تخصیص بیش از حد، اعطا خواهد کرد.

کوین‌بیس مستقر در سانفرانسیسکو، با الگوبرداری از شرکت نرم‌افزاری MicroStrategy اقدام به این حرکت نموده است. میکرواستراتژی ماه گذشته اعلام کرد که برای خرید بیت‌کوین بیشتر، ۶۰۰ میلیون دلار اوراق قرضه ارشد قابل تبدیل را به صورت خصوصی عرضه خواهد کرد. این شرکت با در اختیار داشتن ۲۰۵ هزار بیت‌کوین در خزانه‌ی خود، به عنوان بزرگترین سهام‌دار سازمانی بیت‌کوین در جهان شناخته می‌شود که ارزشی معادل تقریبا ۱۵ میلیارد دلار دارد.

کوین‌بیس، که در سال ۲۰۲۱ وارد بورس شد، به عنوان شریک نگهداری و اشتراک‌گذاری نظارت برای تعدادی از مدیران وجوه بزرگ که در ژانویه صندوق‌های قابل معامله‌ی با پشتوانه‌ی بیت‌کوین راه‌اندازی کردند، فعالیت می‌کند.

این صندوق‌ها تاکنون بسیار موفق بوده‌اند و ورودی‌های هنگفت و حجم معاملات روزانه‌ی بالایی را به ثبت رسانده‌اند. مجموع ورودی خالص ۱۰ صندوق قابل معامله‌ی با پشتوانه‌ی بیت‌کوین در روز سه‌شنبه با عبور از مرز ۱ میلیارد دلار، رکوردی جدید را به جا گذاشت و دارایی تحت مدیریت این صندوق‌ها اکنون به بیش از ۶۰ میلیارد دلار می‌رسد.

منبع: Decrypt

هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید