بررسی بازار کریپتو در انتهای هفته
۲۷ مهر ۱۴۰۳ اخبار
  1. افزایش ۴۰۰ درصدی فعالیت NFT ها در تلگرام
  2. سرقت ۵۰ میلیون دلار از یک پلتفرم DeFi و تلاش برای بازیابی آن به کمک FBI
  3. افزایش قیمت دوج کوین با صحبت‌های اخیر ایلان ماسک
  4. کد روزانه ی انوس (ONUS) امروز جمعه ۲۷ مهر
  5. رمز جیمز (GEMZ) امروز جمعه ۲۷ مهر
  6. قیمت امروز میم فای ‌جمعه‌ ۲۷ مهر در بازار پیش از عرضه
  7. قیمت امروز میجر (Major) جمعه‌ ۲۷ مهر در بازار پیش از عرضه
  8. کد ویدیوی CATS جمعه ۲۷ مهر
  9. تصویر امروز جیمز جمعه ۲۷ مهر به همراه پاسخ تصویری
  10. کد کمبو میم فای امروز جمعه ۲۷ مهر + آموزش وارد کردن
  11. پاسخ پازل امروز ربات میجر جمعه ۲۷ مهر + آموزش تصویری
  12. کلید امروز مینی گیم همستر کامبت جمعه ۲۷ مهر + آموزش ویدئویی
  13. تجمع ۷۲ میلیون دلاری نهنگ‌های تون‌ کوین (TON) برای جلوگیری از سقوط این ارزدیجیتال
  14. رالی بعدی ترون با افزایش هزینه‌های ماهانه ۲۰۰ میلیون دلاری
  15. شگفتی بنیان‌گذار دوج کوین از موفقیت پروژه و تأثیر آن بر دنیای کریپتو
  16. پایان بازی ایکـس امپایر در تلگرام پیش از ایردراپ توکن X
  17. معرفی حالت CEO در فصل دوم توسط بازی همستر کامبت

تحلیل بازار کریپتو در آخر هفته

 
۲۰ مهر ۱۴۰۳
  3 دقیقه
تحلیل قیمت بازار کریپتو در آخر هفته

با نزدیک شدن به پایان هفته، بد نیست بخشی از حرکات بازار کریپتو را در این هفته بررسی کرد تا برای هفته آینده و شناخت احساسات بازار آماده شویم.

اتریوم (ETH)

قیمت اتریوم در طول هفته گذشته، نوسانات زیادی داشته است. با این حال توانست قیمت خود را به خوبی در سطح ۲۴۰۰ دلار حفظ کند. خریداران تاکنون این سطح را نگه داشته و احتمالات نشان می‌دهد که اگر همین روند ادامه یابد، اتریوم می‌تواند در هفته‌های آتی، به سقف بالاتر در حدود ۲۸۰۰ دلار برسد.

اما مسئله حیاتی برای اتریوم این است که اگر سطح حمایت خود را از دست بدهد، فروشندگان کنترل حرکات قیمت را دست می‌گیرند. این موضوع می‌تواند قیمت را تا نزدیک ۲ هزار دلار رسانده و تاثیر گسترده‌ای بر آلت کوین‌های دیگر بگذارد. همچنین با وجود نشانه‌های تردید و عدم تصمیم‌گیری در بازار، سرمایه‌گذاران می‌توانند احساسات بازار را از روی حرکات قیمت اتریوم مشاهده کنند.

قیمت اتریوم در یک هفته
روند قیمت اتریوم در یک هفته

ریپل (XRP)

قیمت ریپل بر خلاف اتریوم، هفته کم نوسان داشته و توانست ۲ درصد افزایش قیمت را ثبت کند. اما با وجود روند صعودی، ریپل نتوانست سطح ۰.۵۴ دلار را به سطح حمایت تبدیل کند. در همین حال، فروشندگان سعی داشتند قیمت را به زیر ۵۰ سنت برسانند اما تعادل قیمت ریپل از سپتامبر (شهریور) تعادل را برقرار کرد که موجب حرکت قیمت ثابت و بدون نوسان شده است. با نگاهی به آینده، پیش‌بینی می‌شود این تعادل شکسته شود و سطح ۰.۵۴ دلار در این بین بسیار مهم است. اگر این سطح به سمت بالا شکسته شود، گاوهای بازار کنترل را بدست می‌گیرند، اما اگر به سمت پایین شکسته شود، خرس‌های بازار قدرت خواهند گرفت.

حرکات ریپل در طول هفته
قیمت ریپل در یک هفته

بایننس کوین (BNB)

بایننس کوین روند از جولای (تیر) به جا گذاشته و همانند بیت کوین در یک روند ثابت بوده است. قیمت بایننس کوین از ماه آگوست (مرداد)، کف‌های پایینی را ندیده است، به طوری که در مقایسه با دیگر آلت کوین‌ها، معامله‌گران آن را غیرمعمول می‌دانند. این روند به خوبی توضیح می‌دهد که چرا بایننس کوین هفته را با افزایش ۲ درصدی به پایان رسانده است. همچنین خریداران از زمانی که قیمت به ۵۵۰ دلار رسیده، جلوی فشار فروش را گرفتند و پیش‌بینی می‌شود اگر بایننس کوین بتواند سطح ۶۰۰ دلار را بشکند، ممکن است اوج تاریخی فعلی خود در ۷۲۰ دلار به چالش بکشد.

قیمت بایننس کوین
قیمت بایننس کوین در طول هفته

تون کوین (TON)

حرکات قیمت توکن کوین در این هفته ناامید کننده بود به طوری که در پایان هفته، شاهد کاهش ۳ درصدی این ارز بودیم. با این حال تون کوین در حمایت کلیدی ۵.۲ دلاری قرار دارد و در حال ایده‌آل، اگر بتواند این سطح را شکست دهد، می‌تواند سقف‌های بالاتری ایجاد کند. در این شرایط، سرمایه‌گذاران فرصت خوبی برای متوقف کردن روند نزولی ژوئن (خرداد) و جبران برخی از زیان‌ها را دارند، با این حال اگر حمایت ۵.۲ دلاری از دست برود، ممکن است سرمایه‌گذاران شاهد بدست گرفتن کنترل قیمت توسط خرس‌ها و افت قیمت تا ۴.۵ دلار باشند.

قیمت تون کوین در یک هفته
هفته پرنوسان تون کوین

شیبا اینو (SHIB)

با وجود تردیدهای وجود در بازار اما شیبا توانست هفته را با ۱ درصد افزایش به پایان برساند. این افزایش در حالی بود که قیمت شیبا در ناحیه‌ی ۰.۰۰۰۰۱۶ دلار بود و توانست با یک بازگشت کلیدی به ۰.۰۰۰۰۲۰ دلار برسد. با این حال اکنون قیمت در منطقه ۰.۰۰۰۰۱۷ دلار به سر می‌برد ولی هنوز حمایت کلیدی ۰.۰۰۰۰۱۴ دلار را امتحان نکرده است. این روند نشان می‌دهد که معامله‌گران همچنان به این ارز علاقه‌مند هستند و اگر شیبا از موقعیت به وجود آمده، یعنی تمرکز اصلی بر روی میم کوین‌ها بهره ببرد، می‌تواند رالی جدیدی در هفته‌های آتی ایجاد کند.

قیمت شیبا
حرکات شیبا در یک هفته

منبع: cryptopotato

به این post امتیاز دهید
درباره محمدصادق قربانی
سلام به دوستان عزیز. محمد صادق قربانی هستم، دانشجوی کارشناسی علم اطلاعات و دانش شناسی از دانشگاه فردوسی.
درباره محمدصادق قربانی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید