توقف سرویس کیف پول‌های ارز دیجیتال در بازار آمریکا - مجله رمزینکس

خروج ارائه دهندگان کیف پول‌های خودنگهدار ارز دیجیتال از بازار آمریکا در پی افزایش نظارت‌های قانونی

سیم خاردار روی پرچم آمریکا نشان‌دهنده‌ی اعمال محدودیت
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

دو شرکت ارائه دهنده‌ی برجسته‌ی کیف پول‌های متمرکز بر حریم خصوصی ارز دیجیتال، ACINQ و zkSNACKs، در واکنش به تشدید اقدامات نظارتی ایالات متحده علیه این حوزه، خدمات خود را به کاربران آمریکایی متوقف کرده‌اند.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که سازمان‌های تنظیم کننده‌ی آمریکایی اقدامات اجرایی را علیه شرکت Consensys، خالق کیف پول متامسک، و سرویس میکسر ارز دیجیتال کیف پول سامورایی، به اجرا درآوردند. ACINQ و zkSNACKs ابراز نگرانی کرده‌اند که با توجه به این اقدامات، آیا ارائه دهندگان کیف پول‌های متمرکز بر حریم خصوصی همچنان می‌توانند به عنوان کسب‌وکارهای مشروع خدمات پولی در نظر گرفته شوند؟

شرکت zkSNACKs در بیانیه‌ای در تاریخ ۸ اردیبهشت اعلام کرد:

«با توجه به اعلامیه‌های اخیر مقامات ایالات متحده، zkSNACKs در حال حاضر کاربران آمریکایی را به طور کامل از استفاده از خدمات خود منع می‌کند.»

ACINQ نیز در پستی در تاریخ ۷ اردیبهشت توضیح داد:

«اظهارات اخیر مقامات ایالات متحده این تردید را ایجاد می‌کند که آیا ارائه دهندگان کیف پول‌های متمرکز بر حریم خصوصی، ارائه دهندگان خدمات لایتنینگ یا حتی گره‌های لایتنینگ می‌توانند به عنوان کسب‌وکارهای خدمات پولی تلقی شده و تحت مقررات مربوطه قرار گیرند؟»

شرکت ACINQ به کاربران کیف پول فونیکس تا ۱۳ اردیبهشت فرصت داده است تا خود را با تغییرات آتی وفق دهند. واسابی نیز سیاست جدید خود را به صورت «فوری» اجرایی کرده است.

ACINQ توصیه می‌کند کاربران کیف پول فونیکس وجوه خود را از کیف پول خارج کنند، اما از «بستن اجباری» کیف پول خودداری کنند، زیرا «کارمزدهای درون-زنجیره‌ای می‌تواند قابل توجه باشد.»

تنظیم کنندگان مالی در سراسر جهان اخیراً استدلال کرده‌اند که این کیف پول‌های ارز دیجیتال ممکن است به تسهیل فعالیت‌های غیرقانونی مانند پولشویی کمک کنند.

در تاریخ ۶ اردیبهشت، کوین تلگراف گزارش داد که Consensys در تاریخ ۲۲ فروردین اخطاریه‌ی اولیه‌ای را از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) دریافت کرده است. این اخطار به اقدامات اجرایی احتمالی در رابطه با محصولات MetaMask Swaps و MetaMask Staking اشاره دارد.

گفته می‌شود کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در یک کنفرانس تلفنی اعلام کرده است که Consensys بدون ثبت به عنوان کارگزار-معامله‌گر فعالیت می‌کرده است.

در تاریخ ۵ اردیبهشت، کوین تلگراف گزارش داد که هم‌بنیانگذاران سرویس میکسر ارز دیجیتال Samourai Wallet به اتهام پولشویی توسط وزارت دادگستری آمریکا (DOJ) و سایر نهادها دستگیر شدند.

کیون رودریگز، مدیرعامل کیف پول سامورایی و ویلیام هیل، مدیر ارشد فناوری این شرکت، هر کدام با یک اتهام توطئه برای ارتکاب پولشویی با مجازات حداکثر ۲۰ سال زندان، و یک اتهام توطئه برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار انتقال پول بدون مجوز با مجازات حداکثر ۵ سال زندان مواجه هستند.

این در حالی است که رویکرد تنظیم کنندگان اروپایی در قبال کیف پول‌های متمرکز بر حریم خصوصی اخیراً با تسهیل قوانین پیشنهادی احتمالی، ملایم‌تر شده است.

در ۲۳ مارس، کوین تلگراف گزارش داد که اکثر کمیته‌های اصلی پارلمان اروپا، محدودیت ۱۰۰۰ یورویی (۱۰۸۰ دلاری) برای تراکنش‌های رمز ارز با استفاده از این کیف پول‌ها را به عنوان بخشی از قوانین جدید مبارزه با پولشویی رد کردند.

با این حال، صرافی‌های ارز دیجیتال همچنان ملزم هستند برای کاربرانی که تراکنش‌های تجاری به ارزش حداقل ۱۰۰۰ یورو انجام می‌دهند، اقداماتی مانند بررسی احراز هویت را به اجرا درآورند.

منبع: Cointelegraph

هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید