جایگاه دوج‌کوین و شیبا اینو در بازار امروز 🎭 - مجله رمزینکس

مقایسه آدرس‌های فعال دوج‌کوین و شیبا اینو با برترین ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال مختلف از جمله بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و ریپل روی میز قرار دارند.
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳

پلتفرم معتبر تجزیه و تحلیل داده‌های بلاک‌چین، IntoTheBlock، در مقاله‌ای اخیر خود جایگاه ارزهای دیجیتال برتر بازار را بر اساس تعداد روزانه «آدرس‌های فعال» بررسی کرده است.

یک آدرس زمانی فعال در نظر گرفته می‌شود که در یک تراکنش بلاک‌چینی دخیل باشد. فرستنده و گیرنده وجوه در یک تراکنش برای لحظه‌ای که تبادل انجام می‌شود، به عنوان آدرس‌های فعال شناخته می‌شوند.

تعداد منحصربه‌فرد آدرس‌های فعال می‌تواند نشان‌دهنده‌ی تعداد کاربران روزانه‌ی شبکه باشد. بدین ترتیب، مقدار این معیار نشان می‌دهد که آیا بلاک‌چین در حال حاضر شاهد فعالیت و تراکنش بالایی است یا خیر.

آدرس‌های فعال برترین ارزهای دیجیتال
مقایسه‌ی آدرس‌های فعال برترین ارزهای دیجیتال

دوج‌کوین با میانگین ۵۶٬۹۸۰ آدرس فعال در روز، در میانه‌ی این لیست قرار دارد. با این حال، شیبا اینو با تنها ۶٬۷۷۰ آدرس فعال روزانه در جایگاه دوم از انتهای فهرست جای گرفته است.

ارزهای دیجیتال لایت‌کوین (LTC)، اتریوم (ETH)، بیت‌کوین (BTC) و ترون (TRX) همگی با اختلاف قابل توجهی بالاتر از دوج‌کوین قرار دارند. جالب اینجاست که ترون در حال حاضر با اختلاف زیاد، فعال‌ترین شبکه در این لیست است. مقدار ۲.۲۶ میلیون آدرس فعال روزانه برای ترون، ۴ برابر بیشتر از مقدار بیت‌کوین (به عنوان دومین ارز دیجیتال در این فهرست) می‌باشد.

تعداد بالای کاربران روزانه فعال ترون نشان می‌دهد که در حال حاضر، تراکنش‌های بلاک‌چین ترون نسبت به سایر ارزهای دیجیتال برتر در این لیست، با اقبال بیشتری مواجه است.

علت نبود سولانا (SOL) در این لیست چیست؟

برخی از کاربران در بخش نظرات مقاله‌ی IntoTheBlock، در مورد نبود سولانا (SOL) در این لیست ابراز سوال کرده‌اند. این شرکت تحلیل داده، دلیل این امر را عدم پشتیبانی ابزارهایشان از شبکه سولانا عنوان کرده است.

با این وجود، IntoTheBlock به داده‌های منبع دیگری اشاره می‌کند که تعداد ۱.۵ میلیون آدرس فعال روزانه را برای سولانا نشان می‌دهد. این تعداد با سه برابر تعداد کاربران فعال بیت‌کوین، سولانا را در جایگاه دوم، زیر ترون و پایین‌تر از دوج‌کوین و شیبا اینو قرار می‌دهد.

مقدار بالای این شاخص برای شبکه سولانا نشان می‌دهد که این ارز دیجیتال نیز یک گزینه‌ی بسیار محبوب در بین کاربران برای فعالیت‌های مرتبط با بلاک‌چین است.

نتیجه‌گیری

اگرچه میم‌کوین‌هایی مانند دوج‌کوین و شیبا اینو توانسته‌اند در میان سرمایه‌گذاران محبوبیت پیدا کنند و ارزش بازار خود را بالا ببرند، اما به نظر می‌رسد همچنان از نظر معیارهای مرتبط با فعالیت شبکه، مانند تعداد آدرس‌های فعال، نسبت به سایر ارزهای دیجیتال برتر عقب هستند.

منبع: bitcoinist

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید