قیمت دوج‌کوین در آینده‌ی نزدیک چه روندی دارد؟ - مجله رمزینکس

چرا افزایش قیمت دوج‌کوین (DOGE) در حال حاضر با محدودیت مواجه است؟

دوج‌کوین روی اسکناس دلار
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۳

دوج‌کوین (DOGE) طی یک ماه گذشته با عبور از مقاومت ۰.۱۶۵ دلار و ثبت سطوح حمایتی بالاتر، روند صعودی را تجربه کرد.

با این وجود، گزارش اخیر وبسایت AMBCrypto حاکی از وجود احساسات منفی غالب در بین عموم نسبت به این میم کوین است.

عملکرد دوج‌کوین در سه هفته‌ی گذشته نتوانسته نظر مثبت عموم را در قبال اهداف صعودی آن جلب کند و تحلیل تکنیکال نیز نشان‌دهنده‌ی تأثیر این احساسات ضعیف بر بازار این ارز دیجیتال است.

کمبود تبلیغات و هیجان در بازار بر روی اندیکاتورهای حجم معاملات مشهود است.

حجم معاملات پس از عملکرد قیمتی مناسب دوشنبه‌ی بیستم ماه می، اندکی افزایش یافت، اما این میزان در مقایسه با رالی اواخر فوریه یا حتی افزایش‌های اواخر مارس، ناچیز به نظر می‌رسد.

اسیلاتور چاه و قله (OBV) در کنار قیمت، در ماه پیش مجموعه‌ای از سطوح حمایتی بالاتر را تشکیل داد. با این حال، حجم معاملات پایین‌تر این ماه نسبت به ماه‌های قبل، مانع از عبور آن از بالاترین سطوح حمایتی ثبت شده در فروردین گردید.

شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمودار روزانه، عدد ۵۸ را نشان می‌دهد که بیانگر حرکت قوی است. قیمت در حال نزدیک شدن به سطح اصلاحی فیبوناچی ۵۰ درصد در ۰.۱۷۵ دلار است و احتمالاً به زودی می‌تواند از آن عبور کند.

میزان بهره‌ی باز (Open Interest) در ۲۴ ساعت گذشته با افزایش نزدیک به ۸.۵ درصدی ارزش دوج‌کوین، از ۸۰۰ میلیون دلار به ۹۳۱ میلیون دلار افزایش یافته است. این موضوع نشان‌دهنده‌ی احساسات صعودی قوی از سوی سفته‌بازان و انتظار آن‌ها برای سود بیشتر است.

همچنین، تصفیه‌ی اجباری در ۲۴ ساعت گذشته در سطح پایینی قرار داشته است. نوسانات روز ۲۴ می منجر به تصفیه‌ی تعداد زیادی از موقعیت‌های لانگ شد.

عدم وجود تعداد قابل توجه تصفیه‌ی اجباری پوزیشن‌های شورت در حالی که قیمت‌ها در حال افزایش هستند، نشان می‌دهد که مشارکت‌کنندگان در بازار تمایلی به ادامه‌ی نگهداری پوزیشن‌های شورت ندارند.

شاخص ارزش توزیع شده‌ی نقطه‌ای (spot CVD) نیز در دو روز گذشته به آرامی افزایش یافته است. در صورت حفظ این روند، احتمالاً دوج‌کوین سطح ۰.۱۷۵ دلار را به عنوان حمایت پس بگیرد.

منبع: AMBCrypto

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید