فرصت مناسب برای خرید و ورود به بازار دوج‌کوین - مجله رمزینکس

افزایش تقاضا برای دوج‌کوین (DOGE)؛ فرصتی برای ورود به بازار؟

سکه‌ی دوج‌کوین در یک پارچه‌ی توری نارنجی قرار داده شده است.
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۳

فعالیت مجدد در بازار میم‌کوین‌ها طی هفته‌ی گذشته، منجر به افزایش قابل توجه قیمت دوج‌کوین (DOGE) شده است. این رمزارز پیشرو در حوزه‌ی میم‌کوین‌ها، در زمان نگارش این تحلیل با قیمت ۰.۱۲ دلار معامله می‌شود و در هفت روز گذشته شاهد رشد ۶ درصدی بوده است.

علاوه بر افزایش قیمت، داده‌های درون‌شبکه‌ای حاکی از افزایش تقاضا برای دوج‌کوین است. در همین مدت، تعداد آدرس‌های درگیر در تراکنش‌های روزانه‌ی DOGE و تعداد آدرس‌های جدید ایجاد شده برای تجارت این رمزارز، به ترتیب ۲۰ و ۱۷ درصد افزایش یافته است.

رشد فعالیت شبکه‌ای دوج‌کوین

افزایش تعداد آدرس‌های فعال در شبکه‌ی دوج‌کوین، نشان‌دهنده‌ی علاقه‌ی مجدد فعالان بازار به این رمزارز است. به طور کلی، افزایش فعالیت شبکه‌ای اغلب به عنوان یک شاخص مثبت تلقی می‌شود که نشان‌دهنده‌ی خوش‌بینی بازار و پتانسیل رشد آتی است.

افزایش اخیر تقاضا برای دوج‌کوین ممکن است ناشی از اصلاح قیمتی یک ماهه‌ی گذشته باشد که منجر به کاهش ۲۰ درصدی ارزش آن شده است. این روند نزولی، فرصت خرید جذابی را برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده است.

نسبت MVRV؛ سیگنالی برای خرید دوج‌کوین؟

تحلیل نسبت ارزش بازار به ارزش تحقق‌یافته (MVRV) نشان می‌دهد که اکنون ممکن است زمان مناسبی برای خرید دوج‌کوین باشد. در زمان نگارش این تحلیل، مقادیر MVRV دوج‌کوین بر اساس میانگین‌های متحرک ۳۰ روزه و ۳۶۵ روزه، به ترتیب منفی ۹.۶ درصد و منفی ۴.۹۳ درصد است.

این نسبت، با مقایسه‌ی ارزش بازار فعلی یک رمزارز با میانگین قیمت خرید همه‌ی واحدهای آن در زمان توزیع، ارزش نسبی آن را مشخص می‌کند.

مقادیر مثبت MVRV نشان‌دهنده‌ی این است که قیمت فعلی یک رمزارز از میانگین قیمت خرید آن در گذشته بالاتر است. در چنین شرایطی، گفته می‌شود که رمزارز مورد نظر با ارزش بیش از حد واقعی معامله می‌شود.

برعکس، مقادیر منفی MVRV نشان‌دهنده‌ی این است که قیمت فعلی یک رمزارز پایین‌تر از میانگین قیمت خرید آن در گذشته می‌باشد. این امر می‌تواند به عنوان سیگنالی برای کم‌ارزش بودن رمزارز و فرصت بالقوه‌ی خرید تلقی شود.

با توجه به منفی بودن نسبت MVRV دوج‌کوین، می‌توان برداشت کرد که در حال حاضر این رمزارز با قیمتی پایین‌تر از میانگین قیمت خرید تاریخی خود معامله می‌شود و از این نظر، فرصت مناسبی را برای ورود به بازار فراهم می‌کند.

پیش‌بینی قیمت دوج‌کوین: آیا روند صعودی ادامه خواهد یافت؟

رالی اخیر دوج‌کوین، قیمت آن را به نزدیکی میانگین متحرک نمایی (EMA) ۲۰ روزه رسانده است. عبور قیمت از بالای این میانگین متحرک در نمودار روزانه، می‌تواند نشانه‌ای از روند صعودی آتی باشد.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، میانگین قیمتی یک رمزارز را در ۲۰ روز معاملاتی گذشته نشان می‌دهد. آمادگی قیمت برای عبور از بالای این میانگین، نشان‌دهنده‌ی قدرت حرکت قیمتی اخیر و پتانسیل صعودی بیشتر است. این امر می‌تواند بیانگر افزایش علاقه‌ی خرید در بازار باشد که معمولا به عنوان سیگنالی برای افزایش قیمت‌های آتی تلقی می‌شود.

در صورت تداوم این روند، قیمت دوج‌کوین می‌تواند تا ۰.۱۳ دلار افزایش یابد. با این حال، در صورت عدم تحقق این الگو، ممکن است شاهد کاهش قیمت به ۰.۱۲ دلار باشیم.

منبع: BeInCrypto

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

جدیدترین اخبار و آموزش‌های همستر