عملکرد متفاوت دوج‌کوین و شیبا در بازار نزولی - مجله رمزینکس

واگرایی در عملکرد دوج‌کوین و شیبا اینو با وجود روند نزولی بازار

سکه‌های دوج‌کوین در حال چرخیدن در هوا.
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۳

دوج‌کوین (DOGE) و شیبا اینو (SHIB) علیرغم تجربه نوسانات قیمتی مشابه در چند هفته‌ی اخیر، از نظر تأثیر این روند بر دارندگانشان، مسیرهای متفاوتی را طی کرده‌اند. هر دوی این دارایی‌های دیجیتال که جزو محبوب‌ترین میم‌کوین‌ها به شمار می‌روند، در بحبوحه‌ی روند نزولی کلی بازار ارزهای دیجیتال، با کاهش قیمت مواجه شده‌اند. با این حال، داده‌های درون-بلاکچینی حاکی از آن است که دارندگان شیبا تحت فشار بیشتری قرار گرفته‌اند، چرا که تعداد آدرس‌هایی که با ضرر مواجه هستند به تقریباً نصف کل آدرس‌های این شبکه رسیده است.

تحلیل سودآوری دوج‌کوین در برابر شیبا اینو

هر دوی دوج‌کوین و شیبا اینو در بازه‌های زمانی ۲۴ ساعته و هفتگی اخیر، با افت قیمت مواجه شده‌اند. اما نکته‌ی قابل توجه، تفاوت محسوس در تعداد آدرس‌هایی است که در این مدت با ضرر روبرو شده‌اند. بر اساس معیار سودآوری ارائه‌شده توسط IntoTheBlock، کاهش فعلی قیمت دوج‌کوین چندان نگران‌کننده به نظر نمی‌رسد.

معیار سودآوری IntoTheBlock، وضعیت کیف‌پول‌ها را بر اساس سه دسته‌ی در سود، در نقطه سر به سر و با ضرر دسته‌بندی می‌کند. در سود نشان‌دهنده‌ی آدرس‌هایی است که با قیمت فعلی سود می‌کنند و با ضرر نشان‌دهنده‌ی آدرس‌هایی است که در زیان هستند. مقایسه‌ی این دو دارایی با استفاده از این معیار نشان می‌دهد که حدود ۷۵ درصد از آدرس‌های دوج‌کوین همچنان سودآور باقی مانده‌اند، در حالی که این رقم برای آدرس‌های شیبا تنها ۵۲ درصد است.

علاوه بر این، ۴۸ درصد از آدرس‌های شیبا اینو در حال حاضر با ضرر مواجه هستند که بسیار بالاتر از ۲۳ درصد از آدرس‌های دوج‌کوین با ضرر است. در نهایت، قابل ذکر است که ۱۱۹،۳۸۰ آدرس دوج‌کوین، که نشان‌دهنده‌ی ۲ درصد از کل آدرس‌ها است، در حال حاضر با میانگین قیمت ۰.۱۲۴۵ دلار در نقطه سر به سر قرار دارند. این رقم برای شیبا، ۷،۶۳۰ آدرس با میانگین قیمت ۰.۰۰۰۰۱۷ دلار است که تنها ۱ درصد از کل آدرس‌های شبکه را تشکیل می‌دهد.

تفسیر رفتار اخیر قیمت

در زمان نگارش این متن، دوج‌کوین با افت ۱.۲ درصد و ۱.۹۸ درصد در ۲۴ ساعت و هفت روز گذشته به ترتیب، با قیمت ۰.۱۲۳ دلار معامله می‌شود. قیمت شیبا اینو نیز با کاهش ۲.۰۵ درصد در ۲۴ ساعت و ۷.۵۶ درصد در هفت روز گذشته ۰.۰۰۰۰۱۷۱۳ دلار است.

نکته‌ی جالب توجه، رفتار نهنگ‌های بازار دوج کوین است که از کاهش قیمت به عنوان فرصتی برای افزایش ذخایر خود استفاده کرده‌اند. داده‌های درون-بلاکچینی مربوط به تراز دوج کوین در صرافی‌های مختلف، نشان‌دهنده‌ی انباشت این دارایی دیجیتال توسط نهنگ‌ها است.

دوج‌کوین در بلندمدت، خود را به عنوان یک دارایی دیجیتال با عملکرد بهتر برای دارندگانش نسبت به سایر میم‌کوین‌ها ثابت کرده است. این امر را می‌توان به جامعه‌ی بزرگ‌تر آن، جایگاه تثبیت‌شده‌ی آن به عنوان “پادشاه میم‌کوین‌ها” و تعداد بیشتر نهنگ‌ها و سرمایه‌گذاران وفاداری نسبت داد که در هر فرصتی آماده‌ی افزایش ذخایر خود هستند. در نتیجه، دوج‌کوین همواره در طول روندهای نزولی شدید قیمت، عملکرد بهتری از خود نشان داده است.

در حالی که شیبا اینو از نظر رشد، مسیر مشابهی با دوج‌کوین داشته است، اما هنوز نتوانسته به اندازه‌ی رقیب خود، دنبال‌کنندگان وفادار زیادی جذب کند. با این وجود، به نظر می‌رسد آینده برای هر دوی این میم‌کوین‌ها همچنان با ابهام مثبتی همراه است.

منبع: NEWSBTC

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید