دوج‌کوین یا شیبا اینو؟ کدام گزینه‌ی بهتری است؟ - مجله رمزینکس

چرا دوج‌کوین (DOGE) در حال حاضر سرمایه‌گذاری بهتری نسبت به شیبا اینو (SHIB) است؟

آیا دوج‌کوین گزینه‌ی بهتری برای سرمایه‌گذاری نسبت به شیبا اینو است؟
تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۳ / تاریخ بروزرسانی: ۱ فروردین ۱۴۰۳

قیمت دوج‌کوین (DOGE) پس از رسیدن به بالاترین سطح دو سال گذشته، در چند روز اخیر روندی اصلاحی را تجربه کرده است. انتظار می‌رفت این میم کوین روند صعودی خود را ادامه دهد، اما در روزهای گذشته متوقف شده است.

با این حال، این روند نزولی به طور بالقوه فرصت جدیدی را برای سرمایه‌گذاران دوج‌کوین ایجاد کرده است که می‌تواند زمینه‌ساز بهبود قیمت آن باشد.

آیا روند نزولی دوج‌کوین معکوس خواهد شد؟

قیمت دوج‌کوین پس از رسیدن به ۰.۱۷۸ دلار، که بالاترین قیمت ۲۶ ماه گذشته‌ی آن بود، طی ده روز گذشته بیش از ۲۶ درصد کاهش یافته است. این ارز دیجیتال جایگزین (آلت‌کوین) در زمان نگارش این متن، با قیمت ۰.۱۳۴ دلار معامله می‌شود.

علی‌رغم زیان‌ده بودنِ این افت قیمت، پتانسیل رشد برای دوج‌کوین همچنان وجود دارد. در واقع، در مقایسه با رقیب اصلی خود، شیبا اینو، دوج‌کوین اکنون به گزینه‌ای بسیار جذاب‌تر برای سرمایه‌گذاری تبدیل شده است.

این امر به نسبت ارزش بازار به ارزش تحقق‌یافته (MVRV) دوج‌کوین مربوط می‌شود. این نسبت، ارزش کل بازار یک ارز دیجیتال را با ارزش تحقق‌یافته‌ی آن مقایسه می‌کند و نشان می‌دهد که آیا دارایی‌ها با قیمتی بیش از ارزش ذاتی خود معامله می‌شوند یا خیر.

علاوه بر این، نسبت MVRV شرایط مناسب برای خرید و فروش را نیز نشان می‌دهد. هر زمان که اصلاح قیمت دوج‌کوین آن را به زیر ۴- درصد برساند، وارد «منطقه‌ی فرصت» می‌شود. این ناحیه که بین ۴- درصد تا ۱۳- درصد است، از لحاظ تاریخی نقطه‌ی شروع بهبود قیمت بوده است و بنابراین، منطقه‌ی ایده‌آلی برای انباشت سرمایه محسوب می‌شود.

در حال حاضر، نسبت MVRV دوج‌کوین ۱۰.۴- درصد است که نشان می‌دهد خرید دوج‌کوین در شرایط فعلی، پس از آغاز روند بهبود، سودآور خواهد بود. شیبا اینو در این زمینه، فاصله‌ی زیادی با «منطقه‌ی فرصت» دارد و این موضوع به دوج‌کوین برتری قابل توجهی می‌بخشد.

نگهداری نهنگ‌ها (دارندگان سرمایه‌های کلان) نیز چشم‌انداز صعودی را تقویت می‌کند. آدرس‌هایی که بین ۱ تا ۱۰ میلیون دوج‌کوین در اختیار دارند، از زمان شروع اصلاح قیمت، دارایی‌های خود را حفظ کرده‌اند. عدم فروش علی‌رغم اصلاحات، نشان‌دهنده‌ی اطمینان به افزایش قیمت است که در زمان آغاز بهبودی به نفع این میم‌کوین خواهد بود.

پیش‌بینی قیمت دوج‌کوین: احتمال بهبود در آینده

اگر عوامل ذکرشده تأثیر مثبتی بر قیمت دوج‌کوین بگذارند، این ارز دیجیتال میم می‌تواند سطح مقاومتی ۰.۱۴۷ دلار را پس بگیرد و آن را به کف حمایتی تبدیل کند. عبور از این سطح، امکان افزایش دوج‌کوین به سمت ۰.۱۵۰ دلار را فراهم می‌کند.

با این حال، در صورت ادامه‌ی روند نزولی، قیمت دوج‌کوین ممکن است از کف حمایتی ۰.۱۲۷ دلار عبور کند. در صورت وقوع این اتفاق و سقوط دوج‌کوین به ۰.۱۱۱ دلار، سناریوی صعودی باطل شده و این ارز دیجیتال میم در برابر کاهش بیشتر قیمت آسیب‌پذیر خواهد شد.

هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید