دات کوین (dotcoin) چیست؟ گام به گام نحوه استخراج دات کوین

دات کوین چیست؟ آموزش نحوه استخراج دات کوین

لوگو دات کوین در میان نماد شبکه بلاکچین
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۳

هر کسب‌کاری با صرف هزینه‌های گزاف و زمان زیاد با تدوین استراتژی‌های تبلیغاتی متنوع، به دنبال آن است که توسط مردم شناخته شود و فروش خود را از طریق افزایش دایره مشتریان خود بیشتر کند. اینکه چطور این مشتریان بالقوه را هدف گرفت، کاری است که دات کوین و نات کوین به راحتی با اتخاذ یک استراتژی ساده، به آن رسیده‌اند. دات کوین یک ارز جدید تلگرامی است که مانند نات کوین، افراد تنها با ضربه زدن به صفحه تلفن همراه خود می‌توانند آن را استخراج کنند.

به همین منظور در این مقاله از رمزینکس، به بررسی اینکه دات کوین چیست پرداخته و شیوه استخراج آن را توضیح داده‌ایم.

دات کوین چیست و چطور بدست می‌آید؟

نماد فرضی دات کوین در وسط صفحه در کنار نمادی از بلاکچین
دات کوین از طریق تلگرام قابل استخراج است.

بر اساس آمار، روزانه ۱۹۶ میلیون کاربر فعال در تلگرام میانگین ۲.۲۴ دقیقه را صرف حضور در این شبکه اجتماعی می‌کنند. این بدین معناست که اگر یک پروژه بتواند حداقل یک درصد این کاربران را جذب خود کند، بالغ بر یک میلیون و ۹۶۰ هزار کاربر پروژه آن‌ها را دیده و حداقل درباره آن اطلاعاتی کسب کرده است. همین امر برای پروژه‌های کریپتویی کافی هست و خواهد بود. در ابتدا نات کوین، آغاز‌کننده راه حضور ارزهای دیجیتال تلگرامی بود. ارز دیجیتال نات کوین که در ابتدا به آن به عنوان یک شوخی سرگرم‌کننده یا عمدتا گول‌زننده نگاه می‌شد.

اما در ادامه، پس از لیست شدن نات کوین در صرافی ارز دیجیتال رمزینکس و سایر صرافی‌های رمزارزی، کاربران تلگرام و مردم عادی به خودشان آمده و اقدام به استفاده از ارز جدید تلگرامی دیگری مثل دات کوین کردند. دات کوین نیز یک ارز دیجیتال تلگرامی مانند نات کوین بوده که کاربران می‌توانند با ضربه زدن به دکمه‌ای خاص آن را استخراج کرده و به دارایی‌های خود اضافه کنند. 

ارز دیجیتال دات کوین که با نماد dotcoin نیز در میان کاربران شناخته می‌شود، مسیر نات کوین را پیش گرفت. در ابتدا برای اینکه بتواند پروژه خود را بر سر زبان‌ها بیاورد، از یکی از بزرگترین فضاهای اجتماعی آنلاین که می‌توانست میلیون‌ها کاربر جذب کند، خود را به دنیا معرفی کرد. تلگرام با اضافه کردن قابلیت‌هایی که آن را به دنیای کریپتوکارنسی متصل می‌کرد، خود را تبدیل به جولانگاه ارزهای دیجیتالی کرده که به دنبال جذب کاربر در کمترین زمان ممکن هستند.

اما رسیدن به دستاوردی این چنینی برای ارز جدید تلگرامی دات کوین چندان آسان هم نبوده. اینکه این ارزهای دیجیتال چطور خود را به کاربران عرضه کنند، مهم‌ترین قسمت استراتژی است. در نظر داشته باشید که dotcoin ساده‌‎ترین راه ممکن را برای اینکه کاربران بتوانند آن را بدست آورند فراهم کرده است؛ ضربه زدن به صفحه. کاربران تلگرام تنها با ضربه زدن به صفحه و شرایط خاصی که در ادامه همین مطلب آن‌ها را به صورت کامل توضیح داده‌ایم، دات کوین استخراج کنند که همین امر میان کاربران تلگرام بسیار فراگیر شده است. 

شیوه استخراج دات کوین

صفحه استخراج دات کوین از طریق تلگرام
دات کوین را می‌توانید از طریق ربات آن استخراج کنید.

همانطور که بالاتر نیز اشاره کردیم، پروژه‌هایی چون dotcoin مانند پیشینیان خود یعنی نات کوین و تپ سواپ، تنها به ضربه زدن به صفحه در زمان آزاد روز قابل دسترسی است. اما این فقط ظاهر ماجراست. در عمل اما شرایطی خاص برای استخراج دات کوین وجود دارد که در ادامه گام به گام شیوه استخراج نات کوین را بیان کرده‌ایم.

  • ابتدایی‌ترین نیاز برای شروع استخراج این ارز جدید تلگرامی، نصب و راه‌اندازی برنامه تلگرام است. همانطور که همه می‌دانید، تلگرام یک پیام‌رسان آنلاین بوده که برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS در دسترس است. پس از نصب تلگرام و با ساخت یک حساب کاربری، می‌توانید به مرحله بعد بروید.
  • دات کوین مانند سایر پروژه‌های تلگرامی، یک ربات طراحی کرده که برای دسترسی به این ربات باید از لینک‌های مرتبط با آن استفاده کنید. این لینک شما را وارد صفحه رباتی می‌کند که با مراجعه به آن می‌توانید استخراج دات کوین را آغاز کنید. 
  • پس از آنکه وارد صفحه ربات شدید، دکمه‌ای در انتهای یک پیغام خوش‌آمدگویی به شما نمایش داده می‌شود که با انتخاب آن، پیغام دیگری با عبارت «Let’s Go» خواهید دید که شروع استخراج انتخاب همین عبارت است.
  • پس از گذراندن مراحل فوق، وارد صفحه دیگری می‌شوید که ارز دات کوین در وسط نمایش داده شده و شما با ضربه زدن روی آن، شروع به استخراج dotcoin می‌کنید.

آیا دات کوین رایگان وجود دارد؟

در حال حاضر، این روش استخراج dotcoin کاملا رایگان بوده و کاربران هیچ هزینه‌ای به جز شارژ تلفن همراه، صرف زمان و اینترنت برای این پروژه خرج نمی‌کنند. پس در حال حاضر با توجه به اینکه رسیدن به این ارز دیجیتال مانعی در میان ندارد، می‌توان از دات کوین به عنوان یک پروژه سودمند یاد کرد که می‌تواند مانند نات کوین در آینده برای دارندگان آن به دارایی ارزشمندی تبدیل شود.

آیا دات کوین لیست شده است؟

با توجه به اینکه دات کوین یک ارز جدید تلگرامی است، همچنان در مراحل اولیه عرضه خود از طریق ربات‌های تلگرام بوده و در هیچ صرافی ارز دیجیتالی چه خارجی و چه ایرانی لیست نشده است. اما کاربران و طرفداران dotcoin امیدوارند که پروژه مورد علاقه‌شان مسیر نات کوین را طی کند و پس از لیست شدن در صرافی‌های معتبر، آن‌ها به ثروتی عظیم دست پیدا کنند.

آیا قیمت دات کوین مشخص شده است؟

برای اینکه بتوانید قیمت دات کوین را بدانید، باید تا زمان لیست شدن آن در صرافی‌ها صبر کنید. همانطور که بالاتر نیز بیان کردیم، این پروژه همچنان در قدم‌های اولیه خود بوده و مسیر زیادی را برای رسیدن به لیست شدن باید طی کند. در حال حاضر دارندگان dotcoin تنها دارایی‌های خود را می‌توانند در همان ربات تلگرامی که شرایط استخراج آن را فراهم کرده است، نگه دارند. 

جمع‌بندی

ارزهای دیجیتال روز به روز فراگیرتر می‌شوند. از بیت کوینی که یک کلاهبرداری جدید و خلاقانه خطاب می‌شد، تا نات کوین و دات کوین که تمام مردم حتی در مترو و اتوبوس تا رسیدن به مقصد در حال استخراج آن‌ها هستند، رفته‌رفته دنیای مالی و بازی در حال انتقال مدیریت به دست کریپتوکارنسی هستند. در حال حاضر هم دات کوین، به دلیل تجربه خوبی که کاربران تلگرام از نات کوین بدست آورده‌اند، بسیار محبوب و پرطرفدار شده است. به نظر شما، چه شکل دیگری از استخراج ارزهای دیجیتال در آینده در دسترس خواهد بود؟

سوالات متداول

قیمت dotcoin چقدر است؟

با توجه به اینکه همچنان لیست نشده است، قیمت مشخصی ندارد.

آیا دات کوین کلاهبرداری است؟

هنگامی که شما برای بدست آوردن چیزی، پولی خرج نکنید، کلاهبرداری معنایی ندارد. دات کوین در مرحله اول یک سرگرمی است که با صرف انرژی و زمان، آن را با ضربه زدن بدون اینکه پولی خرج کنید بدست می‌آورید و این شکل جدیدی از استخراج رمزارز است که نات کوین نشان داده کلاهبرداری در این زمینه وجود ندارد.

منابع: monitalk | medium

4.2/5 - (116 امتیاز)
درباره اشکان ریاحی
شوق نوشتن، هیجان بازارهای مالی، خوی کنجکاوانه و عشق به ترجمه از من یک تولیدکننده محتوا تخصصی در حوزه بازارهای مالی ساخته که با تجربه ۸ سال حضور فعال به عنوان تریدر، مترجم و نویسنده در تلاشم تا نوین‌ترین اتفاقات دنیای کریپتوکارنسی را در اختیار مردم عزیز کشورم قرار بدم.
درباره اشکان ریاحی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

  1. ریاضتی
    ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ در ۰۲:۱۱

    سلام من مدت هاست دارم دات کوین و ماین میکنم و بعلت پشتیبانی خوبی که داره امید وارم بزودی لیست بشه و قیمت خوبی برای شروع داشته باشه

    • اشکان ریاحی
      ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ در ۱۰:۲۱

      سلام
      خیلی هم عالی
      موفق باشید

  2. امین مهدیه
    ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ در ۰۶:۴۱

    !@@@@ عالی… .

    • اشکان ریاحی
      ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ در ۰۱:۰۷

      درود بر شما. موفق باسین.