قیمت اتریوم کلاسیک در روز معاملاتی اخیر حرکت ثابتی داشته است، در حالی که مجموعه بازار ارزهای دیجیتال شده در حال نزول است. ر ادامه با تحلیل تکنیکال اتریوم کلاسیک با ما همراه باشید.

تحلیل اتریوم کلاسیک ارائه شده در زیر جنبه اطلاعاتی دارد و نباید مبنایی برای خرید یا فروش قرار گیرد. این مقاله در تاریخ ۸ مهر به روزرسانی شده است.

قیمت اتریوم کلاسیک در آستانه یک بریک اوت (شکست سطح قیمتی) است و می‌تواند روند صعودی گسترده ای را آغاز کند. با این حال، یک سطح مقاومتی سخت در مسیر آن وجود دارد که مسیر صعودی این رمز ارز  را مشکل می‌کند. بنابراین، سرمایه گذاران باید مراقب حرکتی اصلاحی در زمان رسیدن قیمت به این سطح باشند.

اتریوم کلاسیک آماده صعود است

قیمت اتریوم کلاسیک از ۱۶ سپتامبر (۲۳ شهریور) بیش از سه سقف قیمتی و ۴ کف قیمتی متمایز را ایجاد کرد. اتصال خطوط روند با این نقاط نوسان، شکل گیری یک گوه در حال سقوط را نشان می‌دهد.

نمودار ۶ ساعته اتریوم کلاسیک

این الگوی تکنیکال نشان از یک شکست صعودی داشته و ۲۰ درصد صعود را پیش بینی می‌کند که با اندازه گیری فاصله بین اولین و پایین نوسان تعیین می‌شود. افزودن این فاصله به نقطه شکست در ۴۶/۲۶ دلار نشان می‌دهد که هدف قیمتی روی ۵۵/۷۴ دلار است.

با این حال، این افزایش قیمت تا ۵۱/۳۳ دلار، که سقف قیمتی در ۲۴ سپتامبر (۳۱ شهریور) است، با مانع قابل توجهی روبرو خواهد شد. بنابراین، خریداران باید این سد را پشت سر بگذارند تا شانس رسیدن به هدف مورد نظر خود را داشته باشند.

عبور از این منطقه عرضه، مسیر بازآزمایی ۵۵/۷۴ دلار را باز می‌کند. این امکان وجود دارد که اتریوم صعود کرده و نوسان ۱۶ سپتامبر (۲۳ شهریور) را مجدداً بر روی ۶۰/۰۸ دلار دوباره آزمایش کند.

از سوی دیگر، اگر قیمت این ارز دیجیتال در بالای سطح ۴۶/۲۶ دلار بسته نشود، نشان از این است که حرکت صعودی قدرت کافی را نداشته یا اصلاً وجود نداشته است. چنین سناریویی می‌تواند منجر به بازگشت قیمت تا سطح حمایتی در ۴۴/۰۷ دلار شود و ممکن است مانع روند صعودی قیمت شود.

اگر کندل ۶ ساعته اتریوم کلاسیک بتواند به طور قاطع زیر این سطح بسته شده و یک کف پایین تر ایجاد کند، سناریوی صعودی را باطل می‌کند. اگر فشار فروش همچنان ادامه یابد، فروشندگان موجود در بازار می‌توانند انتظار داشته باشند که قیمت مجدداً بتواند حمایت بعدی روی ۴۱/۴۳ دلار را لمس کند.