جهش در آدرس‌های فعال اتریوم [تحلیل روند آتی] - مجله رمزینکس

افزایش قابل توجه در آدرس‌های فعال شبکه‌ی اتریوم: آیا شاهد نزدیک شدن به روند صعودی هستیم؟

لوگوی اتریوم روی در گاو صندوق حک شده است.
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۳

ارز دیجیتال اتریوم (ETH) هم‌اکنون با کاهش ۰.۷۵ درصدی قیمت مواجه است و همانند کل هفته‌ی گذشته، در یک روند خنثی و بدون تغییر چشمگیر به سر می‌برد. با این حال، بررسی بازه‌ی زمانی ماهانه، عملکرد نگران‌کننده‌ای را برای این آلت‌کوین برجسته به نمایش می‌گذارد. طبق داده‌های CoinMarketCap، اتریوم در این بازه زمانی، کاهش ۶.۴ درصدی را تجربه کرده است.

با وجود این، علی مارتینز، تحلیلگر شناخته‌شده‌ی حوزه‌ی ارزهای دیجیتال، به تحولی قابل توجه در شبکه‌ی اتریوم اشاره کرده است که می‌تواند نویدبخش بهبود وضعیت قیمتی این ارز در روزهای آتی باشد.

بیشترین جهش در آدرس‌های فعال اتریوم در ۳ ماه اخیر

آقای مارتینز در پستی که در تاریخ ۲ تیر در شبکه‌ی اجتماعی X به اشتراک گذاشته است، از افزایش قابل توجه آدرس‌های فعال در بلاک‌چین اتریوم خبر می‌دهد. این تحلیلگر با استناد به داده‌های شرکت تحلیل بلاک‌چین Santiment، اعلام کرد که تعداد کاربران فعال اتریوم در تاریخ ۱ تیر به عدد ۶۱۷،۱۷۰ نفر رسیده است که بالاترین مقدار ثبت‌شده برای این معیار در سه ماه گذشته به شمار می‌رود.

این تحول، گمانه‌زنی‌های زیادی را در میان جامعه‌ی اتریوم برانگیخته است. چرا که افزایش آدرس‌های فعال اغلب نشان‌دهنده‌ی افزایش فعالیت در شبکه است و پس از عملکرد ضعیف کلی اتریوم در ماه گذشته، اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.

به‌صورت تئوری، این سیگنالی مثبت برای قیمت ETH محسوب می‌شود. زیرا فعالیت بیشتر با افزایش تراکنش‌های کاربران مرتبط است و در نتیجه منجر به تقاضای بالاتر برای این ارز دیجیتال و در نهایت افزایش قیمت آن می‌شود. بسیاری از علاقه‌مندان به اتریوم احتمالا امیدوارند که این پیش‌بینی با خروج این ارز از محدوده‌ی قیمتی ۳۴۰۰ تا ۳۶۰۰ دلار کنونی به واقعیت تبدیل شود.

پیش‌بینی افزایش قابل توجه اتریوم توسط تحلیلگران

در خبری دیگر، مایکل ون د پوپ، یکی دیگر از تحلیلگران برجسته‌ی ارز دیجیتال، بر شانس اتریوم برای بهبود وضعیت در بازار تأکید کرده است. آقای ون د پوپ با استفاده از نمودار قیمتی ETH/BTC اعلام کرده است که تا زمانی که ETH بالای ۰.۰۵ معامله شود، روند نزولی این توکن به زودی تغییر جهت خواهد داد.

در حال حاضر، ETH با قیمتی در حدود ۳۵۰۴.۴۲ دلار و با کاهش ۱.۵۶ درصدی طی هفته‌ی گذشته معامله می‌شود. قابل توجه است که حجم معاملات روزانه‌ی این توکن نیز با افت قابل ملاحظه‌ی ۵۲.۹۳ درصدی، در حال حاضر به ۷.۵ میلیارد دلار رسیده است.

اگر بازیگران صعودی بازار بتوانند فشار قابل توجهی برای ایجاد یک شکست صعودی اعمال کنند، اتریوم ممکن است بتواند به سطح ۴۰۰۰ دلار که آخرین بار سه ماه پیش مشاهده شده بود، بازگردد. اما در صورتی که بازیگران نزولی کنترل بازار را در دست داشته باشند، ETH ممکن است تا ۳۰۰۰ دلار سقوط کند که به معنای کاهش بالقوه‌ی ۱۴ درصدی نسبت به قیمت فعلی آن است.

لازم به ذکر است که تمام پیش‌بینی‌ها صرفاً گمانه‌زنی بوده و هیچ تضمینی را ارائه نمی‌دهند. توصیه می‌شود سرمایه‌گذاران پیش از خرید هر دارایی، تحقیقات لازم را به عمل آورند.

منبع: NEWSBTC

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید

جدیدترین اخبار و آموزش‌های همستر