آیا معاملات ETF اتریوم از ۱۲ تیر آغاز می‌شود؟ - مجله رمزینکس

آغاز احتمالی معاملات صندوق‌های قابل معامله‌ی اتریوم از ۱۲ تیرماه

علامت ارز دیجیتال اتریوم در یک دکوراسیون با رنگ بنفش.
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳

اریک بالچناس، تحلیلگر صندوق‌های قابل معامله‌ی بلومبرگ (ETF)، در تحلیلی حرفه‌ای، احتمال آغاز معاملات صندوق‌های قابل معامله‌ی اتریوم (ETF) مبتنی بر دارایی فیزیکی در ایالات متحده را از ۱۲ تیر مطرح کرده است.

آقای بالچناس در مطلب منتشره‌ی خود در ۲۶ خرداد در X خاطرنشان کرده است که «تاریخ احتمالی راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله‌ی اتریوم مبتنی بر دارایی فیزیکی را به ۱۲ تیر تغییر داده‌ایم.» وی در ادامه اشاره می‌کند که نظرات کارشناسان کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) پیرامون درخواست‌های ثبت S-1 متقاضیان ETF «به‌طور کلی کم‌اهمیت بوده‌اند و نکته‌ی محوری خاصی را مطرح نمی‌کردند.» همچنین، ایشان می‌افزاید که SEC درخواست کرده است تا پاسخ‌ها ظرف یک هفته‌ی آینده دریافت شوند.

آقای بالچناس با اشاره به تعطیلات روز استقلال ایالات متحده در چهارم جولای، گفت:

احتمال خوبی وجود دارد که آن‌ها تلاش کنند تا تاییدیه‌ی این درخواست‌ها را طی هفته‌ی آینده صادر کرده و پیش از تعطیلات آخر هفته، کار را به اتمام برسانند. هر سناریویی ممکن است، اما در حال حاضر این بهترین پیش‌بینی ماست.

این اظهارات نشان‌دهنده‌ی تغییر قابل توجهی نسبت به روز قبل است، چرا که در آن زمان آقای بالچناس ادعا کرده بود متقاضیان ETF اتریوم همچنان منتظر بازخورد از اداره‌ی تأمین مالی شرکت‌ها – بخشی از SEC که بر افشاگری شرکت‌ها نظارت می‌کند – هستند و وی در حال تصمیم‌گیری برای عقب انداختن پیش‌بینی خود برای چهارم جولای بود.

لازم به ذکر است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در تاریخ ۳ خرداد، هشت درخواست ثبت را برای لیست کردن صندوق‌های قابل معامله‌ی اتریوم مبتنی بر دارایی فیزیکی در صرافی‌های مختلف این کشور تایید کرد. با این حال، این صندوق‌ها نمی‌توانند تا زمان دریافت تاییدیه‌ی ثبت S-1 مورد نیاز، معامله شوند.

گری جنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)، بازه‌ی زمانی کلی‌تری را برای تاریخ احتمالی آغاز معاملات این نوع از صندوق‌های ETF ارائه کرده است. وی این احتمال را مطرح کرده است که این اتفاق می‌تواند طی سه ماه آینده، تا پایان شهریور رخ دهد.

با وجود این، تنها یک هفته پیش از آن، آقای جنسلر اشاره کرده بود که سرعت تایید شدن صندوق‌های قابل معامله‌ی اتریوم مبتنی بر دارایی فیزیکی به این بستگی دارد که عرضه‌کنندگان چقدر سریع بتوانند به نظرات کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) پاسخ دهند.

در حالی که برخی از فعالان بازار امیدوارند که قیمت اتریوم پس از تایید ETF، مسیر صعودی مشابه با قیمت بیت‌کوین را دنبال کند (که پس از تایید ETF در ۲۱ دی، شاهد افزایش قیمت به رکورد ۷۳,۶۷۹ دلار تا ۲۳ اسفند بود)، اما همه‌ی تحلیلگران چنین اعتمادی ندارند.

استیون ریچاردسون، مدیرعامل بازارهای مالی در Fireblocks، پیشتر استدلال کرد که صندوق‌های قابل معامله‌ی اتریوم مبتنی بر دارایی فیزیکی همان حجم ورودی روزانه‌ی صندوق‌های قابل معامله‌ی بیت‌کوین مبتنی بر دارایی فیزیکی را به خود نخواهد دید، زیرا ارزش‌گذاری موارد استفاده‌ی اتریوم بسیار دشوارتر است.

وی در اظهارات خود به کوین‌تلگراف گفت:

آن‌چه که کمبود دارد، اجماع گسترده‌ای است که به طور مؤثری نرخ سودمندی یا نرخ بهره‌برداری از بلاک‌چین اتریوم را ارزیابی کند.

منبع: Cointelegraph

5/5 - (1 امتیاز)
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

  1. حسن عیوضی سهلان
    ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ در ۱۰:۳۴

    سلام دوستان عزیز من تازه عضو شدم فعلآ هیچی نتوانستم خرید کنم لطفاً برای بنده کمک کنید کار پر سودی کنم ممنونم از از هم کاری شما عزیزان برنامه خیلی عالی است

جدیدترین اخبار و آموزش‌های همستر