آیا تاریخ راه‌اندازی ETF اتریوم عوض شده است؟ - مجله رمزینکس

راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله‌ی بورسی (ETF) اتریوم در ایالات متحده همچنان بر روی دوم جولای متمرکز است

لوگوی اتریوم با پس‌زمینه‌ی آبی
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۳

اریک بالچناس، تحلیلگر برجسته‌ی صندوق‌های قابل معامله‌ی بورسی (ETF) در بلومبرگ، تاریخ اولیه‌ی راه‌اندازی معاملات برای صندوق‌های ETF مبتنی بر اتریوم در ایالات متحده را همچنان دوم جولای (۱۲ تیر ۱۴۰۳) تأیید کرد. آقای بالچناس در یک پست تحلیلی، بر این تاریخ تأکید نموده و خاطرنشان کرد که «به احتمال زیاد، تعدادی از فرم‌های اصلاح‌شده‌ی S-1» برای این ETFها امروز ثبت خواهد شد.

وی در ادامه افزود: «پس از ثبت این فرم‌ها، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) مسئولیت دارد تا هرگونه تغییر نهایی و تاییدیه‌ی نهایی (اثربخشی) را به ناشران این اوراق بهادار اطلاع دهد.» همانطور که پیش‌تر گزارش شده بود، آقای بالچناس برای اولین بار در تاریخ ۲۵ خرداد این تاریخ راه‌اندازی را پیش‌بینی کرده بود.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در تاریخ ۳ خرداد اسناد ثبت ETF را برای هشت ناشر ETF اتریوم، از جمله BlackRock، Fidelity، VanEck و سایرین، تایید نمود. با این حال، این تاییدیه تنها شامل فرم‌های ۱۹b-4 بود که به عنوان مجوزی برای ایجاد محصولات قابل معامله‌ی بورسی عمل می‌کند.

قابل ذکر است که فرم S-1، که ثبت اولیه‌ی مورد نیاز SEC قبل از معامله‌ی عمومی یک اوراق بهادار است، همچنان نیاز به تاییدیه دارد. اولین فرم اصلاح‌شده‌ی S-1 تنها چند دقیقه پس از پست آقای بالچناس ارائه شد. این فرم توسط Fidelity و با لحاظ کردن اصلاحاتی که توسط SEC درخواست شده بود، ارائه گردید.

مدیران دارایی، کارمزدهای ETF خود را در فرم‌های S-1 لحاظ نکرده‌اند و تحلیلگر بلومبرگ اینگونه ارزیابی کرده است که آن‌ها ممکن است منتظر افشای هزینه‌های BlackRock باشند «تا ببینند بر چه اساسی باید هزینه‌های خود را تعیین کنند.»

علاوه بر این، جیمز سیفارت، دیگر تحلیلگر ETF همکار آقای بالچناس نیز انتظار دارد سایر فرم‌های S-1 باقی‌مانده که در انتظار اصلاح هستند، امروز تکمیل شوند.

منبع: Crypto Briefing

به این مقاله امتیاز دهید
هومن شالچی
درباره هومن شالچی
فارغ‌التحصیل رشته‌ی MBA گرایش مارکتینگ از دانشگاه خوارزمی تهران. بیش از ۷ سال سابقه‌ی کار در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و سئو و تولید محتوا. علاقه‌مند و فعال در حوزه کریپتو و دیگر حوزه‌های سرمایه‌گذاری و دنبال‌کننده ترندهای روز بازار رمزارز مانند آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها.
درباره هومن شالچی بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهید